شناسهٔ خبر: 82621 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت نمازگزاران پاکستانی و زائران لبنانی را تسلیت گفت

جامعه مدرسین جامعه مدرسین حوزه علمیه خود در پیامی شهادت تعدادی از نمازگزاران شیعه در پاکستان و زائران لبنانی در دمشق را تسلیت گفت.

به گزارش نماینده،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت شهادت تعدادی از نمازگزاران شیعه در پاکستان و زائران لبنانی در دمشق بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه که به امضاء آیت الله محمد یزدی رسیده بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ»
«و آنانکه ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر و عذابی بازگشت خواهند کرد» (شعرا - ۲۲۷)

دشمنان سوگند خورده جهان اسلام برای دستیابی به مطامع پلید خود اقدام به طراحی‌های خطرناکی برای ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در صفوف مسلمین نموده‌اند که کشتار بی‌رحمانه نمازگزاران در مسجد شیعیان ایالت سند پاکستان به دست گروهک تروریستی به اصطلاح جند الله، و انفجار اتوبوس زائران لبنانی بدست عناصر تکفیری در دمشق آخرین نمونه‌هایی از این نقشه شوم است.

آنچه در این جنایات خونبار محرز است، حمایت آشکار و پنهان دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری عوامل منطقه‌ای آنان از تروریست‌های وهابی با عقاید متحجرانه است تا با رشد فزاینده تروریسم افراطی در جهان اسلام، ضمن انتقام‌گیری از پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت اسلامی، بر شریان‌های سیاسی و اقتصادی مسلمانان سیطره یابند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم نمودن این جنایات هولناک که به شهادت ده‌ها نفر از شیعیان پاکستان و زائران لبنانی انجامید و عرض تسلیت به امت اسلامی و ملت عزیز پاکستان و لبنان، برای شهدای این حوادث رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و خانواده‌های محترم جان باختگان صبر جزیل را از درگاه الهی مسئلت دارد و نیز دستگیری و به مجازات رساندن عوامل این حوادث تروریستی و برقراری امنیت کامل برای مسلمانان منطقه بالاخص شیعیان پاکستان، را از دولت این کشور خواستار است.


و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

نظر شما