شناسهٔ خبر: 84258 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر اطلاعات مطرح کرد؛

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی در جهت گسترش تعاملات

علوی وزیر اطلاعات وزیر اطلاعات: همکاری سرویس‌های اطلاعاتی در جهت گسترش تعاملات سازنده اقتصادی می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش سفرا و استانداران که صبح امروز برگزار شد به منافع مشترک کشورها اشاره کرد و اظهارداشت: اینکه کشورهای منطقه دارای منافع مشترک هستند امری بدیهی است چرا که منافع هر کشوری در ارتباط با همسایگان آن کشور است و می‌تواند نقش مثبتی را ایفا کند.

وی ادامه داد: نقش مجموعه‌ها، اتحادیه‌های بین‌المللی، قاره‌ای، شبه‌قاره‌ای در روابط بین‌الملل کمتر از نقش کشورها نیست و آنها می‌توانند بستر را برای همکاری‌های مشترک آماده کنند که این امر یک ضرورت است.

وی ادامه داد:‌ این اجلاس که با حضور استانداران و سفرا برگزار شده است اقدام مثبتی به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مسئله امنیت نقش مهمی را در توسعه و رشد مبادلات اقتصادی ایفا می‌کند که احساس می‌کنیم همکاری سرویس‌های اطلاعاتی در جهت گسترش تعاملات سازنده اقتصادی می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات وظیفه تأمین امنیت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی را بر عهده دارد، تصریح کرد: امیدواریم با هم‌افزایی در حوزه اقتصادی روابط خوبی را بین کشورهای منطقه ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به یک فرهنگ مثبت برسیم این امر بر پایه امنیت و اقتصاد امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به آیات قرآن مجید، تصریح کرد: امنیت و اقتصاد تأمین‌کننده مؤلفه‌های بسیاری در جامعه هستند که ما اگر بخواهیم به یک فرهنگ در کشور برسیم باید به آن توجه کنیم و بدانیم در این مسیر اقتصاد بدون امنیت شکوفا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات بسترها را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: وزارت کشور در جهت اداره کشور، وزارت امور خارجه در جهت اداره امور دیپلماسی و اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در جهت حرکت اقتصادی با یکدیگر همکاری می‌کنند که امیدوارم این همکاری در جهت رشد و اعتلای کشورمان با منطقه ادامه داشته باشد و خیر و برکت را برای جمهوری اسلامی فراهم کند.

همچنین حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تاکید بر نقش استانداران و سفرا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارت اطلاعات در زمینه امنیت و توسعه پایدار اظهارداشت: امروز به حمد خداوند در جمع اعضای دولت و دستگاه‌های اجرایی انسجام و هم‌افزایی خوبی وجود دارد که ناشی از اراده دولت است.

وزیر اطلاعات ادامه داد:‌ شاهد هستیم وزارت کشور به عنوان متولی اداره کشور در امور داخلی و وزارت خارجه به عنوان متولی امور دیپلماسی و اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای را دارند.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات گفت: زمانی که تعامل سازنده‌ای میان دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها فراهم شود می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم و با برگزاری این اجلاس‌ها با حضور سفرای کشورهای مختلف شاهد توسعه پایدار در منطقه باشیم.

وزیر اطلاعات در پایان تصریح کرد: این جلسه به این معناست که در جمهوری اسلامی اراده جمعی بر این است که بستر را برای حرکت سازنده اقتصادی فراهم کنند که انشالله با ایجاد امنیت پایدار اقتصادی شکوفا و آرامش در این حوزه فراهم شود.

 

 

نظر شما