شناسهٔ خبر: 84470 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حمایت ویژه از «داستان انقلاب» چگونه آب رفت/ ارشاد: بودجه نداریم!

داستان انقلاب وعده معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت ۲۰ میلیون تومانی از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب در هزارتوی نامه نگاری مدیران این معاونت آب رفت!

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، در حالی که کمتر از دو هفته به اختتامیه هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب باقی مانده است، معاونت فرهنگی وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی علی‌رغم تمایل و ابراز علاقه قبلی برای مشارکت در بخشی از جوایز این جشنواره،  از تخصیص اعتبار برای آن سرباز زد.

محمدعلی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری ضمن اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: جشنواره داستان انقلاب در ۴ دوره ابتدایی برگزاری خود جوایزش را به طور کامل از سوی وزارت ارشاد دریافت و به برگزیدگان اهدا می‌کرد. این همکاری در دوره پنجم از سوی وزارت ارشاد وقت با اما و اگرهایی روبرو شد و در نهایت با مذاکره مرحوم امیر حسین فردی نیمی از مبلغ نقدی جایزه را وزارت ارشاد تقبل کرد.

وی ادامه داد: در دوره ششم که در سال گذشته برگزار شد اما باردیگر مسئولان جدید وزارت فرهنگ و ارشاد به طور کامل از همکاری در تأمین جوایز این جشنواره سر باز زدند.

وعده ۲۰ میلیونی که ابتدا بن شد و بعد لغو!

قربانی گفت: امسال و در پی اعلام رسمی حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد مبنی‌بر تمایل این وزارتخانه برای حمایت از برنامه‌هایی در راستای تقویت و حمایت از جریان ادبی و هنری انقلاب اسلامی، ما نیز نامه‌ای به آقای سید عباس صالحی نوشتیم و لیست میزان جوایزمان را به ایشان معرفی کردیم که در نهایت با پاراف وی قرار شد مبلغ ۲۰ میلیون تومان از رقم نزدیک به ۵۰ میلیونی جایزه از سوی ارشاد تامین شود.

وی افزود: اما زمانی که این نامه در ساز و کار اداری پرداخت قرار گرفت ابتدا به ما اعلام کردند که آن را به صورت بن کتاب اهدا می‌کنند و در نهایت نیز گفته شد که برای پرداخت بن کتاب هم بودجه‌ای وجود ندارد!

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری تصریح کرد: حوزه هنری به عنوان بزرگترین نهاد متولی فعالیت‌های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی در کشور سالانه جشنواره های متعددی را برگزار می‌کند و توانایی مالی برگزاری این جشنواره را نیز دارد و آن را انجام خواهد داد. منتهی این رفتار مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد که خود اعلام می‌کنند به همکاری با جشنواره علاقه دارند اما به وعده ها عمل نمی کنند شایسته نیست.

نظر شما