شناسهٔ خبر: 82066 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

«وعده صادق» نصرالله + عکس

سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، مسؤولیت این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد که «گردان شهدای قنیطره» بامداد چهارشنبه یک کاروان نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند.

به گزارش نماینده، ۹ روز پس از حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به خودروی حامل سردار الله‌دادی و چند تن از نیروهای حزب‌الله لبنان در منطقه قنیطره سوریه، نیروهای مقاومت لبنان در عملیات پیچیده علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان و با کشتن دست‌کم ۱۷ نظامی صهیونیست انتقام خون شهدای قنیطره را گرفت.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از حمله رژیم صهیونیستی در قنیطره در پیامی دوکلمه‌ای بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفت خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!» (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید).

عملیات روز گذشته حزب‌الله در مزارع اشغالی شبعا اولین گام انتقام صاعقه مرگ بر سر صهیونیست‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر به هلاکت رسیدن چند نظامی صهیونیست دستکم ۹ دستگاه خودروی نظامی این رژیم منهدم شد و ده‌ها تن از نظامیان صهیونیستی مجروح شدند. همچنین یک نظامی صهیونیست نیز به اسارت نیروهای مقاومت درآمد.

‌ بر اساس اخبار منتشر شده از طرف منابع صهیونیستی، مشخص شد، کاروانی که هدف حمله حزب‌الله قرار گرفت، از تیپ «گولانی» بودند؛ تیپی که از زبده‌ترین عناصر ارتش صهیونیستی هستند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود، مسئولیت این عملیات را رسماً برعهده گرفته و اعلام کرده است که «گردان شهدای قنیطره» ساعت ۲۵ :۱۱ این عملیات را انجام داد.

برای صهیونیست‌ها هنوز مشخص نشد که رزمندگان حزب‌الله چطور توانستند به مناطق اشغالی مزارع شبعا نفوذ کنند و عملیات فوق را به اجرا درآورند. به همین خاطر، برخی منابع صهیونیست احتمال دادند، مقاومت از طریق تونل‌های زیرزمینی توانست به منطقه نفوذ کند.

هرچند این پاسخ حزب‌الله به اسرائیل بسیار سنگین‌تر از حمله ارتش صهیونیستی به قنیطره بوده است، ولی به اعتقاد کار‌شناسان، مقامات تل‌آویو باید طی روز‌ها و هفته‌های آتی منتظر پاسخ‌های دردناک‌تری از جانب حزب‌الله و مقاومت باشند.

نظر شما