شناسهٔ خبر: 84862 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با رای نمایندگان مجلس صورت گرفت

ارجاع تبصره مربوط به تسویه حساب دولت با صندوق بازنشستگی فولاد به کمیسیون تلفیق

لایحه43 نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه با ارجاع تبصره الحاقی در مورد حل مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در جریان بررسی تبصره ۳ لایحه بودجه سال آینده، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیشنهادی را برای الحاق یک متن به تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه مطرح کرد که بر اساس آن دولت موظف می‌شد به منظور پرداخت مانده بدهی خود به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به مبلغ ۱۹۷ هزار میلیارد ریال از محل منابع بندهای الف و ج تبصره ۳ معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقدی مندرج در جدول شماره ۸ و مبلغ ۱۷۷ هزار میلیارد ریال مندرج در جدول شماره ۱۸ به صورت تهاتری با اولویت از اموال و دارایی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار صندوق مذکور قرار دهد.

وی درباره پیشنهاد خود گفت: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بازنشستگان فولاد پیشنهاد داده که در بند ج تبصره ۳ آمده است. البته دولت تصور می‌کرده این بدهی مربوط به دولت قبل می‌شده، اما ما بررسی کردیم و متوجه شدیم که این بدهی مربوط به بودجه سال ۹۲ است و باید در آن دوران پرداخت می‌شد. لذا اکنون پیشنهاد دادیم برای پرداخت بدهی دولت به این صندوق به مبلغ ۱۹۷ هزار میلیارد ریال از محل بندهای الف و ج تبصره ۳ استفاده شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت با قطع پیشنهاد عزیزی گفت: از این دست پیشنهادها در این موضوع زیاد است و بند الف و ج تبصره ۳ نیز منابعی ندارد که بخواهیم بدهی بازنشستگان فولاد را از این محل پرداخت کنیم.

وی در ادامه گفت: باید پیشنهادی برای باز شدن گره مشکل این بازنشستگان مطرح شود و من پیشنهاد می‌دهم که تبصره الحاقی ۱۶ به ماده واحده که در مورد این موضوع است به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا در کمیسیون پیشنهادات دیگر نمایندگان برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد نیز مورد بررسی قرار گیرد و یک مصوبه کامل و جامع در این زمینه به صحن بیاید.

در ادامه نمایندگان مجلس با ۱۴۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با ارجاع تبصره الحاقی ۱۶ به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه موافقت کردند.

در این تبصره به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شد معادل سهام، سهم ‌الشرکه، شرکت‌های و حقوق بهره‌برداری از معادن مربوط به انتقال صندوق بازنشستگی صندوق فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بر اساس قوانین بودجه سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ مورد توافق وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته ولی قرارداد واگذاری آن منعقد نگردیده است را در سال ۱۳۹۴ به آن صندوق انتقال دهد و یا تسویه کند

نظر شما