شناسهٔ خبر: 84382 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو کمیسیون تلفیق مجلس؛

عمده تصمیمات لایحه بودجه با هم اندیشی دولت صورت گرفته است

کمیسیون تلفیق431 عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی؛ عمده تصمیمات مربوط به لایحه بودجه را منوط به هم اندیشی دولت و مجلس دانست و گفت: بازگشت تبصره هدفمندی یارانه ها و حذف پردرآمدها به کمیسیون تلفیق نیز براساس همین هم اندیشی با دولت صورت گرفته است.

به گزارش نماینده، ابوذر ندیمی در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به نظراتی که برخی دولتی ها در خصوص تبصره هدفمندی یارانه ها و حذف پردرآمدها ارایه دادند؛ رییس مجلس صلاح دید پس از اعلام نظر دولت در این رابطه تصمیم گیری شود تا توپ در زمین مجلس انداخته نشود.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای جلوگیری از اختلاف نظر و تکمیل تبصره ۲۱ قانون هدفمندی یارانه ها و شرایط حذف پردرآمدها؛ این تبصره را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تبصره ۲۱ لایحه بودجه را مربوط به درآمدها و هزینه کرد هدفمندی یارانه ها دانست و افزود: از آنجا که دولت ومجلس باید در تبصره ها نیز اتفاق نظر داشته باشند، در تبصره ۲۱ تغییراتی ایجاد شده که باید برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردانده می شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز بعدازظهر بحث الحاقیه های تلفیق به لایحه بودجه مطرح شد چرا که حدود ۲۰ الحاقیه بندبند داریم که در این مورد باید تصمیم گیری شود بعد از آن هم وارد بحث های هزینه ای خواهیم شد.

وی ادامه داد: تاکنون بحث های درآمدی را دنبال کرده ایم و بعد از الحاقیه ها وارد هزینه ها خواهیم شد و تصمیم گیری در خصوص بودجه را سعی می کنیم تا اوایل هفته آینده به اتمام برسانیم.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه در سالجاری موضوع چالشی حذف یارانه پردرآمدها از سوی دولت اجرایی نشد؛ کمیسیون تلفیق در تبصره ۲۱ بر حذف کلیه خانوارهایی که درآمد ماهانه بالاتر از ۲۵ میلیون ریال دارند، تاکید شده است.

پیش از این نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفته بود؛ پیشنهاد جدید کمیسیون تلفیق قابلیت اجرایی ندارد اما نوبخت سخنگوی دولت، از آغاز حذف یارانه نقدی پردرآمدها خبر داد.

نظر شما