شناسهٔ خبر: 83109 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مصوبه حذف یارانه افراد با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان ابهام دارد

جعفرزاده43 عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به سمتی برویم که انرژی هدر نرود گفت: باید درآمدهای نقدی را به سیاست‌های تشویقی- تنبیهی تبدیل کرد.

به گزارش نماینده، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حذف یارانه خانوارهایی که بالای ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند، با بیان اینکه مخالف حذف هستم، اظهار داشت: مطمئنم دولت نمی‌تواند این افراد را شناسایی کند و تنها یارانه افرادی که شناسایی شدند، حذف می‌شود چراکه هنوز تعریف جامعی از درآمد ۲.۵ میلیون تومان نداریم.

وی افزود: مشخص نیست ۲.۵ میلیون تنها درآمد سرپرست خانواده است یا اعضای خانواده؛ یا این رقم برای خانواده ۲ نفره یا ۱۰ نفره فرقی نمی‌کند؟ لذا اینها از اشکالات این مصوبه است. همچنین از لحاظ قانون مشکلی نداشتیم و قبلا چنین قانونی داشتیم که دولت براساس درآمد خانواده خط‌کشی را تعیین کند و بیشتر از آن را حذف کند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه کشور را نباید به دو قطب دارا و ندار تقسیم کنیم، گفت: نباید با این گونه مسایل کشور را دچار استرس کنیم که ۷۶ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند و بگویند ما ندار هستیم. بنابراین باید توجه کنیم که قانون هدفمندی یارانه‌ها با هدف اصلاح الگوی مصرف آغاز شده و باید همان هدف ادامه یابد.

جعفرزاده ادامه داد: براساس این هدف باید هرکسی که بیش از الگوی مصرف استفاده کرد، تنبیه شود و هرکسی کمتر مصرف کرد، تشویق شود. ما نیابد به دنبال درآمد دیگران باشیم. باید دنبال این باشیم که ثروت ملی کشور هدر نرود. لذا باید درآمدهای نقدی را به سیاست‌های تشویقی- تنبیهی تبدیل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به سمتی برویم که پول کشور و این انرژی که به سختی تولید می‌شود، هدر نرود.

نظر شما