شناسهٔ خبر: 85037 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر ورزش و جوانان:

میزان طلاق در مناطق مرفه بیشتر است

طلاق 43 وزیر ورزش و جوانان گفت: در جوامع شهری که سرعت بهره‌گیری از فناوری افزایش یافته است، نسبت به مناطق روستایی، طلاق بیشتر رخ داده و در مناطق مرفه‌تر نیز میزان طلاق بیشتر است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در خصوص سفر رجب طیب اردوغان به ایران، اظهار داشت:  آمادگی داریم که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم و همچنین همکاری و تبادل تجربیات در راستای رفع مشکلات جوانان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات کشور ترکیه مشابه کشور ما است، گفت در حال حاضر فرار مغزها در ایران تا حدودی تعدیل شده است؛ باید شرایطی فراهم کنیم که در هر دو جامعه ایران و ترکیه شرایط مناسبی برای جوانان فراهم شود و این افراد تکریم شوند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب برای جوانان احساس هویت و علاقه به کشور را رقم می‌زند، گفت: برخی از مهاجرت‌های جوانان طبیعی است اما برای بخش دیگر که طبیعی محسوب نمی‌شود، باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

گودرزی در خصوص طلاق در کشور افزود: در جوامع شهری که سرعت بهره‌گیری از فناوری افزایش یافته است، نسبت به مناطق روستایی، طلاق بیشتر رخ داده و در مناطق مرفه‌تر نیز بیشتر شاهد این امر هستیم که باید همینجا بگویم عنصر اقتصادی می‌تواند در زمینه طلاق موثر باشد اما عوامل متعدد دیگری مانند سبک زندگی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش، ایجاد یک فضای فرهنگی برای تحکیم بنیان خانواده و اهمیت به نسل جوان یک ضرورت است، اظهار داشت: مشکلات حوزه جوان و خانواده نیازمند تحلیل علمی و دقیقی بوده و باید توجه به ازدواج به صورت فرهنگ عمومی درآید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در دوره سازمان ملی جوانان بودجه محدودی برای حوزه جوانان در نظر گرفته و حتی پس از ادغام آن با ورزش نیز همان میزان بودجه قبلی مبنای عمل قرار داده شد، بنابراین در حال حاضر نیز وضعیت اقتصادی و درآمدی کشور به گونه‌ای نیست که شاهد جهش بزرگی در بودجه کشور باشیم.

گودرزی بیان کرد: چنانچه موضوع جوانان برای کل حاکمیت به یک اولویت تبدیل و مانند وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد و همچنین برای آن هزاران و میلیاردها تومان بودجه در نظر گرفته شود، می‌توانیم به آینده این حوزه امیدوار باشیم. به نظر می‌رسد در سال آینده اتفاق خاصی در رویکرد کلان کشور به این حوزه نمی‌افتد.

نظر شما