شناسهٔ خبر: 84380 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

موارد خلاف درباره نامزدهای انتخابات مورد توجه شورای نگهبان قرار خواهد گرفت

رهبر43 نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: موارد خلاف از جمله دریافت پول های کثیف توسط نامزدهای انتخابات که این روزها گفته می شود قطعا در انتخابات بعدی مورد نظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و با آنهایی که دریافت های نامشروع داشتند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش نماینده، «فاطمه رهبر» در گفت وگو با ایرنا درباره سخنان روز گذشته وزیر کشور مبنی بر ورود پول های کثیف به عرصه سیاست کشور اظهار داشت: معمولا در هر انتخاباتی بخصوص ریاست جمهوری چون تعداد نامزدها کم است، احتیاط های لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد:کمک گرفتن نامزدها در انتخابات امری طبیعی است اما وزیر کشور نظرش بر این است که پول کثیفی وارد سیاست شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قطعا در هر انتخاباتی باید هزینه هایی انجام شود، خاطر نشان کرد: من در ۴ مرحله انتخابات ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس مبلغ بسیار کمی را برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کردم ولی هزینه های انتخاباتی ام به عنوان یک نامزد در شهر بزرگی مانند تهران بسیار بیشتر از این بود.

وی تصریح کرد: من توان پرداخت چنین هزینه سنگین انتخاباتی در تهران را نداشتم اما سعی کردم که هوادارانم در تهران یا کسانی که هم گروهی هایم را کمک می کردند، حمایت هایشان از راه صحیح و پول حلال و از مجرای قانونی تهیه و برای تبلیغاتمان هزینه کنند.

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطر نشان کرد: گاهی اوقات متاسفانه می بینیم که در انتخابات نوع و شیوه تبلیغات و تامین هزینه های آن خلاف است و بعضا شورای نگهبان این موارد خلاف را رسیدگی می کند و بسیاری از این موارد خلاف هم بعد از انتخابات مشخص می شود.

وی افزود: موارد خلافی که این روزها گفته می شود قطعا در انتخابات بعدی مورد نظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و با آنهایی که دریافت های نامشروع داشتند برخورد قانونی می شود.

رهبر ادامه داد: پولی که از طرف «محمدرضا رحیمی» به نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی داده شد، البته خیلی از افرادی هم که این پول را گرفتند، نماینده نشدند، در روزهای اخیر مشخص شده که این پول از منابع مالی دولت نبوده بلکه منابعی بوده که در اختیار یک فرد بوده و وی به عنوان یک مقام دولتی به نامزدهای انتخاباتی کمک کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: بنابراین، نماینده در این زمینه بی تقصیر است، چون نمی دانسته منبع این پول، نامشروع بوده است.

وی با بیان اینکه اگر شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه ورود پول های کثیف به انتخابات برسد، قطعا به آن رسیدگی خواهد کرد، گفت: یکی از انتقادات، همین محول کردن نظارت بر انتخابات شوراها به مجلس است، زیرا نمایندگان مجلس کارهای بسیار زیاد دیگری دارند که بیشتر وقتشان صرف رسیدگی به این کارها می شود.

وی با تایید شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس نهم از ۱۷۰ نامزد انتخابات مجلس هشتم که از «محمدرضا رحیمی» معاون اول دولت احمدی نژاد پول گرفته اند نیز اظهار داشت: این شکایت در کمیسیون درحال رسیدگی است ولی اول باید مکاتبات با دستگاه های نظارتی انجام شود و پس از دریافت اطلاعات، نتیجه گیری صورت خواهد گرفت.

نظر شما