شناسهٔ خبر: 85264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

داعش در حال فرار از عراق است"

کوثری: آمریکا دیگر جرات ندارد نیروهای خود را به منطقه بیاورد

کوثری43 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ‌با اشاره به اینکه با مقاومت و فشاری‌ که نیروهای مردمی در عراق به داعش وارد کرده‌اند، این گروه تروریستی تنها به فکر فرار از این کشور است، گفت: آمریکا دیگر جرات ندارد نیروهای خود را به منطقه بیاورد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سردار اسماعیل کوثری در یادواره ۴۲۶ شهید اسلام‌آباد کرج، با اشاره به اینکه در پایان قرن بیستم همه دولت‌ها به دنبال مال‌اندوزی بودند و کشورهای زیادی تحت سلطه استکبار جهانی قرار داشتند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرهنگ الهی ائمه اطهار(ع) و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی امام حسین(ع) را به جهان عرضه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دنیای سیاست و دین‌داری را دچار تحول کرد، افزود: آثار انقلاب امام خمینی (ره) امروز نیز قابل مشاهده است و راه امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد.

کوثری با اشاره به اینکه ابر قدرت‌های ظاهری آن زمان معتقد بودند دین بی‌اثر است، گفت: آمریکا معتقد بود دین در کلیسا موثر است و شوروی نیز دین را افیون جامعه می‌دانست؛ این درحالی است که در اوایل انقلاب امام خمینی (ره) با شعار دینداری با صلابت راه خود را ادامه داد ولی ابر قدرت‌ها تحمل نکرده و ایران را با جنگ با عراق مواجه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن می‌خواست ظرف ۳ روز خوزستان و ظرف مدت ۷ روز تهران را تسخیر کند، بیان کرد: ۲ عامل رهبری امام‌خمینی (ره) و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی سبب پیروزی ما و شکست دشمنان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان ما فکر می‌کردند امام خمینی (ره) هم مانند سایر رهبران سیاسی در جهان قیمتی دارد و قابل خرید است، اظهار داشت: آن‌ها فکر می‌کردند امام‌خمینی (ره) با فشار از مقاومت دست می‌کشد ولی امام‌خمینی (ره) در مقابل اتحاد همه دشمنان به پیروزی رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با تشکیل داعش می‌خواستند آن را در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) قرار دهند، گفت: دشمنان ما قصد دارند با استفاده از این‌ها یک کشور اسلامی - خلیفه‌ای درست کنند و اسلام ناب محمدی (ص) را خشن نشان دهند این درحالی‌ است که با فشاری‌که نیروهای مردمی عراق به داعش وارد کرده‌اند، امروز داعش تنها به فکر فرار از این کشور است.

کوثری با بیان اینکه داعش به دنبال ایجاد اسلام‌هراسی است، تاکید کرد: دشمنان ما از اسلام حسینی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را به دنیا عرضه کرده‌اند، ضربه خورده‌اند به‌گونه‌ای که امروز آمریکا دیگر جرات ندارد نیروهای خود را به منطقه بیاورد.

نظر شما