شناسهٔ خبر: 81968 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مبارزه با فساد دست پاک می‌خواهد

قاسم جعفری43 نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه سلامت اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و دینی رکن اصلی دوام حکومت است، گفت: ما همچنان منتظر صلابت اراده در مبارزه با فساد از هر سه قوه هستیم که البته مبارزه با فساد دست پاک می‌خواهد.

 به گزارش نماینده به نقل از فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق سنت صادقه الهی بود، علل به وجود آورنده انقلاب نظیر دین‌خواهی استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی و استبداد ستیزی و برپایه حکومت و نظام مردم‌سالار دینی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی سیره نبوی و علوی و ائمه طاهرین است و علل به وجود آورنده انقلاب همان علل دوام‌بخش و ادامه‌دهنده آن است.

وی افزود: می‌بینیم و می‌بینند که هنوز هم بعد از لطف خدا، مردم پشتوانه اصلی این نظام هستند و هنوز فریاد می‌زنند ما همگان عاشقان محمدیم.

نماینده بجنورد خاطرنشان کرد: مردم ایران با انگیزه دینی و اسلامی و معادباوری و ولایت‌مداری فتنه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ‌ اقتصادی، امنیتی، نظامی و ... را در هم شکسته‌اند و با وجود اراده ظالمانه هژمونی سلطه و استکبار، پناهگاه مظلومان و مستضعفان عالم شده‌اند.

جعفری اضافه کرد:‌ در عرصه علمی نیز می‌روند تا به شاخه‌های دانش در ستاره ثریا چنگ بزنند و تمام تهدیدهای مهیا شده در نتیجه بدخواهی و کینه خداستیزان را تبدیل به فرصت استثنایی کنند.

وی ادامه داد: شهادت‌ها را عامل پیروزی و بیداری کرده‌اند، محاصره و تحریم اقتصادی را عامل پیشرفت کرده‌اند، در واقع انقلاب اسلامی عامل انتقام خدا از ارباب زر و زور و تزویر این لجوجان خداستیز شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اما می‌پذیریم با وجود دستاوردهای بزرگ علمی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... هنوز راه نارفته طولانی است و چالش درونی و بیرونی فراوان باید مراقب نفوذ نا اهلان و نامحرمان باشیم، باید پیامبرانه و امام‌گونه منطق قوی اسلام و پیام منطبق با فطرت الهی و حق‌جوی انسان‌ها که برآمده از انقلاب اسلامی است را به جهانیان برسانیم.

جعفری اضافه کرد: باید فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی تروریسم کور به نام دین و حامیان جانی آنها را مفتضح کرد و چهره زیبای دین رحمانی و رسول مهربانی را به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب با تمسک به منابع اصیل به همه جهانیان و به ویژه آنها که بیشتر در معرض بمباران رسانه‌ای سودمحور در اروپا و امریکای شمالی مصداق بارز مستضعفان فکری هستند بنمایانیم البته دشمنان اسلام در سوریه، عراق، لبنان و ... دیده‌اند که امت محمد در حین کارزار مصداق بارز انتقام خدایی است.

وی افزود: سلامت اقتصادی، اخلاقی، دینی و سیاسی رکن اصلی دوام حکومت است، پس مبارزه با فساد را با هر کس و در هر موقعیتی باید جدی گرفت و ما همچنان منتظر صلابت اراده در مبارزه با فساد از هر سه قوه هستیم که البته مبارزه با فساد دست و دستمال پاک می‌خواهد.

نماینده بجنورد در ادامه بیان داشت: فردی می‌گفت در حضور رهبر انقلاب سخن از اقتصاد مقاومتی گفتم، رهبری فرمود هزار بار این سخن‌ها را از مسئولان شنیده‌ام، بروید عمل کنید.

جعفری عنوان کرد: کاش بودجه را بدون نفت می‌بستیم تا دشمنان بدانند که قامت برافراشته ملت انقلابی خم نمی‌شود و بنیان ایمانی آنها فرو نمی‌ریزد و احتمالاً به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه در صحن صحبت کنم.

وی در پایان یادآور شد: کاش دولت در حذف یارانه پردرآمدها جدی و شجاع بود و ای کاش رئیس‌ جمهور همچون مذاکرات کارایی دستگاه دیپلماسی در سایر ابعاد را نیز وجهه همت قرار می‌داد.

نظر شما