شناسهٔ خبر: 84138 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده یزد تعطیلاتش را چگونه سپری کرد

محمدصالح جوکار/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در بهمن ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۸بهمن آغاز وتا ۲۴ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت در این هفته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه یزد به شرح ذیل است؛

حضور در نشست بررسی مشکلات بخش نیر

نشست بررسی مشکلات بخش نیر شهرستان تفت روز گذشته با حضور جوکار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه نیر، فرماندار تفت، رئیس شبکه بهداشت، رئیس اداره راه وشهر سازی، رئیس اداره ورزش وجوانان، رییس جهاد کشاورزی، جانشین ناحیه بسیج سپاه تفت و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

موضوع اصلی این دیدار بررسی مشکل گاز رسانی به بعضی از مناطق بخش نیر بود که فرماندار تفت در این زمینه اظهار داشت: تاکنون جلسات مختلفی را با مسئولان استانی و حتی کشوربرای پیگیری موضوع گازرسانی به شهرستان تفت داشته ایم که نتیجه آن کلید خوردن پروژه های گاز رسانی به مناطقی از سه بخش مرکزی، نیر و گاریزات شهرستان بوده است که انشاالله با حمایت های مسئولان استانی بتوانیم به سایر مناطق شهرستان این نعمت الهی را برسانیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با تشکر از مسئولان شهرستان تفت و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: مشکلات زیر ساختی در اکثر شهرستان های استان یزد وجود دارد که دلیل آن هم توزیع ناعادلانه امکانات و بودجه بوده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکل اصلی بخش نیرموضوع گاز است، اظهار داشت: امیدواریم قولی که وزیر نیرو در رابطه با رساندن گاز به تمام روستاهای بالای بیست خانوار کشور داده اند در مورد شهرستان تفت هم انجام شود.

بررسی مشکلات بخش نیر در زمینه های ورزش، سلامت، مسکن و جهاد سازندگی قول های مساعد در این زمینه ها از دیگر محور های این نشست بود.

جوکار همچنین پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر نیر با مردم سخن گفت و از پروژه گازرسانی به شهر نیر بازدید کرد.

اسلام آمریکایی و تکفیری دوران نابودی خود را سپری می‌کند

 محمدصالح جوکار در نشست بررسی مشکلات مردم محله شهرک دانشگاه یزد، با اشاره به ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: امروز ما هرچه از امنیت و آسایش داریم، به واسطه شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای این انقلاب داده شد تا زمینه‌های ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) فراهم شود، این بسیار مهم است و باید همیشه راه شهدا را دنبال نماییم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز امنیت برای کشور ما در منطقه‌ای بی‌ثبات و بی‌نظم ایجاد شده که این امنیت از برکات انقلاب، امام خمینی(ره) شهدا و درایت مقام معظم رهبری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در طول ۳۵ سال گذشته، تمام تهدیدات دشمن به دلیل انقلاب اسلامی است، این که آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق حضور پیدا کردند به دلیل انقلاب ایران بود.

جوکار تاکید کرد: اینکه در سوریه این بی‌ثباتی‌ها را انجام دادند به دلیل تشکیل گروه مقاومت در برابر اسرائیل بود، با تشکیل این گروه آمریکا و اسرائیل منافع خود را در تهدید دیدند و اقدام به چنین جنایت‌هایی در سوریه کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان هم وقتی اسرائیل به فرماندهان سپاه پاسداران و حزب‌الله حمله می‌کند، بیان می‌نماید که نمی‌دانستیم فرمانده ایرانی در این خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخ دندان شکن سید حسن نصرالله پس از این اقدام اسرائیل سبب شد که نیروهای اسرائیلی به حالت آماده باش درآیند، بیان کرد: در سخت‌ترین شرائطی که اسرائیل اعلام آماده باش کرده بودند و نیرهای آنها در آماده باش کامل بودند، در یک اقدام به موقع، حزب‌الله به کاروان نظامیان آنها حمله کرده و تعدادی از فرماندهان آنها را به هلاکت رساند.

عیادت از مصطفی ذاکری عضو شورای شهر زارچ در بیمارستان گودرز

نماینده مردم یزد و اشکذر با حضور بر بالین مصطفی ذاکری عضو شورای شهر زارچ و سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی در بیمارستان گودرز با وی دیدار و از ایشان دلجویی کرد و از نزدیک در جریان وضعیت جسمانی ایشان قرار گرفت.

حضور در اختتامیه جشنواره قرآنی روستائیان و عشایر استان یزد

در ششمین روز از ایام الله دهه فجر در روز جمعه ۱۷ بهمن ماه مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی روستائیان و عشایر استان یزد با حضور  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمد صالح جوکار  نماینده مردم شریف یزد و اشکذر، ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن همایش مرکز آموزشی ملاصدرا یزد برگزار شد.

شایان ذکر است اولين جشنواره قرآني روستائيان و عشاير استان يزد در بخش هاي قرائت، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۳۰جزء، مفاهيم و تفسير با مشاركت حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي، فرمانداري و بخشداري مركزي يزد و مديريت جهاد كشاورزي شهرستان برگزار شد.

حضور در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان یزد

به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی صبح امروز سه شنبه ۹۳/۱۱/۱۴ صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر و مسئولین استان برگزار شد.

افتتاح درمانگاه تامين اجتماعي «ابوذر غفاري» تفت شهرستان تفت

درمانگاه تامين اجتماعي «ابوذر غفاري» به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با اعتباري حدود۵۰ ميليارد ريال طی مراسمی با حضور محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و اشكذر، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، امام جمعه تفت، فرماندار تفت، مدیرکل تامین اجتماعی یزد و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني درمانگاه تامين اجتماعي «ابوذر غفاري» شهرستان تفت افتتاح شد.

۶ روستای شهرستان تفت از نعمت گاز برخوردار شدند

در هشتمین روز از ایام دهه فجر پروژه گازرسانی به روستاهای مزرعه ملا، اله آباد، حکیم آباد، خدا آباد، مزرعه حاجی زینل و نصرآباد افتتاح شد.

پروژه گازرسانی به دهستان نصرآباد شهرستان تفت با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی استاندار، مدیر کل شرکت گاز استان یزد، فرماندار تفت و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

مدیر کل اداره گاز استان یزد در آیین این افتتاح ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: شرکت گاز استان یزد از سال ۱۳۷۵ کار خود را شروع کرده است و تاکنون ۱۶۴ روستا و ۱۷ شهراستان یزد را به برکت انقلاب اسلامی گاز دار کرده است که تقریبا ۹۰ درصد جمعیتاستان یزد از نعمت گاز برخوردار هستند.

فلاح  ادامه داد: در افتتاح پروژه امروز، روستاهای مزرعه ملا، اله آباد، حکیم آباد، خدا آباد، مزرعه حاجی زینل و نصر آباد از نعمت گاز برخوردار می شوند و این پروژه شامل۴۰ کیاومتر لوله گذاری شامل ۳۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۵ کیلومتر فلزی با قابلیت نصب ۹۰۰ انعشاب هست که ۲۰۰ مورد آن نصب شده و ۷۰۰ مورد آن به زودی نصب خواهد شد.

این پروژه دارای ۲ ایستگاه فشار با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب و ۱ هزار متر مکعب بوده که در مجموع ۲۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علم وهنراشکذر

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علم و هنر اشکذر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به جایگاه علم و علم آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت مولد کشور نسبت به گذشته کاهش یافته و این امر سبب شده تا تعداد دانش آموزان و به طبع آن دانشجویان کشور کاهش یابد.

نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان اینکه رقابت امروز دیگر بین دانشگاه های دولتی در حال بروز است، یاداور شد: دانشگاه های ما به خصوص جهاد دانشگاهی باید به سمت و سویی حرکت کنند که موجب تولید علم در کشور بشوند و فلسه وجودی دانشگاه نیز همین است.

