شناسهٔ خبر: 84389 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حکیمی عنوان کرد:

راه دفاع در برابر تحریم اقتصادی دشمن "اقتصاد مقاومتی" است

عطااله حکیمی43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: ما در گردنه‌ای هستیم که باید با اتکا به خود از آن عبور کنیم؛ نامگذاری سال‌های قبل بارویکرد اقتصادی نشان می‌دهد دشمن اقتصاد را هدف قرار گرفته و اگر در این حوزه نتوانیم قوی شویم ضربه خواهیم خورد.

به گزارش نماینده، عطاءالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فرامین رهبرمعظم‌ انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و تأکید ایشان به نگاه درونی و اهتمام به اقتصاد مقاومتی گفت: پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۷، استکبار جهانی به بهانه‌های مختلف موانع بسیاری را در مسیر ایران تراشیده است.

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های سنگین نمونه‌هایی از موانعی است که طی ۳۶ سال گذشته دشمن سر راه ما قرار داده است و باید بدانیم که تحریم چیز جدیدی نیست؛ اگر امروز رفع تحریم ها برای ما مهم جلوه می کند به خاطر آن است که در سال های گذشته اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون را فراموش کرده‌ایم.

حکیمی اضافه کرد: متأسفانه در سال های گذشته تجمل گرایی در میان جامعه ایران رواج پیدا کرد و این مسأله سبب شد تا به سمت کالاهای لوکس روی آوریم و فرهنگ ما دچار تغییرات شود؛ دولت‌ها نیز نتوانستند زیرساخت‌های لازم را در تمامی موارد برای یک اقتصاد مقاومتی  آماده کنند.

وی متذکر شد: در دو سه سال گذشته رویکرد برخی به کالاهای غربی و فرهنگ سرمایه‌داری بسیار گسترش پیدا کرد و از همین رو اگر بخواهیم با رویه سال‌های قبل با استفاده از کالاهای وارداتی غربی نیازهای زندگی خود را بر طرف و نسبت به محصولات داخلی بی توجهی کنیم، قطعاً آسیب خواهیم دید.

این اقتصادان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما در گردنه‌ای هستیم که باید با اتکا به خود از آن عبور کنیم؛ نامگذاری سال‌های قبل با رویکرد اقتصادی نشان از آن دارد که دشمن اقتصاد را هدف گرفته و اگر ما در این حوزه نتوانیم قوی شویم، از این حوزه ضربه خواهیم خورد.

وی افزود: ما برای ایجاد یک فضای مطلوب اقتصادی با زیرساخت مقاومتی باید توانمندی های خدادادی و استعدادهای طبیعی  را دریابیم و به بهترین نحو عمل کنیم تا در طی مسیر و عبور از این گردنه، دچار مشکل نشویم.

حکیمی با اشاره به علمی کردن اقتصاد ایران تأکید کرد: باید نخبگان را به کار بگیریم و کارشناسان را در فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت‌های کلان استفاده کنیم زیرا تنها با استفاده از شناخت محیط داخل است که می توانیم به الگویی بومی برسیم و اقتصاد خود را از رکود و تورم نجات دهیم.

نظر شما