شناسهٔ خبر: 82093 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های «نماینده» از کنگره حزب مردم سالاری:

از دغدغه کواکبیان تا سوتی منتجب نیا

مطهری و کواکبیان سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- سیزدهمین کنگره حزب اصلاح طلب مردم سالاری که صبح امروز"پنج شنبه" با شعار "اصلاحات، لازمه اعتدال" در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

** براساس برنامه از پیش تعیین شده، شروع مراسم ساعت ۹:۳۰ بود، و ساعت ۹:۳۸ دقیقه کنگره حزب مردم سالاری با تلاوتی از آیات کلام الله مجید رسما آغاز به کار کرد.

** وقتی مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت از دغدغه مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری سخن گفت واظهارداشت: دغدغه وی این بود "مراسم به موقع برگزار شود"، ما هم درساعت معیین برنامه را آغاز کردیم و انشاءالله دوستان به مرور به این جمع اضافه می شوند.

**علیرضا محجوب، حسین کمالی، قدرت الله علیخانی، محمد سلامتی "دبیرکل سازمان منحله مجاهدین انقلاب"، موسوی لاری، محمد رضا راه چمنی، موسوی تبریزی، افشین حبیب زاده، رحمت الله خسروی" عضو اسبق شورای شهر تهران"، محمد سالاری، یدالله طاهر نژاد"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی"، الیاس حضرتی، محمد رضا عارف، رسول منتجب نیا، خون چمن"رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصللاحات"، محسن رهامی، مجید محتشمی، نصیر پور"معاون نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور" و تعداد دیگری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و نمایندگان ادوار مجلس به دعوت مصطفی کواکبیان در کنگره حزب مردم سالاری شرکت کرده بودند.

** پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی نیز در این مراسم حزبی قرائت شد، حجت الاسلام قدرت لله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی به جایگاه دعوت شد تا پیام هاشمی رفسنجانی را قرائت کند خطاب به شرکت کنندگان و اعضای حزب مردم سالاری گفت: «کواکبیان در کارهای خود جدی است اما دست زدن و صلوات شما شل بود، با دست زدن محکم به خود و گویندگان حال دهید» (باخنده).

** پس از قرائت پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی، علیخانی ضمن قدرانی از فعالیت های حزبی کواکبیان به او گفت:  کواکبیان به تنهایی در کشور روزنامه سراسری دارد، روزنامه نگاری و مخارج روزنامه ذحمت زیاد دارد و حزب هم در کنار این روزنامه قرار دارد. این فعالیت ها قابل تمجید است.

** موسوی تبریز، موسوی لاری، محسن رهامی، رسول منتجب نیا، علی مطهری، مصطفی کواکبیان و محمد رضا عارف به تریب سخنرانان کنگره سیزدهم حزب مردم سالاری بودند.

** در زمان سخنرانی موسوی لاری که این روزها به عنوان سخنران ویژه در همایش های اصلاح طلبان شرکت می کند، عارف با موسوی تبریزی دقایقی صحبت کردند.

** پس از پایان سخنرانی موسوی لاری، موسوی تبریزی و قدرت الله علیجانی جلسه را ترک کردند و به سوال خبرنگاران هم پاسخ ندادند.

** احمد حکیمی پور"عضو اصلاح طلب شورای شهر و دبیرکل حزب اراده ملت" ترجیح داد به جای شرکت در این مراسم، پیام مکتوب ارسال کند.

** حزب مردم سالاری از شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور برای سخنرانی در کنگره این حزب اصلاح طلب دعوت کرده بود و براساس برنامه از پیش تعیین شده ساعت ۱۱ زمان سخنرانی وی بود اما او به این دعوت دست رد زد و شرکت نکرد.

** ساعت ۱۱ بود که در کنگره مردم سالاری، تواشیح اجرا شد، فرزند مصطفی کواکبیان هم در طول این برنامه فعال و پرتحرک ظاهر شد و در زمان اجرای تواشیح با موبایل خود فیلمبرداری می کرد.  

**وقتی نوبت به سخنرانی محسن رهامی "رئیس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" رسید وی دو الی سه بار از اصحاب رسانه درخواست کرد صحبت های او را به درستی منتقل کنند تا وی ناچار نشود مجدد نسبت به اظهارات خود پاسخ دهد.

