شناسهٔ خبر: 84104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی عینک سیاسی‌شان درباره بودجه ۶۰ میلیاردی NGOها را درست تنظیم کنند

سلیمی 43 نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه برخی بیش از اندازه شکلات سیاسی در دهانشان مزه کرده است، گفت: برخی عینک سیاسی‌شان درباره بودجه ۶۰ میلیاردی NGOها را درست تنظیم کنند و واقعیت را بهتر ببینند چون با توهمات نمی‌توان کاری از پیش برد.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره جوسازی‌های صورت گرفته توسط برخی رسانه‌ها تحت عنوان کاهش بودجه سازمان محیط زیست برای مبارزه با ریزگردها توسط مجلس، گفت: بودجه یک لایحه است که توسط دولت تهیه می‌شود و مجلس در بخش محیط زیست، همه پیش‌بینی‌های دولت را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بعضی بیش از اندازه شکلات سیاسی در دهانشان مزه کرده است، افزود: بعضی می‌خواهند همه موضوعات را با این دیدگاه مورد کنکاش قرار دهند، ای کاش این افراد بین اعداد و ارقامی که دولت و مجلس پیشنهاد دادند، مقایسه‌ای انجام دهند.

سلیمی با یادآوری پیش‌بینی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه محیط زیست در سال ۹۳، گفت: سؤال این است چرا این بودجه محقق نشد؟ این کاش دوستان برشی هم به این مسئله می‌زدند؛ توصیه ما این است که دوستان، یک مقدار عینک سیاسی خود را درست تنظیم کنند و واقعیت را بهتر ببینند، زیرا با توهمات، خبررسانی غیرواقعی و شانتاژ تبلیغاتی نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی دست دولت را در اختصاص بودجه به محیط زیست کاملاً باز برشمرد و با بیان اینکه مجلس این بودجه را افزایش داده است، تصریح کرد: حوزه‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل‌ها را نباید وارد درگیری‌های سیاسی کنند، چرا که این موارد مسائل ملی است و یکپارچگی و انسجام همگان را می‌طلبد.

نماینده محلات در مجلس با طرح این سؤال که چرا مالچ‌پاشی انجام نمی‌شود؟ و چه کسی مانع رها کردن آب کارون در کانال‌های آب خوزستان شده است؟ گفت: سدهایی که ادعا می‌شود عامل این ریزگردها هستند، همه متعلق به اوایل انقلاب هستند و بعضی نیز در زمان ریاست‌جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی احداث شده‌اند و مربوط به ۴ سال اخیر نیست.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بحث حقآبه در کارون، دجله و فرات میان کشورهای همسایه، یادآور شد: مشکل ریزگردها مشکل چند کشور است، بنابراین اقداماتی نظیر مالچ‌پاشی باید با همکاری همه کشورهای درگیر صورت گیرد.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع ریزگردها نباید در سایه انتقام‌گیری جناح‌های سیاسی قرار گیرد.

نظر شما