شناسهٔ خبر: 83187 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیانیه های احزاب، تشکل ها، نهادها و سازمان ها به مناسبت ۲۲ بهمن

راهپیمایی 22 بهمن احزاب، نهاد ها و سازمان های مختلف با صدور بیانیه های جداگانه ضمن دعوت از مردم برای حضور هرچه با شکوه تر در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن بر پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کردند.

به گزارش نماینده، بخشی از متن پیام‌ها و بیانیه‌های تشکل‌ها و سازمان های مختلف به شرح ذیل است:

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فراگیری تقابل جبهه حق با جبهه‌ باطل و رویارویی ملل و جوامع حق طلب و آزادیخواه با نظام سلطه و استکبار را از پیامدهای انقلاب اسلامی و گفتمان منحصر بفرد آن‌ دانست.

در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران که در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ فروپاشی و سقوط نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را رقم ‌زد، با جوهره و قوه محرکه اسلام ناب محمدی(ص) روحیه جهادی و انقلابی را فراتر از جامعه‌ی ایرانی در رویکرد و رفتار امت اسلامی شکوفا وآن را به عامل اصلی مقاومت، پیروزی و عبور جبهه انقلاب از فتنه‌ها و بحران‌های فراروی معرفی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: با گذشت ۳۶ سال از انفجار نور و پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان منحصربه‌فردی که با اراده ولی فقیه و رهبری این انقلاب تولید و با شاخصه‌ دفاع از مظلوم و ایستادگی برابر قدرت‌های استکباری و صهیونیسم بین الملل که در پهنه‌ جهانی بویژه در سطح  منطقه راهبردی شمال آفریقا و غرب آسیا ظهور یافته است برغم نقشه‌ها و توطئه‌های شیطانی نظام سلطه هم اکنون انسجام، اقتدار و سازماندهی جبهه‌ بیداری و مقاومت جهانی را رقم زده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در بُعد داخلی، انقلاب اسلامی با تولید روح خود باوری و اعتماد به نفس ملی، ایران عزیز را بر قله‌های رفیع اقتدار و پیشرفت جهانی نشان داده است و در بُعد بیرونی با جهانی ساختن الگوی مقاومت و استقلال‌طلبی و برافراشتن پرچم استکبار ستیزی موجبات خشم سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم را فراهم و استیصال و روند رو به افول آن را به رخ کشیده است. ‌تردیدی نیست که سه ضلع‌‌ «اسلام عزیز»، «رهبری الهی» و «وحدت ملی» همچنان کارآمدی و اقتدار خود را بر راهبردها و دشمنی‌های جبهه استکبار در عرصه‌های مختلف غلبه خواهد داد و با چشم‌های واقع بین و بصیر ملت ایران پروژه‌‌‌های جبهه ضد‌انقلاب و دشمنان این کشور را‌ ناکام خواهند گذاشت.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بیانیه، با تبریک طلیعه‌ سی و هفتمین بهار عزت و آزادی به ملت ایران و گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و ۱۰۰۰ شهید سرافراز صنعت دفاعی، با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم برای شرکت پر شور و با نشاط در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اعلام می دارد: ‌ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان خواهد داد بر خلاف آرزوی ضد انقلاب و رویاهای شیطانی جبهه استکبار و سلطه، پیشتازی «گفتمان انقلاب اسلامی» در عرصه‌ی تحولات راهبردی در مقیاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را همچنان واقعیت مسلم و انکارناپذیر تاریخ معاصر قرار خواهد داد و با نصب العین قراردادن منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) تهدیدات دشمن رادر حوزه های مختلف به فرصت‌های راهبردی برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های بلند خود تبدیل می‌کند.

بیانیه حزب تمدن اسلامی

حزب تمدن اسلامی به مناسبت یوم‌الله ۲۲ بهمن ضمن صدور بیانیه از احاد ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز چهارشنبه هفته جاری دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی و دهه‌ی مبارک فجر را به محضر حضرت بقیه‌اله الاعظم روحی‌فداه، حضرت امام خمینی رضوان‌‌اله تعالی علیه و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌اله خامنه‌ای مدظله‌العالی و ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گوییم.

حزب تمدن ایران اسلامی در بیانیه خود تاکید کرده که ملت رشید ایران در حالی این پیروزی عظیم را که حاصل سال‌ها مجاهدت و فداکاری ملتی بزرگ و نستوه با رهبری مرجعی عالیقدر و همراهی علما و روحانیت معظم و آحاد مردم ایثارگر و انقلابی است، جشن می‌گیرد که در همه زمینه‌های فرهنگی ـ سیاسی ـ اجتماعی ـ اقتصادی و سایر زمینه‌ها بویژه دانش هسته‌ای به پیشرفت‌های شگرفی نائل گردیده و این، همه از برکات اسلام عزیز و انقلاب اسلامی است.

در این بیانیه تصریح شده است که حزب تمدن اسلامی ضمن تبریک مجدد از عموم ملت ایران دعوت می‌کند که به پاس ارج نهادن به خون‌های پاک شهدای گرانقدر و خانواده بزرگ ایثارگران و جانبازان و شکرگزاری به درگاه حضرت باریتعالی با صفوفی محکم و استوار یکبار دیگر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را در راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن به نمایش بگذارد و به جهانیان اعلام کنند که انقلاب بزرگ اسلامی همچنان الهام‌بخش همه انقلاب‌های مردمی و بیداری اسلامی و حامی تمامی آزادگان و سلحشوران عرصه‌ی حق و عدالت در سراسر جهان است.

بیانیه حزب اعتماد ملی:مردم در ۲۲ بهمن، یک بار دیگر پشتیبانی خود را از انقلاب و دولت فریاد کنند

حزب اعتماد ملی نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد با حضور در راهپیمایی روز ملی ۲۲ بهمن، یک بار دیگر پشتیبانی خود را از آرمانهای بلند انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران و نیز حمایت از تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای، فریاد کنند.

در بیانیه حزب اعتماد ملی به مناسبت ۲۲ بهمن آمده است: ٢٢بهمن ماه ۱۳۵۷ یکى از ماناترین روز هاى این سرزمین است که نوید بخش پایان شب بلند تاریکى و حرمان بود، سیل خروشان ملت ایران، زن ومرد پیر وجوان، روستایى وشهرى  به رهبری امام راحل، "استقلال، ازادى، جمهورى اسلامى "را فریاد می‌زد که نوید دهنده‌ی عزت، سربلندی، رفاه، آسایش و امنیت ایران و ایرانیان بود. اکنون که سی و شش سال از آن روزهاى باشکوه می‌گذرد، به رغم برخی ناملایمات و انحرافاتی که در دوره‌ای از تاریخ این کشور رخ داد، همواره خواست مردم و اراده و تلاش دولت‌ها بر پوشیدن جامه‌ی عمل به آرمان‌ها و خواست واقعی ارمان هاى انقلاب بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: در این میان، ملت شریف ایران هیچ‌گاه در بزنگاه‌ها و تنگناهای تاریخی همچون جنگ تحمیلى و تحریم ها  پشتیبانی و حمایت خود رااز حاکمیت و دولت دریغ نداشته است. این چنین حضور  و مشارکت مردمی را، باید بیش از این‌ها قدر شناخت و جانفشانی‌های ملت را به طور شایسته پاسخ گفت. از این نگاه جمهوری اسلامی، یعنی تامین زندگی عزت مندانه مادی و تضمین حیات معنوی انسان‌ها. بر همین اساس، انتظار زیست و معیشتى پایدار با اینده اى روشن وبدون دغدغه، انتظاری غریب و بی‌جا نیست.

