شناسهٔ خبر: 83736 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زمان انتشار کارت شرکت در کنکور دکترا

حسین توکلی 43 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز ۹۴ در روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۳ گفت: کارت شرکت در آزمون دوره دکتری ۱۲ اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش نماینده، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، ‌پیرامون آزمون ورودی دوره دکترای (Ph.D) نیمه‌‌متمرکز سال ۹۴ گفت: این آزمون به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در ۷  گروه آموزشی در ۲۵۰ کد رشته امتحانی شامل ۵۳ کدرشته امتحانی علوم انسانی، ۴۴ کدرشته امتحانی علوم پایه، ۶۵ کدرشته امتحانی گروه فنی و مهندسی، ۴۹ کدرشته امتحانی گروه کشاورزی، ۶ کدرشته امتحانی گروه هنر، ۲۲ کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی و ۱۱ کدرشته امتحانی گروه زبان برگزار می‌شود.

وی افزود: پذیرش دانشجو برای پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز از طریق برگزاری آزمون ورودی دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال ۹۴ انجام می‌گیرد.

توکلی تصریح کرد:‌ بر اساس گزارش اولیه در آزمون دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۸ هزار و ۴۸۷ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۷۶ نفر مرد، به عبارت دیگر ۴۳.۴۰ درصد داوطلبان زن و ۵۶.۶۰ درصد آنان مرد هستند. بدیهی است که آمار نهایی و قطعی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال ۹۴ منحصرا در یک نوبت (یک جلسه) در حوزه‌‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد، ‌گفت: داوطلبان باید در این آزمون به سوالات کلی دروس شامل زبان خارجی، استعداد تحصیلی و همچنین دروس تخصصی در یک جلسه پاسخ دهند.

وی افزود: سطح سوالات امتحانات اختصاصی هر یک از کدرشته امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۷ رشته امتحانی مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

توکلی پیرامون ضرایب دروس هر یک از کدرشته امتحانی گفت: زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی با ضریب یک و مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب ۴ خواهد بود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط از روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۳ تا روز پنج شنبه ۱۴ اسفند ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی گفت: داوطلبان ضرورت دارد با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش که در هفته آینده منتشر خواهد شد در مهلت مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعمل‌های مشخص شده و پس از مشاهده کارت شرکت در آزمون خود از آن و برگ راهنما پرینت بگیرند.

توکلی عنوان کرد: آزمون ورودی دوره دکترای (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ در صبح روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۳ در ۵۳ شهرستان و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. همچنین نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور در دهه سوم فروردین ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: انتخاب رشته اینترنتی برای مجازین انتخاب رشته منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش در نیمه اول اردیبهشت ۹۴ انجام می‌گیرد.

توکلی در پایان پیرامون جزئیات ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۴ نیز گفت: ۵۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر تا ساعت ۸ صبح امروز (۲۷ بهمن ۹۳) در آزمون سراسری ثبت‌نام کردند. با توجه به اینکه فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری خواهد بود به داوطلبان توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۲۷۰۰۰۴۶۲#sthash.L۹wC۸۰jv.dpuf

نظر شما