وی با اشاره به توفیقاتی که جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تا کنون کسب کرده است، گفت: پایه جهاد دانشگاهی مباحث تحقیقاتی است و باید روز به روز در این راه پیشرفت های بیشتری حاصل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به لزوم نیازسنجی در توسعه رشته های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در ایجاد و افزایش رشته های دانشگاهی باید به نیاز منطقه ای که می خواهیم رشته ای را اضافه کنیم توجه گردد.

افتتاح زورخانه سردار شهید الله دادی ابرندآباد یزد

زورخانه سردار شهید الله دادی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افتتاح گردید.

زورخانه سردار شهید الله دادی  روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در ابرند آباد شاهدیه یزد با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، علی غیاثی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد، محمدحسین ارزانش رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد، خانواده سردار شهید الله دادی، مسئولین و عموم مردم ابرندآباد افتتاح و مورد بهره برداری رسید.

زورخانه سردار شهید الله دادی شصت و چهارمین زورخانه استان و بیست و ششمین زورخانه شهرستان یزد است که با سرمایه گذاری بیش از دویست میلیون ریال توسط خیرین محل و با تغییر کاربری یک حسینیه افتتاح شد.

این زورخانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال توسط هیئت پهلوانی و زورخانه استان یزد تجهیز شده است.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور سبک جنگاوران

مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور سبک جنگاوران به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر از روز پنج شنبه ۲۳ بهمن ماه در سالن شهید صدوقی یزد برگزار و عصر روز جمعه ۲۴ بهمن ماه با معرفی نفرات برتر بکار خود پایان داد.

در این دوره از رقابت ها ۲۰۰ فایتر از ۱۳ استان کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات و با حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، فیروز حبیب پور رئیس سبک جنگ آوران کشور و علی محمد دهقانی رئیس هیئت کونگ فو استان یزد، از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

تیم های مرکزی و گیلان هم به ترتیب با کسب ۶۱ و ۵۹ امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.

بازدید از پایگاه امداد جاده‌ای احمد متوسلیان

محمدصالح جوکار در بازدید از پایگاه امداد جاده‌ای جاویدالأثر، احمد متوسلیان، اقدامات و تلاش‌های امدادگران هلال احمر را خیرخواهانه و ایثارگرانه خواند و اظهار داشت: امدادگران هلال احمر تلاشگران شبانه‌روزی هستند که با امکانات محدود در کمین حوادث نشسته و خطر را از مردم دور می‌کنند.

وی عنوان کرد: تلاش‌های امدادگران هلال احمر قابل تقدیر است زیرا این تلاش‌ها به واقع اقدامی ایثارگرانه و فداکارانه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، امدادگران هلال احمر را به فرشتگان نجات تشبیه کرد و یادآور شد: حضور امدادگران در جاده‌ها باعث اطمینان و آسودگی خاطر مسافران می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: حضور امدادگران در جاده‌ها، نوعی آرامش خاطر به مسافران هدیه می‌کند که این امر نشان از تقدس کار امدادگران دارد.

جوکار، نقش امدادگران هلال احمر در سوانح و حوادث جاده‌ای را بسیار اثرگذار خواند و بیان کرد: حضور به موقع، رهاسازی مردم از حوادث به ویژه تصادفات و امدادرسانی در شرایط بد جاده‌ای و آب و هوایی از اقدامات ارزنده‌ای است که توسط هلال احمر انجام می‌شود و این اقدامات به راستی شایسته تقدیر است.

نماینده مرم یزد و اشکذر در مجلس خاطرنشان کرد: امدادگران ضمن اینکه دشوارترین کارها را انجام می‌دهند و لحظات عمر خود را برای نجات جان دیگر انسان‌ها سپری می‌کنند، هیچ چشمداشتی ندارند و امدادگری را از عمق وجود انجام می‌دهند.

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن
جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

جوکاربهمن

 

 

نظر شما