شناسهٔ خبر: 83055 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ابوترابی درباره دومرحله‌ای کردن مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد:

آمریکا می‌خواهد با پولتیک سیاسی سرمان کلاه بگذارد/ مجلس جلوی دومرحله‌ای شدن مذاکرات می‌ایستد

ابولفضل ابوترابی43 نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما باید با توجه به هشدارهای پیاپی مقام معظم رهبری دقت کنند تمام تحریم‌ها در یک توافقی یکجا باید برداشته شود و مذاکرات دومرحله‌ای اصلاً موردپسند نیست و قطعاً مجلس جلوی این‌گونه توافق می‌ایستد و همه دولتمردان ما هوشیار هستند.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار نماینده درباره اهداف آمریکا از دومرحله‌ای کردن مذاکرات بیان داشت: هدف دشمن این است که در مرحله اول کلیاتی را به امضا نمایندگان ایران برساند و طرف ایرانی را الزام به ادامه دادن مذاکرات در مرحله دوم کند و در مرحله دوم با فشاری که می‌آورد تیم ما را وادار به عبور از خط قرمزها کند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند با این کار ایران را در یک عمل انجام‌شده قرار دهند و کلاه سر ایران بگذارند و در با رعایت خطوط قرمز در مرحله اول و تأکید بر ادامه مذاکرات در مرحله دوم هر چه را که می‌خواهند به دست بیاورند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید با توجه به هشدارهای پیاپی مقام معظم رهبری دقت کنند تمام تحریم‌ها در یک توافقی یکجا باید برداشته شود و مذاکرات دومرحله‌ای اصلاً موردپسند نیست و قطعاً مجلس جلوی این‌گونه توافق می‌ایستد و همه دولتمردان ما هوشیار هستند.

ابوترابی عنوان داشت: از این به بعد کوتاه آمدن جلوی تیم مذاکره‌کننده غربی یعنی بازی را باختن و این همه تلاش دانشمندان و شهید دادن ما در این راه از دست می‌رود و به نفع عزت و اقتدار ما نیست و از این به بعد نباید از مواضعمان کوتاه بیاییم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ایران حسن نیت خود در مذاکرات را نشان داده تا آنجایی که قوانین npt اجازه می‌دهد در امور هسته‌ای پیشرفت داشته و بازرسان انرژی هسته‌ای از تأسیسات هسته‌ای ما بارها دیدار کرده‌اند و این مراکز با دوربین‌ها بررسی می‌شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: ما به دنباله‌روی از رهبری معظم انقلاب که قصد حمایت از دولت را داشتند همه نمایندگان مجلس و مردم به‌صورت یک‌صدا از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردیم اما در آمریکا چندصدایی وجود دارد و کنگره آمریکا یک‌طرف است و تیم مذاکره‌کننده‌شان افکار دیگری دارند و می‌خواهند با پولتیک‌های سیاسی کلاه سر ما بگذارند.

وی در پایان یادآور شد: ما اگر دیدیم آنها قصد تحریم مجدد ما را دارند غنی‌سازی ۶۰ درصد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۶:۱۴علی 1 0

    رهبر مرتبا سنگ اندازی می کند . خوب چرا از سوم آذر تا حالا حرف نزد ؟ چرا الان اینو میگه؟ 
                                

نظر شما