شناسهٔ خبر: 85072 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فتحی پور عنوان کرد:

۲۵ میلیارد دلار درآمد پنهان مشکل کمرشکن اقتصاد ایران است

فتحی پور 43 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقتصاد ایران با ۲۵ میلیارد دلار درآمد پنهان روبروست که بسیاری از آن به واسطه واردات غیراصولی، خساراتی را به جامعه وارد می‌کند.

به گزارش نماینده، رسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون پیشگیری از واردات بی‌رویه و رفع رکود اقتصادی در بازار سرمایه، گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین بازدارنده و انطباق بودجه با اهداف کلان اقتصاد مقاومتی سعی کرده تا با کاهش واردات و افزایش صادرات غیرنفتی اصول اقتصاد مقاومتی را بیش از گذشته عملیاتی کند.

وی در خصوص برنامه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس با احصاء قوانین مصوب دولت که مغایر با اقتصاد مقاومتی است، سعی کرده تمامی مسیر برای تجلی اقتصاد مقاومتی را هموار و موانع را مرتفع سازد. قوانین احصاء شده تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده تا به دولت ابلاغ شود تا هیچ قانون خلاف جهت اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرایی کشور وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر خسارات سنگین واردات بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: اقتصاد ایران با ۲۵ میلیاد دلار درآمد پنهان روبروست که بسیاری از آن به واسطه واردات غیراصولی، خساراتی را به جامعه وارد می‌کند که حجم آسیب‌های آن از موادمخدر بیشتر است. کالای قاچاق فشار بسیار سنگینی را به تولید داخلی وارد می‌کند، به طوری که اگر تنها سری به شهرک‌های صنعتی بزنیم خواهیم دید تنها ۳۰ درصد از ظرفیت‌های صنعتی کشور در حال فعالیت است.

فتحی‌پور اضافه کرد: اقتصاد ایران از یک هدف کلان بهره‌مند است که باید با خروج از رکود و کاهش تورم قدم‌های بلندی برای اقتصاد پویا برداریم، لذا با این حجم واردات و تولیدات داخلی نامتوازن اهداف تعیین شده بسیار دور از دسترس است که امیدواریم با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بتوانیم بخشی از اهداف تعیین شده را مسجل سازیم.

نظر شما