این بیانیه تاکید می‌کند: اکنون رییس جمهور و دولتمردان یازدهم، با تدبیر در تلاشند تا امید را در دل‌های مردم ایران زنده نگاه دارد.   به نظر مى رسد تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای براى تحقق منافع ملى و اسایش ملت، همزمان از یک سو با تندروهای داخلی و از دیگر سو با قدرت‌های تمامیت‌خواه خارجی در حال مقابله است. این تلاش هاى خستگى ناپذیردر عرصه دیپلماسى، که نتیجه‌ی مطلوب آن بی‌تردید نفع ملت و مملکت را دربردارد، امروز بیش ازهر زمان دیگر نیازمند یکپارچگى و وحدت احاد ملت، نخبگان وگروهًهاى سیاسى دراین برحه حساس در دفاع وحمایت از دولت منتخب  هستیم.

در این بیانیه آمده است: حزب اعتماد ملی که بنیان‌گزاران آن پیش و پس از انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم مبارزات و دفاع از آرمان هاى انقلاب اسلامى و اموزه هاى بنیانگذار جمهورى اسلامى حضور داشته اند، از آحاد جامعه و از تمام گروه‌های سیاسی دعوت می‌کند با شرکت در راهپیمایی روز ملی ۲۲ بهمن، یک بار دیگر پشتیبانی خود را از آرمانهای بلند انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران و نیز حمایت از تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای، فریاد کنند. این حضور و اعلام حمایت، نشانه وحدت وانسجام ملى و بهترین پشتوانه براى دستگاه دیپلماسی و  عزم ملی برای حل و فصل مشکلات  کشور است.

یوم‌الله ۲۲ بهمن روز شکست منطق قدرت آمریکایی در برابر قدرت منطق ایران اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طلیعۀ سی و شــشمین فجر انقلاب، با صدور بیانیه‌ای خطاب به ملت بزرگ، آگاه و فهیم ایران اسلامی، تشکل‌های مردمی، دانشجویی، دانش‌آموزی و کارگری، بازاریان و اصناف، کشاورزان و روستاییان و همه جوانان و نوجوانان برومند ایران اسلامی و فرزندان غیور امام خمینی(ره)، گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های وفادار به انقلاب اسلامی، اعلام کرد: حضور حماسی، انقلابی و پرشور شما در صحنۀ نمایش وحدت ملی در آوردگاه یوم‌الله ۲۲ بهمن، تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و لبیک به دعوت مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» است.

در ایــن بــیــانــیــه دعوت رســمی آمــده اســت:
پشت سر گذاشتن هر سالگرد پیروزی انقلاب، نشان از عبوری هوشمندانه و موفقیت‌آمیز از پیچ‌های سخت وگردنه‌های صعب‌العبور انقلاب اسلامی دارد که با سر انگشت هدایت، درایت و تدبیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و بصیرت و هوشمندی مردم شجاع و مقاوم ایران اسلامی و شناخت و درک درست لحظه‌ها و حضور به‌موقع در صحنه‌های مختلف مورد نیاز رقم می‌خورد.

آری؛ امروز به درستی صدور انقلاب اسلامی و پیام رسای آن نیاز به پاسـپورت و ویـزا ندارد و این فطرت پاک بشریت است که حقیقت این پیام را از عمق وجود درک کرده و به این نهضت عظیم اسلامی اشتیاق نشان داده و آن را به‌عنوان راهبردی استراتژیک و عملیاتی، در سبک زندگی خود به‌عنوان الگویی بی‌نظیر در سطح جهان به‌ویژه کشورها و ملل آزاده وآزاد اندیش قرار می‌دهد.

این بیانیه با اشاره به نامۀ تاریخی و روشنگرانۀ اخیر مقام معظم رهبری به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی و سؤالات متعدد و روشنگرانۀ معظم له در آن، پیرامون چرایی سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی با شدّتی بی‌سابقه، علیه اسلام و مسلمانان، اعلام می‌دارد: ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی از هر حرکت در جهت شناساندن چهرۀ واقعی اسلام به دنیا با تمام توان مضایقه نخواهد کرد و صادقانه بیان می‌دارد: سران استکبار جهانی هر روز با ترفندهای جدیدتری تروریست‌های دست‌پرورده و تحت استخدام خود را به‌عنوان نمایندگان اسلام به جهان معرفی می‌کنند تا با سیاه‌نمایی و وارونه نشان‌دادن اسلام حقیقی، در افکار و اذهان عمومی نسبت به اسلام و پیامبر مهر و رحمتش وحشت‌آفرینی کنند، تا از این مسیر، از گسترش انقلاب اسلامی و انتشار معارف و مفاهیم و شناخت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام جلوگیری کنند.

اینک پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و سی و شش سال پایداری و مقاومت و ایستادگی غیورمردان، شیرزنان ایران اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، طمع‌ورزی‌ها، دست‌‌اندازی‌ها و چپاول دارایی‌های مسلمانان و اندیشه‌های ناب اسلامی توسط نظام سلطه، سیلی سختی بود که نظام اسلامی به صورت سلطه‌گران نواخت و حال این دشمنان زبون و زخم‌خورده انقلاب اسلامی با درماندگی هرچه تمام‌تر به تحریم‌های سخت اقتصادی یک‌جانبه علیه ایران اسلامی دست زده که این بار نیز با وحدت و اتحاد مردم و مسئولان و پیروی از منویات وحدت‌بخش مقام معظم رهبری؛ با پاسخ قاطع، کوبنده، حماسی، فراموش‌نشدنی و اقدام هوشمندانه ملت با بصیرت ایران اسلامی مواجه خواهند شد و ضربه محکمی از نمایش حماسۀ حضور و اقتدار ملی ایرانیان غیور در راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن نیز خواهند خورد.