** رهامی در طول سخنرانی اش بر دفاع از نظام و قانون اساسی تاکید و در عین از توقیف روزنامه ها انتقاد شدید کرد و سپس مدعی شد: فسادهایی که در این چند سال صورت گرفته در ۲۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

** علی مطهری نماینده مجلس هم به دعوت حزب مردم سالاری، در کنگره سیزدهم این حزب شرکت کرد و در بدو ورود به سالن همایش در کنار محمد سلامتی"دبیرکل سازمان منحله مجاهدین انقلاب" نشست.

** رسول منتجب نیا "قائم مقام حزب اعتماد ملی" یکی دیگر از سخنرانان کنگره حزب مردم سالاری بود، وی در ابتدای سخنانش گفت: حالم زیاد مساعد نیست، زیاد مزاحم نمی شوم.

** منتجب نیا وقتی از اهمیت انتخابات مجلس سخن گفت به اشتباه زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم را سال گذشته اعلام کرد که با تذکر رئیس هئیت رئیسه کنگره مواجه شد و ضمن تشکر از تذکر او گفت: این اشتباه به خاطر همین ناخوش احوالی بنده صورت گرفت.

** انوشیروان محسنی بند پی "رئیس بیمه سلامت و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری" ریاست هئیت رئیسه کنگره حزب را برعهده داشت.

** علی مطهری نماینده مجلس وقتی توسط مجری برای سخنرانی در جایگاه ویژه قرار گرفت از شعار کنگره حزب اصلاح طلب مردم سالاری(اصلاحات لازمه اعتدال) حمایت کرد و گفت: شعار، شعار خوبی است، البته می توان ابنگونه گفت «اصلاحات و پایبندی به اصول هم لازمه اعتدال است».

** این نماینده مجلس در سخنانش باردیگر مواضع گذشته خود پیرامون سران فتنه را مطرح کرد.

مطهری کنگره مردم سالاری

** علی مطهری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نفوذ فرصت طلبان بحث جدی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: دل ما برای انقلاب می سوزد یا دل تندروهایی که در مجلس هستند؟ منی که شب ۱۵ خرداد شاهد بازداشت پدرم... در این هنگام مطهری بغض کرد و با دستانش صورتش را گرفت و به مدت یک دقیقه سکوت کرد که این مسئله موجب برانگیخته شدن احساسات حضار در کنگره شد.

** قبل از سخنرانی کواکبیان، کلیپ حزب مردسالاری پخش شد، در این کلیپ تصاویر دیدارها، همایش های حزب مردم سالاری،  نطق های کواکبیان در مجلس هشتم به همراه تصاویر سران فتنه نشان داده شد.

** هرگاه تصاویر سران فتنه پخش می شد، اعضا و شرکت کنندگان کنگره حزب مردم سالاری با "سوت و کف" استقبال خود را از این تصاویر اعلام می کردند.

** نوبت به مصطفی کواکبیان رسید که پشت تریبون برود و به تشریح دیدگاه ها و فعالیت های حزب متبوعش در سپهر سیاست بپردازد، قبل از اینکه سخنرانی خود را آغاز کند با تذکر رئیس هیئت رئیسه کنگره روبه رو شد که به او گفت: آقای کواکبیان شما ۱۵ دقیقه وقت دارید، کواکبیان نیز پاسخ داد من مطلب زیاد دارم اما از متانت آقای عارف شرمنده هستم بنابراین زودتر از وقت مقرر تمام خواهم کرد.

کواکبیان کنگره مردم سالاری

** کنگره سیزدهم حزب مردم سالاری با سخنرانی محمد رضا عارف و رونمایی از سایت خبری حزب مردم سالاری به کار خود پایان داد تا در نشست عصر اعضای شورای مرکزی و داوری در دوره جدید انتخاب شوند.

** محمد رضا عارف که در همایش اصلاح طلبان نقدی به همگرایی این جریان زد، در این مراسم هم ترجیح داد باز نقدی به جریان متبوع خود داشته باشد و از اصلاح طلبان بخواهد دست از سهم خواهی بردارند، ضمن اینکه آنها(جریان اصلاحات) از کادرسازی غافل شده اند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما