شناسهٔ خبر: 84636 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

حداد عادل:

جوانان با خواندن "من زنده‌ام" تصویر درستی از انقلاب خواهند داشت

حدادعادل431 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اختتامیه نخستین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب‌وزندگی گفت: باید از خانم آباد که با کتاب خود یک حرف از هزاران حرف ناگفته انقلاب را به گوش نسل آینده رساند تشکر کنم

به گزارش نماینده، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی با محوریت خاطرات معصومه آباد در حوزه هنری برگزار شد، گفت: من از جمله کسانی هستم که توفیق مطالعه کتاب "من زنده‌ام" را داشته و در مسابقه هم شرکت کرده‌ام، همه کسانی که این کتاب را خوانده‌اند برنده هستند این کتاب من را خیلی تحت تأثیر قرار داد من زنده‌ام سرگذشت یک نفر نیست. بلکه بیان روزگار یک نسل است.

وی با بیان اینکه جوانان با خواندن این کتاب می توانند تصویر درستی از انقلاب داشته باشند گفت:  من باید از این جهت به نویسنده کتاب به سبب زندگی مکتبی و توفیق نگراش اثر تبریک بگویم، باید از خانم آباد که با کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای خود یک حرف از هزاران حرف ناگفته انقلاب را به گوش نسل آینده رساند تشکر کنم، فایده ادبیات فقط سرگرمی خواننده نیست. ادبیات حقیقی فایده‌اش این است که نسل‌های پس از یکدیگر را با حقایق و ارزش‌ها آشنا می‌کند. کتاب "من زنده‌ام" از این نظر جزو سرمایه‌های ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب اسلامی است و ارزش آن از این جهت است که حقایقی را که اگر نویسنده نقل نمی‌کرد هیچ جای دیگری بازگو نمی‌شد، در این کتاب جاودانه شد.

حداد در پایان گفت: با خواندن این کتاب می‌توان فهمید که چه رنج‌ها و دردهایی همراه بود تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، این نوع کتاب‌ها نشان می‌دهد که ما باید راه مردم در سال ۵۷ را ادامه دهیم. ۱۳۵۷ سال تولد حقیقی همه ملت است که به این کشور تعلق دارد.

گفتنی است، حداد عادل جدیدترین کتاب تألیفی خود را به معصومه آباد تقدیم کرد.

نظر شما