شناسهٔ خبر: 85177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در لایحه بودجه ۹۴ تصویب شد

افزایش حقوق قضات، کارکنان کشوری، لشگری و هیات علمی توسط دولت تعیین می‌شود

مجلس43 نمایندگان مصوب کردند، افزایش حقوق قضات، کارکنان کشوری، لشگری و هیات علمی توسط دولت تعیین می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس از نشست علنی مجلس، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۴ کشور چند بند از تبصره ۱۸ را تصویب کردند.

براین اساس: الف- افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد (۷۱) و (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت باقی بماند، انجام می‌پذیرد.

ب- در تمامی دستگاههای اجرائی، امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و ازدواج ۶۵۰۰ و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت (سهم دولت) ۱۵۰ تعیین و پرداخت می‌شود.

همچنین بند ج به دلیل ماهیت غیر بودجه‌ای حذف شد: ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدمات اداری دستگاههای اجرائی است و شامل اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نمی‌شود. همچنین اختیارات هیأت‌‌وزیران در مورد تعیین نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات مصوب ۳/۱۱/۱۳۸۳ به مواردی که معامله به‌صورت مزایده انجام می‌شود نیز تسری می‌یابد.

بند د نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگشت. که این بند عنوان می‌کند بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۵/۶/۱۳۸۶ و قانون تمدید آن در دستگاههای اجرائی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است. اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاهها یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌رسد، قابل تأمین و پرداخت است.

نظر شما