حزب موتلفه اسلامی: ملت ایران در روز ۲۲ بهمن با شعار "مرگ بر آمریکا" به خیابان‌ها می‌آیند

حزب مؤتلفه اسلامی ضمن انتشار بیانیه‌ای به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن اعلام کرد: یک بار دیگر شیرینی روزهای پیروزی انقلاب در یوم الله ۲۲ بهمن سال ۵۷ را در ذائقه خود حس می‌کنیم، گرمی حرارت انقلاب اسلامی اکنون در منطقه و جهان حس می‌شود و حداقل در بغداد و دمشق، بیروت و صنعا، نشاط انقلاب اسلامی با چشم سر قابل رؤیت است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

ملت بزرگوار ایران

انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی(ره) نقطه عطف تاریخ ایران و جهان است. ما افتخار می‌کنیم پیرو مردی هستیم که به ملت ایران در جهان آبرو بخشید و پرچم رهایی از طواغیت زمان را یک تنه بر دوش کشید و لرزه بر اندام قدرت‌های مسلط در جهان انداخت و به سلطنت دیکتاتورها در کشورهای اسلامی پایان داد. ما افتخار می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که به یُمن رهبری هوشمندانه آیت الله العظمی امام خامنه ای جانشین خلف امام خمینی(ره) به آنچنان اقتدار و امنیتی دست یافته‌ایم که تأثیر گذار در منطقه و جهان هستیم.

پیشرفت‌های علمی و فنی ایران، امروز زبانزد خاص و عام در جهان است. قدرت‌های بزرگ پس از ناامیدی از مهار انقلاب اسلامی به دنبال مهار پیشرفت‌های علمی و فنی کشور هستند. آنها در نبرد سخت و نبرد نرم با ملت ایران شکست خوردند، همین شکست آنها را پای میز مذاکره با ایران کشاند، آنها در مذاکرات هسته ای به بهانه کنار آمدن با انقلاب در صدد ضربه زدن به انقلاب و مهار حرکت مردم و کم کردن شتاب علمی کشور هستند. ما باید دست آنها را بخوانیم و نگذاریم به اهداف خود برسند.

جریان تکفیری یک شکل جدید از طراحی‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی است، این جریان یک تیغ دو دم است که از یک طرف اسلام را هدف قرار داده است و از طرفی یک مدل جعلی از نظام اسلامی را می‌خواهد به جای مدل اصلی به جهان معرفی کند. فرزندان انقلاب باید در کشورهای اسلامی با رسوا کردن این حرکت تهدید را به فرصت تبدیل کنند، همچنانکه پدیده صدام علیه ملت ایران روزی به صورت تهدید برای آمریکا در امد و شرّ طالبان در افغانستان به جان خود قدرت‌های بزرگ افتاد. در این مورد هم اگر هوشمندانه عمل کنیم صدور تروریسم به جهان اسلام روزی به صورت واردات تروریسم در قلب اروپا و امریکا در خواهد آمد و آمریکا تاوان این تبهکاری خود را با تلفات بیشتر خواهد داد.

رمز پیروزی‌های انقلاب طی سه دهه گذشته، اتحاد ملت ایران و انسجام اقوام و مذاهب با هم، زیر پرچم توحید بوده است. قدر این اتحاد را بدانیم و آن را ریشه اصلی اقتدار و امنیت ملی تلقی کنیم، هر حرکت نفاق آلود و تفرقه افکن را در نطفه خفه کنیم. ما با تمسک به ریسمان پاک الهی و اطاعت از ولایت فقیه از پیچ تند تاریخ به سلامت عبور خواهیم کرد و به اهداف عالیه اسلام خواهیم رسید.

ما ضمن حمایت از دیپلمات‌های خودمان در مذاکرات هسته ای اعلام می‌کنیم، خصومت آمریکا با ملت ایران یک ریشه ۵۰ ساله دارد و با چند دور مذاکرات این خصومت‌ها بر طرف نمی‌شود. دولت باید مصوبه مجلس در حفظ دستآوردهای دانش هسته ای کشور را پاس بدارد. آمریکایی‌ها جز فریب و نیرنگ و تهدید و تحریم، گزینه ای دیگر نه روی میز دارند و نه زیر میز. تیم هسته ای ایران باید با مهارت، دست فریب آمریکایی‌ها را رو کند و تا آخرین رمق خود از حقوق هسته ای ملت ایران در چارچوب های تعیین شده دفاع کند.

حزب مؤتلفه اسلامی همپای ملت ایران از یوم اله ۲۲ بهمن با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به خیابان‌ها خواهد آمد و بار دیگر با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید پیمان خواهد کرد.

حزب کارگزاران به عنوان قطره‌ای از دریای ملت به صفوف راهپیمایی ۲۲بهمن خواهد پیوست

حزب کارگزاران سازندگی نیز در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن، این روز را گرامی داشت؛ متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در آستانه راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه این ندا بیش از هر صدا و این آرمان بیش از هر زمان به گوش می‌رسد که آن نهضت بزرگ نه یک حرکت حزبی، جناحی، طبقاتی، فرقه‌ای و حتی حکومتی که نهضتی ملی بود که همه طبقات، جناح‌ها، احزاب و ادیان ایران را در بر می‌گرفت. انقلاب ملت ایران علیه سلطنت پهلوی، ‌انقلابی اسلامی بود، اما آن اسلامی که تبلورش امام خمینی بود، همه ملت ایران را در برمی‌گرفت، نه یک گروه و فکر خاص را که می‌کوشند عظمت و فراگیری انقلاب اسلامی را در حد جناح خود تنزل دهند.

اسلام به عنوان یک روح انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ در جایگاه یک دین آزادی‌بخش و نه یک ایدئولوژی انحصارطلب، منجی پیروان همه ادیان و افکار از استبداد سلطنتی بود و هرگز داعیه انحصار و انسداد نداشت. امام خمینی به مدد چنین تفسیری از اسلام چهره تازه‌ای از ملت ایران را ارائه کرد که در نوع خود بی‌سابقه بود. ایران به عنوان یک کشور متکثر و متنوع و نه یک مرز نژادی و فرقه‌ای همواره زیستگاه مشترک همه مردمانی بود که فارغ از خون و رنگ و دین و مذهب این آب و خاک و فرهنگ و تمدن را به عنوان میهن خود پذیرفته بودند.

انقلاب مشروطیت مفهوم رعیت را به ملت ایران بدل کرد و از مردمان ایران، شهروندان ایرانی ساخت، اما امام با انقلاب اسلامی به این شهروندی وجه شرعی بخشید و بدان مشروعیت دینی داد. امام معنای ملت را از درون شریعت زنده کرد. بدین صورت که در جریان انقلاب اسلامی ایران با وجود قدرت فائقه متدینین و مسلمین و نیز هدایتگری روحانیان مبارز و روشنفکران مسلمان، همه ایرانیان به مشارکت در انقلاب و تغییر رژیم سابق و تاسیس نظام تازه دعوت شدند. پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون جان فشانی همه ملت ایران بود و پس از پیروزی انقلاب نیز روشنفکران چپ و راست، ‌مسلمانان و دیگر موحدان، ‌پیروان مذاهب اهل بیت و اهل سنت دوشادوش هم به مشارکت در امور کشور فراخوانده شدند.

