شناسهٔ خبر: 83892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سلیم الجبوری:

ایران حامی اصلی عراق در مبارزه با داعش است

رئیس پارلمان عراق در دیدار با معاون اول حسن روحانی در بغداد، ایران را حامی اصلی کشورش برای مبارزه با تروریسم خواند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «سلیم الجبوری» رئیس‎ پارلمان عراق در دیدار روز گذشته خود با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران اعلام کرد که اوضاع سیاسی عراق منعکس‌کننده حقایق آن است و ما تلاش می کنیم برای خروج از تنش و درگیری راه‌حل سیاسی ارائه کنیم.

الجبوری تاکید کرد: گروه تروریستی داعش در حال حاضر رو به زوال است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اختلافات در منطقه به نفع هیچ کس نیست، افزود: این اختلافات به نفع دشمنان است و امیدواریم که بتوانیم در سایه نقش موثر ایران، گام‌هایی در مسیر حل مشکلات منطقه برداریم.

به گزارش العالم، رئیس پارلمان عراق ضمن قوی خواندن کشور ایران در منطقه ابراز امیدوار کرد که سطح همکاری و روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

سلیم الجبوری همچنین درباره امضای ۱۰ یادداشت تفاهم همکاری ایران و عراق در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور ایران به بغداد ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری در زمینه گردشگری دینی و مذهبی فرصت ارزشمندی است که می تواند دوستی بین دو کشور را تحکیم ببخشد.

«اسحاق جهانگیری» که روز دوشنبه به همراه هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق به بغداد سفر کرده است، با رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.

تعمیق مناسبات سیاسی دو کشور، گسترش همکاری های اقتصادی از مهم ترین محورهای این دیدار بود. این دیدار در مجلس عراق انجام شد.

نظر شما