شناسهٔ خبر: 82111 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان شیلات

ارسال دومین محموله صادراتی آبزیان به روسیه/ ۲۰۰ تن قزل‌آلا به روسیه صادر می‌شود

منطقه ازاد تجاری43 مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان شیلات با بیان اینکه ۲۰۰ تن قزل‌آلا روز دوشنبه از کشور به مقصد روسیه صادر می‌شود، گفت: ارزش این محموله معادل یک میلیون دلار است.

به گزارش نماینده، عیسی گلشاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه آبزیان شیلات در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از بارگیری دومین محموله صادراتی آبزیان به مقصد روسیه خبرداد و گفت: ۲۰۰ تن قزل‌آلای پرورشی روز پنج‌شنبه در تهران بارگیری و آماده ارسال به روسیه است.

وی افزود: محموله ۲۰۰ تنی قزل‌آلا دومین محموله صادراتی آبزیان به روسیه است و به وسیله ۱۰ کانتینر حمل بار به این کشور صادر می‌شود.

مدیر کل دفتر بهبود و کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان شیلات با بیان اینکه در ابتدای ژانویه ۳۰ تن میگو به روسیه صادر شد، گفت: محموله ۲۰۰ تنی قزل آلا به ارزش یک میلیون دلار روز دوشنبه به مقصد روسیه  از کشور صادر می‌شود.

براساس این گزارش: با توجه به دستور رئیس جمهوری روسیه مبنی بر مقابله به مثل با تحریم‌های غرب و ممنوعیت واردات محصولات غذایی از اتحادیه اروپا این کشور تلاش دارد تا بخشی از نیاز غذایی خود را از سایر کشورها تأمین کند.

این گزارش اضافه می‌کند: تصمیم رئیس جمهور روسیه فرصتی را برای صادرات برخی محصولات کشاورزی ایران فراهم کرده و پس از آن طی رایزنی‌های مداوم بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی از جمله سازمان شیلات، سازمان دامپزشکی، دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی با مسئولان روسی اواسط آبان ماه سال جاری براساس اعلام رئیس سازمان دامپزشکی روسیه صادرات آبزیان ایران به روسیه مجاز اعلام شد.

بنابراین با انجام مذاکرات بین مسئولان ایرانی و روسی در ابتدای ژانویه ۲۰۱۵،  اولین محموله صادراتی آبزیان شامل ۳۰ تن میگو به این کشور صادر شد ضمن اینکه بخش شیلات و آبزیان به عنوان نخستین بخش از گروه محصولات پروتئینی مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرده است.

همچنین علی اکبر ولایتی به عنوان نماینده رئیس جمهور کشورمان  روز چهارشنبه هفته گذشته به روسیه سفر کرده و طی این دیدار با پوتین رئیس جمهوری روسیه ملاقاتی داشت.

در دیدار مذکور طرفین ایرانی و روسی درباره توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط دو جانبه ایران و روسیه، تحولات منطقه‌ای و جهانی بحث و مذاکره شده است.

نظر شما