متاسفانه تندروی از هر سو، هرج و مرج گرایی و سوءاستفاده از گوهر آزادی در صدر انقلاب و بلای خانمان‌سوز تروریسم و تحمیل یک جنگ طولانی بر ملت ایران از سوی بیگانگان همه دست به دست هم داد که وحدت‌طلبی سیاسی بر کثرت گرایی سیاسی غلبه کند و آن تنوع و تکثر صدر انقلاب از کف برود. گرچه با پایان جنگ تحمیلی و آغاز عصر سازندگی و اصلاحات اقتصادی و سیاسی، تکثر نسبی به جامعه ایران بازگشت اما انقلاب ما همواره در معرض خطر تفاسیر انحصار طلبانه و محدود انگارانه هست که متاسفانه در سال‌های اخیر با غلبه یک جناح و جریان بر آیین‌های بزرگداشت انقلاب پررنگ شده است.

بزرگداشت انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی باید به عظمت و بزرگی خود آن انقلاب باشد. به جز کسانی که خیلی زود تکلیف خود را با انقلاب روشن کردند و در برابر انقلاب ایستادند و با سلاح صف خود را از ملت جدا کردند و علیه قانون شوریدند، ‌همه پدیدآورندگان انقلاب باید در بزرگداشت آن نقش داشته باشند. این یک جشن ملی است که حزب و جناح و گروه نمی‌شناسد و حتی نباید در اختیار حکومت باشد. ای کاش یک ستاد کاملا غیردولتی مرکب از احزاب و اصناف و نهادهای مدنی برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه را برعهده داشت و دولتمردان و حاکمان تنها به عنوان میهمان به آن دعوت می‌شدند.

اما حتی در این مراسم رسمی هم می‌توان فراگیرتر عمل کرد. وقتی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران همه شرکت‌کنندگان در مبارزات انقلابی با هر گرایشی به نمایش درمی‌آیند و بر فراگیری انقلاب تاکید می‌شود، چرا در واقعیت نتوان این تنوع و تکثر را نشان داد!؟ وقتی در رسانه‌ ملی به درستی آرشیو فیلم‌های دفاعیات انقلابیون مارکسیت بازپخش می‌شود، چرا نتوان مبارزات همه انقلابیون مسلمان را نشان داد و از حضور آنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن استقبال کرد و این مراسم ملی را به نمایش همدلی بر سر اصول و ارزش‌های انقلاب بدل کرد؟

حزب کارگزاران سازندگی ایران به عنوان حزبی برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بر این اساس و بنیان از همه شهروندان و نیز همفکران خود دعوت می‌کند برای بازگشت به آن عظمت و وحدت و کثرت سیاسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال حضور یابند و بار دیگر تنوع و تکثر نیروهای انقلاب اسلامی را نشان دهند.

ما معتقدیم انقلاب اسلامی ایران در تداوم خود به شکل نظام جمهوری اسلامی ایران با همه کاستی‌هایی که ممکن است در حاکمیت‌ها و دولت‌های آن وجود داشته باشد، ایران را امروزه به پیروزی‌هایی رسانده که نباید آنها را نادیده بگیریم. شعارهای اصلی انقلاب ما هنوز زنده است:

ما هنوز خواستار «استقلال» ایم و نمی‌خواهیم زیر پرچم هیچ نیروی خارجی باشیم و به این دستاورد افتخار می‌کنیم که دولت و حاکمیت ما نه تنها تحت نفوذ هیچ قدرت و ابرقدرت خارجی نیست بلکه به مدد رهبری رهبران کشور و پایمردی مردم آن و تدبیر دولتمردان ایران به موقعیت تعیین کننده‌ای در منطقه خاورمیانه رسیده‌ایم که می‌توانیم لنگرگاه صحل باشیم و همین قدرت منطقه‌ای است که به دولت امروز ایران اعتماد به نفس مذاکره با غرب را می‌دهد. براساس همین دستاورد است که کارگزاران سازندگی ایران از دیپلماسی‌دولت دکتر حسن روحانی به خصوص در پرونده هسته‌ای دفاع می‌کند و آن را تداوم منطقی استقلال‌خواهی این ملت می‌داند.

به نظر ما رسیدن از موقعیت یک کشور وابسته به یک دولت مستقل و موثر بر تحولات منطقه سرمایه‌ای است که باید آن را قدر دانست و میراث انقلاب و خون شهدای انقلاب و جنگ تلقی کرد و آن را براساس دیدگاه استراتژیک رهبری انقلاب پشتوانه یک دیپلماسی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت تلقی کرد.

انقلاب ما خواهان حفظ تمامیت ارضی ایران در عین بهره‌مندی از حقوق قانونی ملت و دولت بود و این مهم اکنون در مذاکرات هسته‌ای و در این مصداق خاص قابل تحقق است و از این جهت باید به رییس محترم جمهور تبریک گفت. بی‌گمان توفیق دولت دکتر روحانی در این مسیر یک توفیق ملی است نه جناحی و حزبی، چرا که این دولت بر بستری از مقاومت و خلاقیت همه دولت‌ها، رهبران نظام، تمام ملت و از همه مهمتر خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دانشمندان هسته‌ای به چنین موقعیتی دست یافته است. بنابر این پاسداری از آن نیز برعهده همه است و یک امر جناحی نیست.

حزب ما همچنین براساس اصل اساسی «آزادی» به عنوان یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی، خواهان رفع محدودیت از همه جناح‌های سیاسی قانونی کشور برای مشارکت در اداره کشور هستیم و هرگونه تهدید نیروهای سیاسی وفادار به انقلاب اسلامی و قانون اساسی را انحراف از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب می‌دانیم.

ما انحصار گفتمان انقلاب اسلامی به یک جناح سیاسی را اشتباه می‌دانیم و با یادآوری زحمات و تجارب نسل اول انقلاب به خصوص جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران، بار دیگر بر راه حل‌های دلسوزان انقلاب برای بازآفرینی وحدت ملی تاکید می‌کنیم و آن را کارآمد می‌دانیم. امروزه دولت بیش از هر زمان به حمایت همه ملت پیش از قرار گرفتن پای میز مذاکره نیاز دارد و این حمایت با آزادی عمل همه فرزندان انقلاب به دست می‌آید و احزاب و نخبگان سیاسی از ارکان این ملتند. ما خواهان احترام به جناح‌های سیاسی برآمده از انقلاب و رهبران آنها هستیم و هرگونه تلش برای حذف رسانه‌ای و سانسور آنان را محکوم می‌کنیم.

