شناسهٔ خبر: 81997 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

به داد صنعت نفت در حفاری دریا برسید

شکرخداموسوی43 نماینده مردم اهواز در تذکری با بیان اینکه وضعیت صنعت نفت در حفاری دریا خوب نیست خطاب به رئیس جمهور گفت که اگر به داد وزارت نفت نرسید، دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، سید شکر خدا موسوی در پایان جلسه علنی امروز(چهارشنبه) درتوضیح این تذکر ابتدا به وضعیت شرکت حفاری ایران اشاره و اظهار کرد: در سال ۵۸ با فرمان امام شرکت حفاری امام ملی شد. در آن زمان آمریکایی ها بعد از ترک حفاری ها مدعی شدند که به زودی برای در دست گرفتن حفاری ما برخواهند گشت و ما چاره ای جز این نداریم اما اکنون با زحمات فراوان و با تلاش و به برکت نظام جمهوری اسلامی بعد از ۳۵ سال، ‌نخبگان و دانشمندان حفاری ایران توانستند به استقلال کامل برسند.

نماینده مردم اهواز در عین حال گفت: متاسفانه بعد از ۳۵ سال ما مجددا از جهت حفاری وابسته به اجانب بیش از پیش هستیم، امروز در دریا ۲۲ دکل حفاری در حال کار است که از این تعداد ۱۶ دکل چینی و هندی و البته عموما هندی هستند که با دکل های کهنه در دریا حفاری می‌کنند.

موسوی ادامه داد:‌ سوال اینجا است که چرا برخی مدیران صنعت نفت بعضا از جریان کرسنت در صنعت دریایی ما کار می‌کنند و علیرغم بند ۱۶ سیاست های کلی حمایت از تولید ملی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۱، به صورت صد در صد وابستگی را به کشور تحمیل می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید با ورود جدی به این موضوع، تصمیم جدی اتخاذ کند گفت:‌از ۲۲ دکل حفاری در دریا تنها ما ۵ دکل داریم و در مقابل ۱۶ دکل هندی با هزینه های هنگفت تحمیلی ارزی فعالیت می‌کنند. درخواست ما این است که به داد صنعت نفت در حفاری دریا برسیم.

نظر شما