شناسهٔ خبر: 84053 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های «نماینده» از کنگره حزب اطلاح طلب اراده ملت:

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبم اما به «من» نزدیک نشوید نامحرم هستم

فائزه هاشمی/2 هفتمین کنگره ملی حزب اراده ملت که صبح امروز با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- هفتمین کنگره ملی حزب اراده ملت(حاما) صبح امروز با حضور فعالان سیاسی و نمایندگان ادوار اطلاح طلب در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد و با حاشیه های جالبی نیز همراه بود.

** در این کنگره، محمد رضا عارف، محسن مهر علیزاده، محسن رهامی، قدرت الله علیخانی، موسوی لاری، محمد سلامتی"دبیرکل سازمان منحله مجاهدین انقلاب"، شهربانو امانی"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی"، محمد رضا راه چمنی"دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی"، عبدالله ناصری، هادی خامنه ای، علیرضا محجوب، قایزه هاشمی رفسنجانی، مصطفی کواکبیان،   مجید فراهانی"دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان" و تعداد دیگری از فعالان و نمایندگان ادوار اصلاح طلب شرکت کرده بودند.

** حزب اصلاح طلب اراده ملت برای برگزاری هفتمین کنگره ملی خود با مشکل مکان همایش روبه رو شده بود، چهار سالن همایش منجمله تالار وزارت کشور درخواست آنها را جهت تشکیل کنگره این حزب دوم خردادی رد کردند و در نهایت شب گذشته ساعت ۲۳ سالن همایش های پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی به درخواست حزب اراده ملت پاسخ مثب داد.

انتقاد حزب اراده ملت از دولت تدبیر و امید

** ساعت ۹:۳۰ به دعوت مجری برنامه، هئیت رئیسه کنگره حزب اراده ملت در جایگاه قرار گرفتند، «رنجبر» که ریاست هئیت رئیسه را برعهده داشت سخنان خود را با انتقاد از روحانی و دولت تدبیر و امید آغاز کرد و گفت: «آقای روحانی، حزب اراده ملت در کنگره پیشین خود میزبان شما بود، شما در کنگره حزب سخنرانی کرده بودید اما ما امروز برای برگزاری کنگره با مشکل جا روبه رو شدیم، چهار آدرس تغییر کرد تا اینکه این مکان فراهم شد. متاسفانه برخی به تعهد و قرار داد خود جهت برگزاری کنگره حزب ارده ملت عمل نکردند.

** احمد حکیمی پور، محمد رضا عارف، موسوی لاری، سید هادی خامنه ای و فائزه هاشمی رفسنجانی به ترتیب سخنرانان کنگره حزب ارده ملت بودند، آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس بنیاد باران هم پیام مکتوب ارسال کردند.

**احمد حکیمی پور" دبیر کل حزب اراده ملت و عضو شورای شهر تهران"وقتی پشت تریبون رفت از ناهماهنگی های پیش آمده پیرامون برگزاری کنگره حزب متبوعش انتقاد کرد و بدون اینکه نامی از دستگاه و یا شخصی برده شود گفت: نگران هستیم، با این ناهماهنگی ها برنامه های دیگر چگونه می خواهد پیگیری شود!

** نوبت به محمد رضا عارف رسید، او در ابتدای سخنان خود خطاب به اعضای حزب اراده ملت و فعالان اصلاح طلب اظهارداشت: بنده برنامه دیگری دارم و باید پس از سخنرانی این جلسه را ترک کنم به همین جهت عذرخواهی می کنم که نمی توانم در کنار شما برنامه را پیگیری کنم.

** معاون اول دولت اصلاحات که این روزها فعالیت تشکیلاتی اش را در بنیاد امید ایرانیان دنبال می کند در سخنانش بر نقش آفرینی اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس و رعایت اخلاق در عرصه سیاسی کشور تاکید کرد.

