شناسهٔ خبر: 82015 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر اطلاعات:

اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر گرامی اسلام تنها خودشان را تحقیر کردند

علوی وزیر اطلاعات وزیر اطلاعات گفت: اهانت‌کنندگان می‌خواستند به تصور خودشان به قدر و منزلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که روز به روز در جهان درخشان‌تر و بیشتر می‌شود آسیب برسانند غافل از این که با این حرکت، تنها خودشان را حقیرتر می‌کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات شب گذشته در همایش شب شعر و بزرگداشت سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام که با شرکت مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در محل سالن همایش‌های آستانه مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شده بود، حضور یافت.

حجت‌‌الاسلام علوی در این همایش ضمن تبریک و گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسگری علیهم السلام و دهه فجر انقلاب اسلامی، طی سخنان کوتاهی، حضرت عبدالعظیم حسنی را به عنوان یک فقیه و محدث عصر و زمان خود دانست که نقشی بسیار ارزنده در پیوند بین شیعیان و حضرت امام هادی علیه‌السلام ایفا می‌کردند.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی از چهره‌های درخشان علم و فقاهت و فضیلت است و برای ما یک الگوی سازنده است. در سال‌های آغازین امامت امام هادی علیه‌السلام که حضرت در سنین جوانی بودند، عبدالعظیم حسنی سن و سالی بالای ۵۰ داشت اما در برابر ولایت امر مسلمین دارای تبعیت بود و عقاید خود را با امام عصر خویش که فاصله ی زیادی با وی داشت عرضه می‌کرد و با خط کش امامت و ولایت آنها را می‌سنجید که این بسیار ارزنده است و اینها برای ما درس آموزنده‌ای است که در برابر ولایت تبعیت نماییم و مسأله سن و سال و عنوان و امثال اینها در این زمینه جایگاهی ندارد.

وزیر اطلاعات هم چنین وجود حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را برای شهرری افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: به برکت این امام زاده واجب‌التعظیم، علمای بزرگ و ارزشمندی هم چون ثقه‌الاسلام کلینی و ابوالفتوح رازی و افراد دیگر از این سرزمین برخاستند و همگی به برکت وجود این امام زاده بزرگوار و آثار و میراث علمی اوست.

حجت‌الاسلام علوی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری همایش شب شعر و نو پردازی‌های انجام شده در این زمینه گفت: به موقعیت ایام تو دهنی شعرای عزیزمان به دهان یاوه‌سرایانی که به محضر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اسائه ادب کردند و می‌خواستند به تصور خودشان به قدر و منزلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که روز به روز در جهان درخشان‌تر و بیشتر می‌شود آسیب برسانند غافل از این که با این حرکت، تنها خودشان را حقیرتر می‌کنند.

در پایان این مراسم که تا پاسی از شب به طول انجامید، باحضور وزیر اطلاعات، از تعدادی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم برخی از شاعران و مداحان صاحب نام در مناقب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به مدیحه سرایی پرداختند.

نظر شما