شناسهٔ خبر: 82245 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسایی خبر داد:

زنگنه ایرادات شیوه جدید محاسبه نرخ گاز را پذیرفت

حمید رسایی43 نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: وقتی مستندات و جداول مربوط را درباره شیوه جدید محاسبه نرخ گاز به وزیر نفت ارائه کردم، اشکال بنده را پذیرفت.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در جلسه روز سه‌شنبه (۷ بهمن ۹۳) وقتی مستندات و جداول مربوطه را ارائه کردم و مسئولان شرکت گاز توضیحاتشان را ارائه دادند، آقای زنگنه اشکال بنده را پذیرفت و از دقت نظر صورت گرفته تشکر کرد.

با این حساب دولت ملزم و موظف است که تمام گاز بهای اضافه‌ای که بر اساس روش قبل از مردم گرفته است را به آنها باز گرداند.

نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد این است که بر اساس آمار ارائه شده شرکت گاز، دهک اول جامعه (اقشار کم درآمد و واقعا ضعیف) در حالی که ۱۰٫۵ درصد از جمعیت کشور تشکیل می‌دهند، فقط یک درصد از گاز را مصرف می‌کنند، ولی دهک دهم جامعه (اقشار پردرآمد و ثروتمندان) ۹٫۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اما ۲۱٫۵ درصد از منابع گاز را مصرف می‌کنند.

به گزارش فارس، رسایی پیشتر در تذکر شفاهی در یکی از جلسات علنی مجلس گفته بود: بر اساس شیوه محاسبه شرکت گاز خانوارهایی که از ۱۰۰ تا ۳۰۰ مترمکعب مصرف دارند باید ۴۷ درصد گران‌تر هزینه بپردازند و هر چه پلکان این مصرف بیشتر می‌شود، هزینه پرداختی خانوار کمتر می‌شود به طوری که خانوار با مصرف ۱۸۰۰ مترمکعب گاز فقط ۷ درصد گران‌تر می‌پردازد.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرده بود: به نظر می‌رسد از آنجا که اکثر خانوارها تا از ۳۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب مصرف دارند، شرکت گاز به دنبال درآمدزایی بیشتر است در حالی که بر اساس عقل، انصاف و قانون هدفمندی یارانه‌ها هر خانواده ای کمتر مصرف می‌کند، باید کمتر هزینه بپردازد نه بیشتر.

نظر شما