و سرانجام، ما همچنان درخواست ملت ایران را در سال ۱۳۵۷ مبنی بر مطالبه توامان «جمهوریت و اسلامیت» در قالب یک کل واحد تاکید می‌کنیم که مورد اجماع‌ترین تقریر آن در قانون اساسی بیان شده است. از نظر ما این قانون اگر بهترین نباشد، ممکن‌ترین صورت‌بندی از جمع دو آرمان دینداری و جمهوری‌خواهی است که خواست ملت ایران در انقلاب اسلامی بود و اکنون فصل الخطاب جامعه سیاسی ایران است. ما به عنوان حزبی سیاسی و قانونی بار دیگر ندای بازگشت به قانون اساسی و حکومت قانون سر می‌دهیم که به نظرمان آرمان انقلاب اسلامی و بهترین راه تامین استقلال و آزادی است. معتقدیم نهاد انتخابات به عنوان میراث انقلاب و امام مهمترین مکانیسم اعمال جمهوریت در این نظام سیاسی است که باید پایدار و استوار بماند.

حزب کارگزاران سازندگی ایران همچون همیشه در ۲۲ بهمن ماه به عنوان قطره‌ای از دریای ملت به صفوف راهپیمایی خواهد پیوست که هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبندند و یادآوری آن انقلاب بزرگ را نه به عنوان یک آیین حکومتی و رسمی که به عنوان یک ارزش ملی و مدنی قلمداد می‌کنند. همان شهروندان آزاد و مردمان مبارزی که ۳۶ سال پیش آزادی را در کنار استقلال و این هر دو را به عنوان دو استوانه جمهوری اسلامی می‌خواستند و می‌خواهند. پس بار دیگر ندا می‌دهیم: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی...

انقلاب اسلامی با شعار"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" تجلی پیدا کرد

حزب ندای ایرانیان در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن روز وحدت ملی همه ایرانیان است، ضمن دعوت از همه سلیقه‌های سیاسی و اقشار مردم برای حضور در راهپیمایی این روز، خواستار آزادی زندانیان سیاسی جوان متولد عصر انقلاب و دفاع مقدس در این ایام فرخنده شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد، این انقلاب در راستای مطالبات جنبش‌های تحول‌خواهانه در ایران شکل گرفت. انقلابی که نتیجه تلاش‌های دموکراسی‌خواهانه زنان و مردان ایران زمین، به رهبری امام خمینی(ره) بود که با شعار اصلی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلّی پیدا کرد و شرط پیروزی و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران، حرکت به سوی معنویت و آزادی و عدالت، استقلال، رشد و سعادت و شکوفایی و عزت و سربلندی کشور در سایه تحقق استقلال‌طلبانه و  آزادی‌خواهانه با رعایت حقوق انسانی می‌باشد.

حزب ندای ایرانیان با توجه به شرایط کنونی جامعه در سی‌و‌ششمین فجر انقلاب اسلامی بر نکات زیر تأکید می‌کند:

۱- انقلاب اسلامی ایران توسط اکثریت مردم ایران و در بهمن سال ۵۷ به‌ منظور دست یافتن به اهداف جمعی ملت ایران بوقوع پیوست. انقلابی که در آن سرنگونی بنیان‌های ظلم و ستم، جز با همکاری و همفکری همهٔ نیروهای اجتماعی، سیاسی و مذهبی به ثمر نرسید. از جمله دانشگاهیان و روشنفکران، روحانیون مبارز و مرجعیت آگاه، زنان وجوانان، کارگران، روستائیان و همه نیروهای ملی و مردمی معترض به استبداد که با همه مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌هایشان نهضتی فراگیر پدید آوردند که منجر به سرنگونی حکومت استبدادی شد. شکل‌گیری چنین ائتلاف گسترده‌ای نشانه همدلی و همراهی همهٔ این اقشار بود که تنها در راستای استراتژی معمار کبیر انقلاب اسلامی در جذب حداکثری و ایجاد «وحدت ملی» ممکن شد. لذا معتقدیم همچنان جذب حداکثری و حفظ وحدت ملی مهم‌ترین عوامل تداوم گفتمان انقلاب اسلامی در شرایط کنونی است.

۲- همدلی و همگرایی همه مردم و همه اقشار و احزاب نقش اساسی در عبور از بحران‌هایی مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و در شکل‌گیری و تداوم نظام جمهوری اسلامی نقشی کلیدی داشته است و متأسفانه حوادث پس از انتخابات ۸۸ به این وحدت و همدلی آسیبی جدی وارد کرد. هم‌اکنون با گذر از این فراز و نشیب‌های سیاسی و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انتخابات رقابتی با حضور همه سلیقه‌های سیاسی در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، حس امیدواری، نشاط اجتماعی و اعتماد و مشارکت عمومی احیاء و روح تازه‌ای در نهاد انتخابات در ایران دمیده شد و این اعتماد و مشارکت عمومی متأثر از تأکید مقام معظم رهبری در تداوم راهبرد حضور حداکثری در این انتخابات، مشی اعتدالی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و نقش کلیدی حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در ایجاد انسجام، هماهنگی و وحدت کلیه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در حمایت از دکتر حسن روحانی، منجر به تشکیل دولت تدبیر و امید گشت.

حزب ندای ایرانیان معتقد است در این شرایط و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جهت عبور از فضای تنش‌زا و به‌منظور افزایش وحدت، آزادی زندانیان سیاسی بالاخص جوانان زندانی متولد عصر انقلاب و دفاع مقدس، نقش بسزایی در ایجاد بستر همدلی و همگرایی اقشار وسیعی از مردم و آسیب‌دیدگان حوادث بعد انتخابات ۸۸ خواهد داشت و تحقق این امر قطعاٌ نشان از اقتدارجمهوری اسلامی دارد.

۳- حزب ندای ایرانیان، توسعه و پیشرفت همه‌جانبه ایران عزیز، تحقق جامعه مدنی، حرمت نهادن به آزادی و استقلال کشور را در افق دید خود قرار داده است و معتقد است نیل به آرمان‌ها که همانا تحقق عدالت، آزادی و مردم‌سالاری در کشور است، جز با مشارکت و خرد جمعی همه دلسوزان و همفکری و وحدت همه معتقدان به توسعه همه‌جانبه کشور محقق نخواهد شد.

۴- حزب ندای ایرانیان بر این باور است که ۲۲ بهمن، روز وحدت ملی همه ایرانیان، باید از انحصار جناح‌های سیاسی درآید تا بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در خور عظمت یک ملت برگزار شود. لذا ما در حزب ندای ایرانیان همهٔ سلیقه‌های سیاسی و اقشار مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌نمائیم تا بار دیگر عظمت انقلاب، جمهوریت و اسلامیت کشور عزیزمان همچون همیشه به منصه ظهور برسد.