** عارف وقتی سالن همایش را ترک کرد به خبرنگارانی که منتظر خروج او بودند گفت: امروز مصاحبه نمی کنم، روز مصاحبه نیست. سپس سوار خودروی خود شد و رفت.

** موسوی لاری" وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام" این روزها سخنران ثابت همایش احزاب اصلاح طلب شده است، او پیش از این در کنگره حزب کار و همایش سراسری اصلاح طلبان سخنرانی کرده بود و به دعوت احمد حکیمی پور در کنگره حزب اراده ملت نیز سخنرانی کرد.

** او هم همچون حکیمی پور از ناهماهنگی های پیش آمده برای برگزاری مکان کنگره انتقاد کردو در جمع بندی خود به این نکته رسید: «خانه احزاب باید تقویت و بازسازی شود، اگر خانه احزاب بود دیگر این حزب با مشکل جا روبه رو نمی شد».

** موسوی لاری در سخنرانی خود با دو تذکر از سوی هئیت رئیسه کنگره روبه رو شد، اعضای هیئت رئیسه دوبار به او بصورت مکتوب یادآور شده بودند "وقت سخنرانی تمام شده است" که وزیر کشور دولت اصلاحات به تذکر اول توجه نکرد اما با تذکر دوم به سخنانش پایان داد.

** پس از پایان سخنان عبدالواحد موسوی لاری، کلیپی از سخنرانی های حکیمی پور در کنگره پنجم و دیدار اعضای این حزب با هاشمی رفسنجانی پخش شد.

** براساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود ساعت ۱۰:۴۰ سهیلا جلودار زاده "نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کار" در کنگره حزب اراده ملت سخنرانی کند اما او علارقم وعده ای که داد در این مراسم شرکت نکرد.

** شرط فائزه هاشمی برای حضور در کنگره ارده ملت

** فائزه هاشمی رفسنجانی"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فرزند جنجالی و حاشیه ساز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" پس از پایان سخنرانی سید هادی خامنه ای پشت تریبون رفت و با انتقاد از عدم سخنرانی خانم ها در این مراسم، گفت: من به آقای حکیمی پور گفتم سخنران خانم داشتید یا دارید؟ فرمود: داشتیم اما نیامدند که من به او گفتم دو خانم را برای سخنرانی جایگزین کنید و گرنه قهر می کنیم و بیرون می رویم.

"ایشان(حکیمی پور) به من گفت اگر آمادگی دارید خود شما سخنرانی کنید، گفتم آمادگی دارم.

** فرزند حاشیه ساز هاشمی رفسنجانی در سخنان کوتاه ای که ایراد کرد با اشاره به حضور زنان در مجلس، افزود: تعداد زنان در مجلس زیاد نیست، آقای هاشمی می گویند" خانم ها به خودشان رای بدهند مجلس را می گیرند اما خودتان به خودتان رای نمی دهید".

**فائزه هاشمی رفسنجانی پس از خروج از سالن همایش در حلقه خبرنگاران و تعدادی از اعضای حزب ارده ملت قرار گرفت که به او نزدیک شده بودند، این نزدیکی با واکنش و اعتراض فایزه هاشمی روبه شد. «درست است اصلاح طلب هستیم اما محرم و نامحرم را رعایت کنید» .

** کنگره حزب ارده ملت در دو نوبت تشکیل جلسه داد، نوبت اول با حضور اصحاب رسانه و فعالان سیاسی اصلاح طلب و در نوبت دوم جلسه به صورت داخلی جهت انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسان در دوره جدید تشکیل شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۲:۳۴داود 0 6

    فائزه خانم   .یعنی اصلاح طلب ها محرم نا محرم سرشون نمیشه یک حرف راست زدی
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۴رزمنده 0 6

    مرگ بر چپاول گران و حامیان فتنه سال 88 و توهین کنندگان به عاشورا. همین خانم روز عاشورای 88 از شمال خودش را به تهران و هم پیاله های خود رساند. خدایا نظام اسلامی را از شر اینها در امان دار.
                                

نظر شما