شناسهٔ خبر: 84545 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هزینه اعتیاد معتادان شیشه در ایران سالانه هفت هزار میلیارد تومان است

عزیزی43 رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۶ درصد از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معتاد در کشور شیشه مصرف می کنند یعنی سالانه مردم حدود هفت هزار میلیارد تومان پول شیشه می دهند.

به گزارش نماینده به نقل ازایرناٰ، عبدالرضا عزیزی در هنگام بررسی تبصره های الحاقی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ با ارایه پیشنهاد افزایش قیمت سیگار افزود: من ۱۰ هزار نفر بیمار مبتلا به اعتیاد را درمان کردم که ۷۸ درصد از اعتیاد آنها از سیگار شروع شده بود.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد اعتیاد معتادان به مواد مخدر سنگین تر از سیگار شروع می شود و این در حالی است که ۱۰ الی ۱۳ میلیون نفر نیز در ایران سیگار مصرف می کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مردم ایران سالانه ۲۰هزار میلیارد تومان صرف مواد مخدر می کنند که اکثر این اعتیادها از سیگار شروع شده است لذا ما باید سیگار را گران کنیم تا هر کسی دسترسی به سیگار نداشته باشد.

اما نمایندگان با این پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش قیمت هر نخ سیگار مخالفت کردند.

براساس این پیشنهاد قرار بود ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۴ حاصل از افزایش ۲۰ ریال به قیمت هر نخ سیگار به ۳۰ ریال افزایش و درآمد این ردیف نیز به ۱۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد که این پیشنهاد ۸۱ رای موافق، ۶۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع را کسب کرد و به تصویب نرسید.

نظر شما