شناسهٔ خبر: 83179 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بازتاب گسترده سخنان امام خامنه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای در رسانه های جهان

رهبری در دیدار نیروی هوایی ارتش431 رسانه‌های جهان روز گذشته و امروز (یکشنبه و دوشنبه) در گزارش‌های خبری خود شروط اعلامی رهبر معظم انقلاب برای انعقاد توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را در کانون توجه قرار دادند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، در حالی که در هفته‌های اخیر اقدامات کنگره آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای و واکنش‌های دولت اوباما بدان در رأس گزارش‌های هسته‌ای رسانه‌های جهان قرار داشت، از روز گذشته اظهارات حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، تبدیل به مهمترین گزارش رسانه‌ای در حوزه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شده است.

امام خامنه‌ای در بیانات روز گذشته خود در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی ضمن اعلام حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان در فرآیند گفتگوها از فرمول توافق دومرحله‌ای ــ نخست توافق سیاسی در باب کلیات و سپس توافق درباره جزئیات  ــ ابراز نارضایتی کردند.

در گزارش حاضر نگاهی خواهیم داشت به انعکاس فرمایشات امام خامنه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای در برخی رسانه‌های مطرح منطقه‌ای و بین‌المللی:

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران می‌گوید توافق نکردن بهتر از توافق بد است

خبرگزاری ترند آذربایجان: رهبر ایران مخالف توافق هسته‌ای دومرحله‌ای است

لس‌آنجلس‌تایمز: رهبر ایران می‌گوید از توافقی که بتواند منعقد شود حمایت می‌کند

اکونومیست‌تایمز: رهبر معظم ایران: عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

بی‌بی‌سی: مذاکرات هسته‌ای ایران: رهبر معظم می‌گوید توافق نکردن بهتر از توافق بد است

بلومبرگ: رهبر ایران می‌گوید عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

وال‌استریت‌ژورنال: [امام] خامنه‌ای توافق هسته‌ای را مشروط کرد

ای‌بی‌سی‌نیوز: عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

دیلی‌استار: رهبر ایران می‌گوید مصالحه منصفانه را می‌پذیرد

شینهوا: رهبر ایران می‌گوید عدم‌توافق بهتر از توافق بد است

آیریش تایمز: آیت‌الله [خامنه‌ای] می‌گوید ایران آماده پذیرش توافق هسته‌ای منصفانه با غرب است

رویترز: [امام] خامنه‌ای می‌گوید ایران مصالحه هسته‌ای منصفانه را می‌پذیرد

 المیادین: سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران می‌گوید که بررسی کلیات و سپس جزئیات از سوی طرف مقابل در مذاکرات صرفاً شیوه‌ای برای بهانه تراشی است و تأکید کرد که عدم‌توافق بهتر از توافق بدی است که ضامن حفظ عزت و کرامت ملت ایران نباشد.

المنار: امام خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان و کادر نیروهای هوایی ایران گفت: "من توافق هسته‌ای را که بتواند اجرایی شود تأیید می‌کنم ولی با هر گونه توافق بدی مخالفم"

العهد لبنان: امام خامنه‌ای: تیم مذاکره کننده برای باز پس گرفتن تحریم‌ها از دشمن تلاش می‌کنند. العهد در ادامه نوشت که آیت الله العظمی خامنه‌ای تأکید کرد که ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار هیچ باج خواهی و زورگویی نمی‌رود.

العربیه: رهبر ایران از مصالحه هسته‌ای "خوب" حمایت می‌کند.

نظر شما