شناسهٔ خبر: 83741 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل

حمل ونقل عمومی 43 فرماندار تهران گفت: کرایه‌های حمل و نقل عمومی متوسط میانگین تا حداکثر ۲۰ درصد در سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، عیسی فرهادی در حاشیه چهارمین جلسه کار گروه تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها در شهرستان تهران، اظهار داشت: ما مصر هستیم نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی بر اساس نرخ تورم افزایش یابد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های حمل و نقل بسیار سنگین است و هنوز به نرخ تورم واقعی نرسیده‌ایم ولی برای تردد ارزان شهروندان در سطح شهر یارانه‌هایی به حمل و نقل عمومی از سوی دولت ارائه می‌شود.

فرماندار تهران بیان داشت: به طور متوسط میانگین تا حداکثر ۲۰ درصد کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد و در بعضی از خطوط کرایه‌های حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبه شورای شهر ۳۰ درصد باید افزایش پیدا می‌کرد ولی مقرر شد اصلاحاتی صورت بگیرد تا افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی را نداشته باشیم.

فرهادی در ادامه در خصوص انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، اظهار داشت: کارگروهی با ریاست مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور استاندار تهران بنده و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای انتخابات آتی تشکیل شد و با توجه به مصوبه دولت برای همکاری با شورایاری‌ها شیوه‌نامه‌ای تنظیمی و این شیوه‌‌نامه در مسیر قانونی قرار گرفت.

فرهادی افزود: بر اساس آن شیوه‌نامه چگونگی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تنظیم شد و انتخابات نیز بر اساس همین شیوه‌نامه اجرایی می‌شود که هیات اجرایی متشکل از معتمدین محلات ۲۲ منطقه تهران دارد و شهرداری تهران دستگاه‌ اجرایی هستند و ۹ نفر نیز از اعضای شورای شهر نقش نظارت بر انتخابات را دارند و نهایتا فرماندار تهران به عنوان ناظر عالی انتخابات انتخاب شد.

وی تاکید کرد:‌ انتخابات شورایاری‌ها در ۱۵ یا ۲۲ اسفند و یا در دو مرحله برگزار می‌شود.

 

نظر شما