انقلاب اسلامی کاخ آمال شیطانی استکبارجهانی را فرو ریخته است

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌‌ای ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که انقلاب اسلامی ایران، الهام‌بخش حرکت‌های انقلابی سایر مسلمانان در سراسر جهان و زمینه‌ساز اهتزاز پرچم اسلام در تمام جهان باشد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

ملت غیور، عدالت‌خواه و ولایت‌مدار ایران اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ندای حق‌طلبی فرزندی از سلاله پاک ائمه معصومین علیهم‌السلام لبیک گفته و در قیامی عاشورایی، ضمن برچیدن بساط ظلم و جور، بر ویرانه‌های رژیم مستکبر و مزدور شیطان بزرگ، تنها نظام اسلامی واقعی را با هدف زمینه‌سازی ظهور بقیه‌الله‌الاعظم(عج) بر پا داشت.

در حالی که استکبار و صهیونیزم جهانی در خیال خام و رؤیای سکولاریزه کردن جهان و اعلام نظم نوین جهانی به سر می‌برد، این پیروزی عظیم الهی، کاخ آمال و آرزوهای شیطانی  آنها را فرو ریخت و حضرت امام(ره) که امتداد این حرکت را به تمامی مستضعفین جهان وعده داده بود، امروز به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است.

همزمان با سی‌وششمین سالگرد پیروزی بزرگ مردم مسلمان ایران، ملت‌های مسلمان در سرتاسر گیتی هر روز با امید بیشتر، علیه حکومت‌های مرتجع و مستکبر، قیام کرده و با پیروی از انقلاب اسلامی ایران، کاخ‌های مستکبران را به لرزه انداخته‌اند و امروز فریاد عدالت‌خواهی از اقصی نقاط دنیا به گوش می‌رسد.

البته صهیونیزم جهانی برای به تأخیر انداختن نابودی خود بار دیگر با سوءاستفاده از جهل عده‌ای به ظاهر مسلمان، آخرین امیدهایش را در فتنه در جوامع اسلامی دنبال می‌کند و با حمایت از عده‌ای جنایتکار وحشی اتحاد مسلمین جهان را نشانه گرفته است.

در این میان ایران اسلامی با رهبری عالمی فرزانه با اقتدار بر قله‌های سعادت و عزت تکیه کرده به حرکت خود ادامه می‌دهد و امیدوار است مسلمین جهان بار دیگر با بصیرت‌افزایی و حفظ اتحاد، از این فتنه‌ها نیز عبور نموده و در جهت رسیدن به وعده‌ بزرگ الهی که همانا پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و ظهور پیشوای صالحین حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، اهتمام ورزند.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت این روز الهی و با آرزوی پیروزی سایر ملل مظلوم و مستضعف در قیام‌های اسلامی علیه حاکمان مستبد و ظالم، از ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت می‌کند با حضور پر شور و شکوه خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی  میثاقی دوباره ببندند.

دعوت سازمان بسیج اساتید از دانشگاهیان برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاهیان و اساتید  را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بدون تردید، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ سرآغاز دوران جدید در حیات سیاسی و فکری ایران، منطقه و جهان بود و با این انقلاب الهی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی جهان، با پشت سر گذاشتن انقلاب‌های مادی کمونیسم و سرمایه‌داری وارد عصر تازه‌ای گردید. در ایران تاریخ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و نظام‌های استبدادی رخت بر بست و منطقه و جهان با تفکر و الگوی جدیدی از حکومت و مدیریت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی با تکیه بر آرای مردم و با اتکاء  به ارزش‌های اسلام بنیان گذاشته شد و اینک، برکات و دستاوردهای این انقلاب را تا حتی، در قلب اروپا و آمریکا می‌بینیم و بازتاب گوشه‌های از آن را در استقبال جوانان و اندیشمندان و روشنفکران غرب از نامه مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر شاهد بودیم.

در ادامه بیانیه سازمان بسیج اساتید تاکید شده است: اگر چه غرب و سردمداران نظام سلطه جهانی از وحشت گرایش مردم جهان به اسلام به هراس افتاده‌اند و می‌کوشند با بداخلاقی‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای و خبری و طراحی جریان تکفیری و سلفی و تولید زامبی‌های وحشی به نام  اسلام و حمایت از آنها، بر طبل اسلام هراسی بکوبند و به مقدسات اسلام و شخصیت پیامبر(ص) توهین نمایند اما شکی نیست همچنان که برغم ده‌ها و بلکه صدها ترفند و سناریو در طول سه دهه گذشته علیه انقلاب اسلامی و ممانعت از رشد و گسترش تفکر اسلام طرفی نبسته‌اند از این پس نیز، طرفی نخواهند بست و آب در هاون خواهند کوبید. انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های روز‌افزون به الگویی فاخر برای ملت‌ها و آزادیخواهان در اقصی نقاط دنیا و در خط مقدم مقابله با نظام‌های ظالم و خودکامه تبدیل شده است که بدون شک، جریان بیداری اسلامی در منطقه و به بار نشستن برخی از حرکت ها و انقلاب از جمله در عراق و یمن و ...، جنبش وال‌استریت و اعتراضات توده‌های مردمی علیه نظام‌های فاسد در جهان نشات گرفته از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

بیانیه مذکور می‌افزاید: جمهوری اسلامی اینک، در اوج اقتدار، طلایه‌دار جنبش‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و تکیه گاه و ملجاء آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان است و با استعانت از حضرت باری تعالی و امتثال منویات و رهنمودهای رهبری معظم نظام این مسیر جدی‌تر و فراگیرتر در حال گسترش است و به فضل الهی، گفتمان انقلاب اسلامی، با فتح قلب‌ها و با نفوذ تا اعماق اروپا و آمریکا و تسخیر دل های آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان از آمریکایی لاتین تا شمال آفریقا و تا متن خاورمیانه و شرق دور را در سیطره و تاثیر خود قرار داده است و دور نیست که بر خلاف رؤیاهای شیطانی استکبار و نظام سلطه، این «گفتمان» به نهضتی جهانی تبدیل گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز، به برکت انقلاب اسلامی و از ثمره به بار نشستن خون شهیدان این مرز و بوم و مجاهدت‌های عاشقان و شیفتگان ولایت شاهد درخشش و پیشرفت‌های علمی، توسعه معنوی و دینی، رشد عدالت خواهی، بصیرت عمیق مردمی در عرصه‌های گوناگون، دفاع از ارزش‌های دینی و کرامت انسان‌ها، ایستادگی در برابر جبهه استکبار جهانی و پیروزی‌های ملی و منطقه‌ای هستیم. از رهگذر حرکت انقلاب، تاریخ و دنیای معاصر، نظاره‌گر رشد فراگیر جریان بیداری اسلامی در اکثر کشورهای اسلامی و گسترش روحیه استکبار‌ستیزی در سراسر جهان است. در منطقه با موج جدید بیداری اسلامی، جریان‌ها و هسته‌های مقاومت مردمی و دینی علیه رژیم‌های وابسته و ارتجاعی  شکل گرفته و به نهضت مقاومت و جبهه ضدصهیونیستی روح تازه‌ای در مبارزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل دمیده شد و در سطح جهانی نیز، انقلاب اسلامی و مسیر حرکت آن، نقطه عطف و مرکز ثقل تحولات جهانی گردیده است. در این میان، در عداوت و کینه دیرینه آمریکایی‌ها و غرب با جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنو تردیدی وجود ندارد. از این رو، شایسته است دستگاه دیپلماسی و مسئولان دولت با عنایت به دغدغه‌ها و نکته سنجی‌های ولی امر مسلمین جهان با اقتدار به روند مذاکرات ادامه دهند و از هرگونه روابط احساسی و مناسبات خارج از عرف دیپلماتیک با مقام های آمریکایی و غربی اجتناب ورزند.

