شناسهٔ خبر: 82115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مک‌کین خطاب به معترضان به کیسینجر: گورتان را گم کنید تفاله‌ها!

مک لین43 سناتور مک‌کین طرفداران صلح را به خاطر اعتراض به هنری کیسینجر از جلسه استماع سنا بیرون انداخت.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، امروز در سنای آمریکا جلسه استماعی با حضور مقامات ارشد سابق آمریکایی برگزار شد ولی با اعتراض طرفداران صلح به هنری کسینجر و عکس‌العمل شدید سناتور رابرت مک‌کین، فضای جلسه متشنج شد.

 در این جلسه استماع، کیسینجر و «مادلین آلبرایت» وزرای خارجه پیشین آمریکا برای ارائه تجربیات خود به نمایندگان سنا، در حال سخنرانی بودند که به محض رسیدن نوبت به کیسینجر، گروهی از طرفداران صلح که با نام «کد صورتی» شناخته می‌شوند، در جایگاه میهمانان به کیسینجر نزدیک شدند و با فریاد وی را «جنایتکار جنگی» خواندند و خواستار بازداشت وی بر مبنای همین اتهام شدند.

معترضان پس از اعتراضی حدوداً یک دقیقه‌ای، آرام بر روی صندلی‌ها نشستند و سخنان مک‌کین در انتقاد از «برخورد قدرناشناسانه با مردی که به آمریکا خدمت کرده» شروع شد.

در این هنگام یکی از معترضان مجدداً از جا برخاست و به سخنان مک‌کین اعتراض کرد ولی مک‌کین مانند کیسینجر آرام نبود و به او گفت: «یا خفه شو یا دستگیرت می‌کنند؛ گم شو بیرون تفاله!»

سناتور مک‌کین کهنه‌سرباز است؛ وی در جنگ ویتنام فرمانده ناوگان جنگی آمریکا در ویتنام بود. وی همچنین روابط شخصی نزدیکی با کیسینجر دارد.

نظر شما