شناسهٔ خبر: 82552 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

مرگ اسکی‌باز در ریزش بهمن «منطقه ممنوعه»

جوان اسکی‌باز که گرفتار ریزش بهمن در «دربندسر شمشک» شده بود در سناریوی عجیبی به کام مرگ فرو رفت.

به گزارش نماینده روزنامه ایران در صفحه شوک دوشنبه ۱۳ بهمن نوشت :  جوان اسکی‌باز که گرفتار ریزش بهمن در «دربندسر شمشک» شده بود در سناریوی عجیبی به کام مرگ فرو رفت.سه پسر جوان که در منطقه ممنوعه اسکی می‌کردند زیر بهمن گرفتار شدند که امدادگران بلافاصله دو پسر را بیرون کشیدند و این در حالی بود که یکی از نجات‌یافتگان فراموش کرده بود دوستش نیز زیر بهمن با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

این پسر که باز اسکی می‌کرد ناگهان متوجه غیبت دوستش شد و اکیپ‌های نجات را خبر کرد اما دیگر دیر شده بود.
ردیابی سیگنال‌های موبایل «علی موسوی» و تجسس‌ سگ‌های زنده‌یاب پس از دو ساعت محدوده گرفتار شدن پسر اسکی‌باز را مشخص کرد و تیم‌های امدادی پیکر بی‌جان وی را از زیر خروارها برف بیرون کشیدند.
نخستین گزارش
صبح شنبه دو اسکی‌باز در حادثه ریزش بهمن دربندسر زیر تلی از برف گرفتار شدند که با کمک تیم چهار نفره متشکل از علیداد ساوه شمشکی سرمربی تیم ملی، مرتضی جعفری و محمد کیا دربندسری و یکی از پیستورها از زیر بهمن بیرون کشیده شدند.
نخستین اسکی‌باز ساعت یک ظهر از زیر بهمن بیرون کشیده شد و پس از بهبود شرایط خود دوباره مشغول اسکی شد اما دو ساعت بعد با ندیدن دوست خود به این فکر افتاد که شاید او نیز زیر بهمن گرفتار شده باشد. سپس مسئولان پیست از مخابرات استعلام گرفتند و مشخص شد اسکی‌باز دوم داخل پیست است و به احتمال فراوان زیر بهمن گرفتار شده است.
عملیات تجسس توسط چهار عضو تیم امدادگر ادامه پیدا کرد تا اینکه دومین اسکی‌باز ساعت ۵/۲ بعدازظهر از زیر بهمن بیرون کشیده شد.این اسکی‌باز که هنوز نبض داشت جوانی ۲۱ ساله بود و به اورژانس منتقل شد اما دیگر زنده نبود.
عملیات اورژانس
حسن عباسی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۲ ظهر شنبه مرکز اورژانس  ۱۱۵ تهران از حادثه ریزش بهمن مطلع و بلافاصله دو آمبولانس به محل حادثه دربندسر اعزام شد.
وی ادامه داد: در این حادثه سه اسکی‌باز در  خارج از محدوده دربندسر در حال اسکی بودند که ناگهان گرفتار ریزش بهمن شدند که با همکاری برخی اسکی‌بازان سرشناس به همراه اهالی منطقه دو اسکی‌باز از زیر بهمن خارج و تحویل اورژانس شدند که خوشبختانه پس از اقدامات اولیه پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.عباسی اظهار داشت: پس از ساعاتی تلاش و جست‌وجو سومین اسکی‌باز که مردجوانی بود از زیر بهمن خارج شد که متأسفانه با وجود تلاش تکنیسین‌های اورژانس به کام مرگ فرو رفت.
منطقه ممنوعه
محسن تاجیک شهردار شمشک دربندسر در خصوص جزئیات حادثه سقوط بهمن در پیست اسکی گفت: ساعت ۵/۱۰ صبح شنبه مسئولان محلی پیست از حادثه ریزش بهمن و زیر برف ماندن دو اسکی‌باز مطلع شدند و بلافاصله برای نجات آنها عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این دو اسکی‌باز در خارج از محدوده فنس‌کشی شده و در مکانی که علائم هشدار دهنده داشت در حال اسکی بودند که ناگهان بهمن سقوط می‌کند.
شهردار شمشک افزود: با حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، اورژانس۱۱۵، مسئولان پیست شمشک و اهالی یک نفر از این اسکی‌بازان از زیر برف خارج و تحویل امدادگران اورژانس شد که خوشبختانه از مرگ نجات یافت و دوباره شروع بـــــه اسکی بازی کرد اما پس از گذشت سه ساعت به مسئولان پیست مراجعه و اظهار کرد یکی از دوستانش که همراه وی بود زیر بهمن گرفتار شده است.
تاجیک با بیان اینکه بلافاصله با حضور سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر و ردیابی از طریق مخابرات، تلفن همراه اسکی‌باز گمشده در همان حوالی ریزش بهمن ردیابی شد، گفت: این جوان را پس از تلاش زیاد از زیر برف خارج کردند که متأسفانه پس از تلاش دو ساعته برای احیا، وی تسلیم مرگ شد.
به گفته شهردار شمشک پیست بین‌المللی شمشک باز است و از اسکی‌بازان درخواست کرد در محدوده مجاز و فنس‌کشی شده اسکی کنند.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۰:۴۶ 0 0

    دليل اين همه دروع جى اخه بلافاصله يعنى ٤ساعت كه خدابيامرز داشته با مرك دستو بنجه نرم مىكردند وبعد در تمامى سلسا هاى خود از سهل انكارى دوست مرحومً مىنويسيد كه بنده خدا شفافانه أعلام كرد كه هر جه به مسولين تذكر داده بودند ولى كسى عكس العمل نشان نداده بودند كه اين هم جاى سؤال دارد بس تقصير را كردن كسى نيندازيد
                                

نظر شما