در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج اساتید کشور، با تبریک طلیعه‌ سی‌و هفتمین بهار عزت و آزادی به ملت ایران به‌ویژه، دانشگاهیان و اساتید بسیجی و گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس از جامعه دانشگاهی و اساتید و پژوهشگران کشور دعوت کرد تا همصدا با دیگر اقشار جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور یابند.

ملت ایران با تأکید بر استقلال و آزادی در ۲۲ بهمن حضوری فعال داشته باشند

حزب اراده ملت ایران (حاما) به مناسبت آغاز سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان میراث ماندگار امام عزیز، خونبهای شهدای گرانقدر و ایثارگری جانبازان، مقارن با یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی هم از نظر بین المللی و هم از نظر تحولات داخلی است؛ از این رو لازم است با اشاره به شرایط موجود، بر اصول و آرمان‌هایی تأکید شود که ماحصل مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های فرزندان رشید این مرز و بومدر یک صد سال اخیر در راستای تحقق مطالبات خود بوده است.

تلاش‌های روشنفکران، سیاستمداران، روحانیون نواندیش و سایر آحاد ملت ایران که با جنبش مشروطه آغاز و منجر به پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی شد، با هدف تضمین حقوق مردم و تقویت بنیه‌های سیاسی و اقتصادی کشور، ۴ خواست ضروری و مطالبه‌ اساسی یعنی محدودیت حکومت به قانون (رفع استبداد)، نوسازی ارکان حاکمیت (کارآمدی)، مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی (انتخابات آزاد) و حفظ تمامیت ارضی کشور و همبستگی ملی (استقلال ملی) را پی می‌گرفتند تا در انطباق با تغییرات و تحولات دنیای جدید در مسیر مدنیت و پیشرفت، حیاتی نوین برای ایران زمین رقم زده شود؛ اما طولی نکشید که علیرغم پیروزی جنبش مشروطه که در سایه این تلاش‌ها اتفاق افتاد، به هرج و مرج و سرخوردگی و در نهایت برآمدن استبدادی دیگر انجامید و آرمان‌های آزادی خواهانه، قانون گرایانه و ... از سپهر سیاست کشور رخت بربست و سرکوب و خفقان جایگزین آن شد و نهادهای قانونی، ملی و مردمی چون مجلس شورای ملی به ابزار دست و بازیچه مستبد جدید تبدیل و هرگونه امکان اعمال اراده از مردم ستانده شد.

امنیت ملی به امنیت شاه و دربار فروکاسته و نظامیان به جای خدمت به ملت و کشور به عاملان سرکوب و وحشت مبدل شدند. آزادی خواهان به تبعید و محبس و حصر رفتند و مردم در انفعال و سکوت شاهد نادیده گرفتن حقوق خویش گشتند و مصادره قدرت و سیاست به نام امنیت و در واقع برای اطفای شهوت قدرت تنها با دخالت خارجی سرانجام یافت تا بار دیگر مردم در فروریختن کاخ استبداد شادمان گردند.

جنبش ملی شدن صنعت نفت در تداوم حرکت ملی و مردمی ایرانیان صدای آزادی خواهی و حکومت ملی و مشارکت طلبی و تقاضای تحقق اراده ملت در عرصه سیاست و حکومت را بار دیگر طنین انداز ساخت که متأسفانه بار دیگر با همکاری بیگانگان سرکوب شد و سیطره و هیمنه استبداد و دیکتاتوری برای ۲۵ سال دیگر برقرار ماند و حقوق مسلم مردم نادیده گرفته شد و با نام عظمت ایران منابع مادی و انسانی به مسلخ منافع خاندانی و درباریان فاسد رفت و تملق گویان و قدرت پرستان سرنوشت مردم را در دست گرفتند و فقر، نابرابری، تبعیض و سرکوب را جانشین توسعه و ترقی و آزادی و برابری و برادری ساختند.

در این شرایط بود که ملت ایران بار دیگر با عزمی راسخ  مبارزه با  استبداد را با شعار استقلال خواهی و آزادی طلبی در چارچوب جمهوریتی که در آن اخلاق حسنه اسلامی و برابری طلبی و پی جویی ارزش‌های دینی چهره غالب بود، در پیش گرفت و میراث ناموجه و نامشروع طاغوت را نفی و در سایه همبستگی ملی با پیروزی در انقلاب عظیم و مردمی بهمن ۵۷، ایران وارد عصر جدیدی از تاریخ خود شد.

متأسفانه بنیان‌های نظم پوسیده و کهن استبدادی بر جای مانده از سنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در دوره هایی از انقلاب باز تولید شده و در هیبت نظم کلان جامعه بروز و ظهور یافته است. البته واکاوی چگونگی استقرار این نظم بر چنین بنیان‌هایی و نقش متحجرین در این امر فرصت مستقلی را می‌طلبد، بدون پذیرفتن تقصیرهایی که متوجه ماست (ما به معنای فرد فرد جامعه) نه تنها این زنجیر تاریخی بر پای ملت باقی خواهد ماند، بلکه بار دیگر با باز تولید خود، زمینه‌های بیشتری را برای بروز و ظهور استبداد و استعمار فراهم خواهد کرد.

حاما ضمن پاسداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که مظهر تحقق اراده ملت، مشارکت مردمی، تکثر و اعتماد بین مردم و رهبران سیاسی، ملی و مذهبی بود، بر عهد و میثاق خود با ملت ایران در راستای تداوم، حفظ و پایبندی به این اصول و آرمان‌ها تأکید کرده و رکن رکین تحقق آنها را «صداقت دولت با ملت» می‌داند. از این رو شایسته است در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی کشور، به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم، به موارد زیر توجه ویژه صورت پذیرد:

الف) مبارزه قاطع و عملی با فساد اقتصادی در تمامی حوزه های حاکمیتی و کارکردی و برخورد جدی با مفسدین بالاخص دانه درشت ها و جلوگیری از باز تولید آن.

ب) پی گیری جدی در خصوص عزم ایجاد شده در پاسخگویی و شفافیت به منظور اخذ مالیات از کلیه نهادهایی که فرار یا معافیت مالیاتی دارند، در جهت استقرار عدالت مالیاتی و نیز تقویت بخش خصوصی و پویائی اقتصاد کشور.

ج) تعیین تکلیف وضعیت بنگاه‌های اقتصادی شبه دولتی، که مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی درهیچ  یک از سه بخش دولتی، خصوصی و یا تعاونی سازماندهی نشده اند.

د) کوچک شدن واقعی دولت و به حداقل رسیدن اعمال تصدی گری از طریق واگذاری به بخش خصوصی.

هـ) شفافیت دولت در اعلام برنامه‌های توسعه ای کلان و منطقه ای کشور  و تقویت نظارت‌های همگانی از طریق احزاب و رسانه‌های مستقل و ...

و) رشد و شکوفایی متوازن منطقه ای و عدم تمرکز ثروت و قدرت در مناطق خاص و نیز محرومیت زدایی از مناطق و استان‌های دیگر مبتنی بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و بسترهای زیست- بوم.

در خاتمه، حزب اراده ملت ایران (حاما) اصل اساسی و راهبردی خود را اتکای به آراء مردم که به تعبیر داهیانه مقام معظم رهبری حق الناس است و نیز فراهم آوردن زمینه‌های تحقق مشارکت آزاد، رقابتی و عادلانه به عنوان تنها راه حل موجود و کم هزینه برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو و مسیر مناسب برای ساختن ایرانی آباد و آزاد می‌داند و با تبریک ایام دهه پیروزی انقلاب اسلامی به آحاد ملت ایران از عموم مردم می‌خواهد برای تأکید مجدد بر آرمان‌های اولیه انقلاب صلح، استقلال و آزادی و ... در راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن حضوری فعال داشته باشند.

دعوت فراکسیون رهروان ولایت مجلس از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای از آحاد ملت برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده است.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بهمن‌ماه یادآور استواری و استقامت مردمی است که با وحدت کلمه و انگیزه الهی و رهبری امام خمینی(ره) انقلابی را رقم زدند که «انفجار نور بود» و پرتوهای ارزشمند آن بر پایه اسلام ناب محمدی از سال ۵۷ تا به امروز روشنگر مسیر همه آزادیخواهان جهان شده است.

گذشت ۳۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این دستاورد ارزشمند را به نگینی درخشان در پهنه هستی تبدیل کرده است که با ایستادگی در برابر حربه‌های نافرجام دشمنان ایران اسلامی همچون ترورهای ناجوانمردانه، جنگ تحمیلی، تحریم‎‌های ناعادلانه و جوسازی‌های رسانه‌ای، در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از خون بابرکت شهدا و حضور مردمی همیشه در صحنه، به روزهای بلوغ و بالندگی خود رسیده است و حرکت رو به رشد خود را تا دستیابی به قله‌های ایمان و اقتدار در عرصه بین‌المللی، حفظ خواهد کرد.

در امتداد هجمه‌های نافرجام دشمنان ایران و اسلام، هتک حرمت نبی مکرم و توهین به مقدسات و آتش‌افروزی به نام اسلام، در دستورکار دشمنان قرار گرفته است که تقابل در برابر آن نیازمند هوشمندی توأم با بصیرت است. در برابر اقدامات برنامه‌ریزی شده دشمنان اسلام، نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نمایی مشخص و روشنگر از پرتو نورانی اسلام به جهان به‌ویژه جوانان حق‌طلبی است که خواهان شناخت واقعی انسان و اسلام هستند.

بی‌تردید مردم با بصیرت و هوشمند ایران اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری، با حضور حماسی و پرشورتر خود بار دیگر با رهبر فرزانه خود تجدید بیعت می‌نمایند و به اقدامات نسنجیده و نابخردانه دشمنان انقلاب اسلامی پاسخ کوبنده‌ای خواهند داد.

ورزشکاران همراه با ملت ایران تصویر «اتحاد و انسجام» را فرا روی جهانیان ترسیم می‌کنند

جامعه اسلامی ورزشکاران با صدور بیانیه ای تاکید کرده‌است: خورشید سی و هفتمین سالگرد بهار پر طراوت آزادی در حالی در ایران اسلامی طلوع می کند که جهانیان محو تماشای عظمت و اقتدار ملت رشید ایران، در پرتو انوار الهی انقلاب شکوهمند اسلامی و برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و بر هم زدن همه معادلات قدرت های جهانی در سراسر عالم است.

متن بیانیه جامعه اسلامی ورزشکاران به شرح زیر است:

خورشید سی و هفتمین سالگرد بهار پر طراوت آزادی در حالی در ایران اسلامی طلوع می کند که جهانیان محو تماشای عظمت و اقتدار ملت رشید ایران، در پرتو انوار الهی انقلاب شکوهمند اسلامی و برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و بر هم زدن همه معادلات قدرت های جهانی در سراسر عالم است.

   ملت شریف ایران پس از سی و شش سال مجاهدت خالصانه، همه دنیا را متوجه عظمت اسلام عزیز ساخته و ثابت کرده است که این دین نورانی می تواند جهان را با صلح و صفا مدیریت کند و بشر فرو رفته در منجلاب را از سختی ها برهاند.

   ایام الله دهه فجر یادآور وحدت و از خود گذشتگی دلاور مردانی است که در سایه عشق به ولایت و با تقدیم جان خود نهال نوپای انقلاب را تنومند ساختند.

   اکنون که ۳۶ سال از غرس نهال "استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی" این سرزمین پاک گذشته است فرزندان روزهای آغازین انقلاب، حالا به مردان کاردان و زنان شایسته ای تبدیل گشته اند که همدل در آرمان های امام و رهبری و یک دل در وطن خواهی و ایران دوستی به فردایی پر از سعادت و مهر برای میهن عزیزشان می اندیشند.

   جامعه اسلامی ورزشکاران با گرامیداشت یاد و خاطر معمار کبیر کبیر انقلاب مردمی ۵۷، حضرت امام خمینی (ره) و با ادای احترام به ساحت شهدای تابنده این راه حقیقت، فرارسیدن سی و ششمین بهار آزادی ملت نجیب ایران را شادباش گفته و از همه ورزشکاران درخواست می نماید هم ندا با رهبر معظم انقلاب در راهپیمائی پر شکوه روز ملی ایران (۲۲ بهمن) با شور و شعر و شعور حضور یابند تا یک بار دیگر، تصویر زیبای "اتحاد و انسجام" و "وفاق و همدلی" ورزشکاران را به نمایش گذارند.

نظر شما