شناسهٔ خبر: 84988 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جوابیه رسایی به خبرآرمان

حمید رسایی43 حجت الاسلام حمید رسایی جوابیه ای را در پاسخ به اظهارات آقای پیرموذن یکی از نمایندگان مجلس در روزنامه آرمان منتشر کرده است.

به گزارش نماینده، با توجه به درج خبر کذبی به نقل از آقای پیرموذن در تاریخ ۶ اسفند ۹۳ در تیتر یک آن نشریه با عنوان «شبنامه در کازیوی نمایندگان» مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات متن پیوست را به عنوان جوابیه منتشر نمایید. بدیهی است حق پیگیری حقوقی برای اینجانب محفوظ است.

متن جوابیه بدین شرح ااست: «روزنامه «آرمان» هفته گذشته چهارشنبه ۶ اسفند، خبر دروغی را با عنوان «توزیع شبنامه در کازیوی نمایندگان» تیتر یک خود قرار داد و ادعا کرد که شبنامه‌ای از طرف بنده حاوی توهین به رئیس‌جمهور در جانامه نمایندگان قرار داده شده ولی در عین حال نمایندگان منتقد طی نامه‌ای با ۱۰۰ امضا رئیس‌جمهور را متهم می‌کنند که نسبت به منتقدانش الفاظ توهین‌آمیز به کار می‌برد و این تناقض است. این روزنامه همچنین ادعا کرده که هیات تخلفات اداری بنده را محکوم کرده است.

فضاسازی‌های صورت‌گرفته علیه بنده عمدتا پس از طرح سوال در خصوص وضعیت اسفبار سرمایه‌های مردم در بازار بورس و نصف شدن سرمایه مردم و همراهی آرای نمایندگان راه‌اندازی شد که در پاسخ به خبر روزنامه آرمان باید گفت: اولا: متن توزیع‌شده در جانامه نمایندگان پاسخی مستند و مستدل به ادعاهای کذب برخی مقامات دولتی و رسانه‌های منتسب به آنها بوده که هویت نویسنده آن- یعنی بنده- روی برگه ثبت و کاملا مشخص بوده درحالی که شبنامه به متنی گفته می‌شود که نویسنده آن مشخص نباشد. ثانیا: متن مستدل و منطقی بنده که در اکثر رسانه‌ها بازنشر یافت با موافقت کتبی هیات‌رئیسه مجلس توزیع شده است.

(سند ضمیمه است) و اگر این متن حاوی توهین به کسی بود، قاعدتا هیات‌رئیسه مجوز توزیع آن را صادر نمی‌کرد. ثالثا: رای صادره توسط هیات‌بدوی تخلفات اداری ریاست‌جمهوری درباره برخی تصمیمات اداری هفت سال قبل بنده در اداره کل ارشاد قم درخصوص استفاده از اعتبارات ناچیز در غیر محل خود و برای مصرف موارد اداری دیگر ازجمله پرداخت حقوق نیروهای شرکتی است که بعدا مجددا به محل اصلی برگشت داده شده.

رابعا: با مرور متن حکم هیات تخلفات اداری فوق‌الاشاره، سیاسی بودن رای صادره توسط هیات تخلفات اداری ریاست جمهوری (که یک عضو آن شوهرخواهر آقای روحانی است) کاملا مشخص می‌شود بویژه که رئیس این هیات در چند مصاحبه خود ادعا کرده که با این رای، رسایی را ردصلاحیت خواهیم کرد! درحالی که این موضوع یک سال قبل در دادگاه بررسی و بنده تبرئه و پرونده مختومه شد، این ادبیات حکایت از نگرانی این افراد از حضور مجدد نمایندگانی چون بنده در مجلس دهم دارد.

خامسا: اگر حمید رسایی به دلیل هزینه‌کرد اعتباراتی جزئی از یک حساب- که دولتی نبوده و این مبلغ نیز مجدد به همان حساب برگشت داده شده- با حکم هیات تخلفات اداری ریاست‌جمهوری دولت یازدهم، مستحق ۵ سال محرومیت از انتصاب به سمت‌های حساس مدیریتی در دستگاه‌های دولتی است، پس قاعدتا جناب حسن روحانی، به دلیل تخلفات میلیاردی مستند به گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات و همچنین بابت برداشت ۱/۴میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به امید فروش نفت و برگشت پول آن و بازگرداندن ۱/۴میلیارد دلار به حساب صندوق توسعه ملی، در آینده باید با رای هیات تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری، مادام‌العمر از انتصاب در سمت‌های حساس مدیریتی از جمله ریاست جمهوری محروم شود.

سادسا: درخصوص نامه ۱۰۰ نماینده در تذکر به رئیس‌جمهور برای عدم استفاده از الفاظ توهین‌آمیز نسبت به منتقدان، باید گفت که تاکنون بیش از ۴۵بار رئیس دولت یازدهم، منتقدان خود را با الفاظ ناشایستی خطاب کرده است به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز چندبار تاکید کرده‌اند. آقای روحانی در برخورد با منتقدانش، شرح صدر بیشتری داشته باشد.

بدیهی بودن این موضوع آنقدر مشخص است که تاکنون چندین‌بار، رسانه‌های حامی دولت به دلیل این رفتار رئیس دولت یازدهم، سرافکنده شده‌اند و به این رفتار ناپسند اعتراض کرده‌اند. منتقدان دولت و از جمله بنده بارها تاکید کرده‌ایم که دهان منتقدان، سانتریفیوژ نیست تا با توهین و تخفیف و توقیف نشریات آنها پلمب شود و بسته بماند.»

نظر شما