شناسهٔ خبر: 82878 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رفیق دوست در نماز جمعه تهران:

فعالیت های جبهه آزادی و نهظت آزادی مورد تائید امام(ره) نبود

محسن رفیق دوست 4 نخستین وزیر سپاه جمهوری اسلای ایران با بیان اینکه امام خمینی (ره) مبنای حرکت خود را توده های مردم قرار داد، گفت: فعالیت های گروه هایی از جمله جبهه آزادی و نهظت آزادی که فقط قصد براندازی رژیم داشتند مورد تایید ایشان نبود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا،   «محسن رفیق دوست» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با موضوع ایام الله دهه فجر و ناگفته هایی از انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) مردم را به خود دعوت کرد و سه موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و جهانی شدن اسلام را در ذهن خود داشت و پیش بینی می کرد.

وی افزود: امام (ره) معنادار ترین حرکت انقلابی را در ایران به راه انداخت که بر پایه ایدئولوژی، مردم و رهبری استوار است.  

این سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ادامه داد: امام معتقد بود اگر توده مردم عوض نشوند، خدا برای آنها تغییر ایجاد نخواهد کرد و بر این اساس حرکت خود را با تغییر در توده های مردم آغازکرد.  

رفیق دوست، واکنش امام (ره) به این حادثه را زیرکانه دانست و گفت: درپی کشته شدن طلاب در قم، امام (ره) تصمیم جدی تری برای به حرکت آوردن توده های مردم اتخاذ کرد و قیام ۱۵ خرداد به وجود آمد و رژیم مجبور شد امام را آزاد کنند.  

وی اظهار کرد: امام درس حکومت اسلامی و ولایت فقیه را در سال ۱۳۴۷ در حوزه های علمیه به طلاب آموزش داد و از آنجا این دروس به سراسر ایران منتقل شد.  

رییس اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان درباره درخواست ملاقات رهبران نهضت آزادی با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ گفت: رهبران این گروه به قم آمدند و از امام درخواست ملاقات حضوری کردند که امام فرمودند که با هیچ کس ملاقات خصوصی ندارم و آن ها باید بیایند در بین مردم بنشینند. آنها که تحمل چنین مسایلی را نداشتند ۱۷ بهمن ۱۳۵۷ در اقدامی احمقانه و با نام مستعار در روزنامه اطلاعات علیه امام (ره) مطلب نوشتند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره حمایت همزمان آمریکا و شوروی از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: سه روز پیش از حمله عراق به ایران، سفیر آمریکا در اسرائیل نزد نخست وزیر وقت این رژیم می رود و اعلام می کند سه روز دیگر هواپیماهای عراقی روی آسمان ایران است.  

رفیق دوست با اشاره به گذشت ۳۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن امسال دنیا باردیگر خروش مردم در دفاع از انقلاب را مشاهده می کند، زیرا امام (ره) از ابتدای حرکت ˈوحدتˈ را محور انقلاب قرار داد.  

نخستین وزیر سپاه جمهوری اسلامی با اشاره به توطئه جهان غرب در مصر، گفت: هرچند انقلاب مصر را دزدیدند، اما آن انقلاب خاموش نخواهد شد.  

رفیق دوست در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ریزی و توطئه دشمن در سال های ۷۸ و ۸۸ برای ایجاد اخلال در انقلاب اسلامی که به شکست انجامید، گفت: دشمنان تصور می کنند نسل سوم انقلاب، چیزی از انقلاب نمی داند و فقط نسل اینترنت و وایبر است، در حالی که چنین نیست و همه نسل های کشور از انقلاب دفاع می کنند.  

نظر شما