شناسهٔ خبر: 82444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون آموزش و وزارت آموزش و پرورش هیأت امنایی شدن مدارس را بررسی می‌کنند

کمیسیون اموزش43 عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس از توافق برای مطالعه مشترک کمیته‌ آموزش و پرورش کمیسیون و مجموعه‌ای از وزارت آموزش و پرورش بر روی موضوع هیأت امنایی کردن مدارس خبر داد.

به گزارش نماینده، حجت‌الله درویش‌پور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات جلسه روزیکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز اغلب اعضای کمیسیون میهمان وزیر آموزش و پرورش بودند که در آن به موضوع واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیأت امنایی کردن آنها پرداخته شد.

وی با اشاره به انتقادات قاطع اعضای کمیسیون به این نوع واگذاری که موجب به کارگیری افراد غیرمتخصص توسط مؤسسان مدارس بدون گزینش‌های علمی و اخلاقی لازم می‌شود، گفت: اعضا معتقد بودند که پس از جذب این گونه نیروها با مشکلی از نوع مشکل معلمان شرکتی مواجه خواهیم شد.

درویش‌پور در مورد دلایل وزیر آموزش و پرورش که در این جلسه ارائه شد، گفت: مهمترین استدلال آقای فانی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بود که البته وی وعده دادند با نظارت‌هایی که بر روند جذب صورت می‌گیرد، آثار منفی این موضوع کم شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز اعضای کمیسیون در مقام پاسخگویی نمونه‌هایی از این مدارس از شهر تهران به عنوان شاهد مثال مطرح کردند که معیارهای آموزش و پرورش در جذب نیرو در آن رعایت نمی‌شود و مثلا در مدرسه‌ای فردی زیر دیپلم به تدریس می‌پردازد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای وزیر مجددا بحث کمبود نیرو و فقدان چاره برای واگذاری مدارس به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد که البته اعضا قانع نشدند و مقرر شد کمیته‌ آموزش و پرورش کمیسیون به اضافه مجموعه‌ای از وزارت آموزش و پرورش زوایای مسئله هیأت امنایی کردن مدارس را مورد بررسی بیشتر قرار دهند.

نظر شما