شناسهٔ خبر: 83168 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

چه کسی در صحن علنی مجلس راست گفت؟ رسایی یا طیب‌نیا+فیلم و صوت

رسایی 43

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده، این کلیپ را حجت الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در اختیار سایت نماینده قرار داده و هم اکنون در پایگاه وی نیز در دسترس شما قرار دارد.

نماینده/حمید رسایی: چهارشنبه هفته گذشته سئوالم درباره کاهش شدید ارزش سهام در صحن علنی مطرح شد که گزارش تفصیلی آن جلسه (اینجا) آمده است. در ابتدای جلسه آقای طیب نیا برخورد بسیار گرمی داشت اما در ادامه، وقتی بنده از سئوالم انصراف ندادم و آن را به رأی گذاشتم و طیب نیا رأی نیاورد، با عصبانیت جلسه را ترک کرد به طوری که وقتی بعد از رأی گیری به ستمش رفتم، حاضر به دست دادن هم نشد! ظاهرا از رئیس دولت تا وزرایش، خود را ارباب و دیگران را رعیت می بینند. نمی دانم چرا وقتی طیب نیا در روز رأی اعتماد ۲۷۰ رأی بی سابقه آورد، اینطور برافروخته نشد؟

علاوه بر این رفتار غیر اخلاقی، اتفاق دیگری هم در جلسه افتاد که جای تأسف دارد. طیب نیا در ابتدای جلسه، دروغی را به بنده نسبت داد که من در جلسه کمیسیون به صراحت گفته ام که مسأله اصلی من وزیر اقتصاد و مسئولان سازمان بورس نیست بلکه مسأله من شخص رئیس جمهور، آقای ظریف و موضوع هسته ای است.

این ادعای دروغ، یک روز بعد تبدیل به تیتر اصلی چند روزنامه دولتی شد در حالی که نه تنها من چنین سخنی را  نگفته بودم بلکه بعد از ارائه مستنداتی، وی در پاسخ به اسناد ارائه شده گفت: اگر اینطور است که می گویید، اشکال به رئیس جمهور و وزیر خارجه برمی گردد نه وزیر اقتصاد که من هم در پاسخ گفتم شما مسئولید من که نمی توانم از رئیس جمهور برای این موضوع سئوال کنم. این سخن آقای طیب نیا به این معنا بود که وی تقصیر را به گردن رئیس جمهور، ظریف و مذاکرات هسته ای انداخت که در صوت کاملا مشهود است.

کلیپ تهیه شده به خوبی نشان می دهد که چه کسی راست می گوید! البته در این فیلم، حدود ۲۰ دقیقه از اظهارات آقای طیب نیا - به درخواست وی - حذف شده است. این ۲۰ دقیقه هر چند حاوی نکات مهمی است ولی از آنجا که وی در جلسه درخواست عدم انتشارش را کرده، ما هم از انتشار آن خودداری می کنیم مگر وزیر محترم خود از انتشار این فایل صوتی استقبال کند.

روزنامه های این جریان به همین میزان دروغگویی هم اکتفا نکردند و با تحریف جمله وزیر اقتصاد که در صحن علنی مجبور شد به کارشناسی بودن سئوال اعتراف کند، گفت: «رسایی در طول این چند ماه در موضوع بازار سرمایه فعال شده و با کارشناسان این فن ارتباط گرفته است و ای کاش برای اصلاح وضعیت، این اطلاعات را در اختیار ما قرار می داد» ولی چند روزنامه همسو، ضمن تحریف سخنان وی، دروغ دیگری ساختند که رسایی در بورس سرمایه گذاری کرده و چون به ضرر افتاده، از وزیر اقتصاد سئوال کرده است!

طیب نیا علی رغم وعده هایی که در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی داد، نتوانست برای بار دوم با توضیحاتش، اعتماد نمایندگان را جلب کند. اما معنای آن این نیست که ما وعده های داده شده را فراموش خواهیم کرد.

بنابر این با رصد وضعیت بازار سرمایه و با استفاده از نظرات همان کارشناسانی که طیب نیا به آن اشاره کرد - و اکثر آنها مردم عادی بودند که برایم ایمیل زدند - حدود یک ماه دیگر، مجددا سئوالی را در باره میزان تحقق وعده های داده شده طرح می کنم و پیگیر آن خواهم بود. امیدوارم این بار آقای طیب نیا در جلسه کمیسیون اقتصادی طوری سخن بگوید که از انتشار آن واهمه نداشته باشد.

از آقای طیب می خواهم که این روایت نورانی به نقل از امام حسن عسگری علیه السلام را فراموش نکند که حضرتش فرمود: «جُعِلَتِ الْخَبائِثُ في بَيْت وَ جُعِلَ مِفْتاحُهُ الْكَذِبَ.»: تمام پليدي ها در خانه اي قرار داده شده که كليد آن دروغگويي است.

 

درحال بارگزاری...

دریافت فایل چه کسی در صحن علنی مجلس راست گفت با حجم
30 MB

نظر شما