شناسهٔ خبر: 84012 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کنسرت «دنگ‌شو» تقدیم به جانبازان میهن

دنگ شو اجرای گروه «دنگ‌شو» در حالی روی صحنه رفت که علاوه بر برخی رویدادهای جالب، از جانبازان وطن نیز در آن یاد و قطعه‌ای به آن‌ها تقدیم شد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری ایسنا، بخش پاپ سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر عصر و شامگاه سه‌شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) شاهد دو اجرای دنگ‌شو و بابک جهانبخش بود.

دنگ‌شو که گفته شد پس از این، کنسرت‌هایی را در کشور برگزار خواهد کرد، در شب اجرای جشنواره‌ای خود با اتفاق‌های جالبی همراه بود.

طاها پارسا، از خوانندگان و نوازندگان دنگ‌شو، بین قطعه‌ها بعضا به مدت طولانی صحبت می‌کرد و گاه جمله‌بندی‌ها و ادای برخی کلمات او، با خنده‌ی حاضران و گروه همراه می‌شد.

او همچنین در این اجرا، در چند نوبت از افرادی که در انتشار آلبوم و روی صحنه رفتن گروه، آن‌ها را یاری کرده بودند، از جمله حراست معاونت هنری، معاون هنری وزارت ارشاد، ‌ مدیرکل دفتر موسیقی و دیگر مسوولان تشکر کرد که طولانی شدن این تشکرها نیز با واکنش حاضران همراه شد.

وی علاوه بر اشاره به این‌که مفتخریم تاریخ دنگ‌شو در اتومبیل‌های شما و هنگام رانندگی‌هایتان رقم می‌خورد، یک ماجرای جالب را در این زمینه برای حاضران تعریف کرد: یک فرد به اسم یکی از خوانندگان اصلی گروه (سعید آتانی) یک مراسم رونمایی برای آلبوم رسما منتشرشده‌ی گروه در آمل ترتیب داده بود که وقتی مطلع شدیم و آتانی با او تماس گرفت، گفت که من سعید آتانی هستم و با دنگ‌شو کار می کنم. ظاهرا با این نام و عنوان در چند آموزشگاه هم کلاس آموزش خوانندگی گذاشته بود. البته طبق آخرین اطلاعات گروه، او دیگر با ما همکاری نمی‌کند و ظاهرا الان همکار گروه «چارتار» شده است.

این سخنان با خنده‌ی حاضران همراه شد. اعضای گروه چهارتار نیز در سالن کنسرت حضور داشتند و به نظر می‌رسید با خریدن بلیت، در میان علاقه‌مندان به دنگ‌شو و نه در جایگاه مهمانان قرار گرفته بودند تا کار این گروه همکار را از نزدیک ببینند.

طاها پارسا در بخش پایانی این اجرا، با بیان این‌که بخش قابل توجهی از زندگی‌اش با تنهایی و سازش می‌گذرد، گفت: من از تنهایی و سازم نمی‌توانم بگذرم. گاهی به انسان‌هایی فکر می‌کنم که خیلی بزرگ‌تر از من بودند، اما از پا، دست و سرشان گذشتند. از این رو، قطعه‌ی بعدی را تقدیم می‌کنم به آن‌هایی که از قطعه قطعه‌ی وجودشان با آزادگی گذشتند.

سپس او از «علی زند وکیلی» دعوت کرد که با تشویق بسیار حاضران همراه شد. این خواننده‌ی همکار گروه دنگ شو، قطعه‌ی بعدی را با شعری از سعدی با این مطلع اجرا کرد:

ما ترک سر بگفتیم تا درد سر نباشد

غیر از خیال جانان در جان و سر نباشد

اجرای گروه دنگ‌شو در جشنواره موسیقی فجر با حضور «محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرا به‌عنوان مهمان ویژه همراه بود.

نظر شما