شناسهٔ خبر: 82633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

پاسخ عراقچی به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

مسائل دفاعی کشور قابل مذاکره نیست

عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا واکنش نشان داد.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، عراقچی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا درخصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا تصریح کرد: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته، در راستای رویکرد بلندمدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور بوده است.  

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به ماهیت کاملاً علمی و اقتصادی این پرتاب گفت: ماهواره‌بر سفیر که این ماهواره را در مدار زمین قرار داده نیز به دست توانای متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور حضور در فضا با اهداف کاملاً صلح‌آمیز طراحی و ساخته شده است.  

وی در عین حال افزود: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفتگو با هیچ طرف خارجی نیست.  

عراقچی گفت: بدین لحاظ هیچ گاه در چارچوب گفتگوهای هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ چه در گذشته و چه در حال حاضر، اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده است و در آینده نیز داده نخواهد شد.

نظر شما