شناسهٔ خبر: 81966 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مسئولان دستگاه قضا با آرمانهای امام تجدید میثاق کردند

آیت الله آملی لاریجانی: هنوز با اهداف امام (ره) فاصله زیادی داریم

آملی لاریجانی431 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هنوز با اهداف امام (ره) فاصله زیادی داریم، گفت: امام اهداف بلندی در سر داشتند که هدف بزرگ ادیان الهی و اسلام است و باید تلاش کنیم آن ارزش ها در جامعه به فعلیت برسد.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، آیت الله آملی لاریاجانی پس از قرائت فاتحه بر مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر افزود: حضرت امام(ره) در دنیای امروز ما نظامی را بنیان گذاشتند که خلاء مورد نیاز جوامع بشری بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل سیاست را در محضر معنویت، آخرت و دین دیدند، گفت: سیاسیون در عالم زیادند ولیکن خصیصه بزرگ حضرت امام (ره) در بنیان گذاشتن نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که سیاست را درخدمت ارزش های الهی درآوردند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: سیاست و انقلاب در جمهوری اسلامی باید در محضر ارزش های الهی و انسانی باشد و این آن کار بزرگی است که حضرت امام (ره) در جهان امروز انجام دادند.

مردم سالاری دینی هم انطباق با ارزش های الهی و انسانی

وی با اشاره به اینکه مبنای مردم سالاری دینی هم انطباق آن با ارزش های الهی و انسانی است، گفت : نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نیز در همین راستاست یعنی اینکه ضمایر پاک انسانی که طالب ارزش های الهی هستند باید برانگیخته شود و این کار انبیاء الهی است و حضرت امام(ره) نیز اینگونه عمل کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: از نظر امام(ره) دفاع از محرومان و پابرهنگان و انسان هایی که مورد توجه نبودند جزو ارزش های عظیم الهی و دینی است.

هنوز با اهداف امام (ره) فاصله زیادی داریم

آیت الله لاریجانی گفت: ما اگر چه مسیر طولانی را پیموده و شهدای زیادی برای این هدف تقدیم کرده ایم و اگر چه امام راحل تلاش خستگی ناپذیری داشتند و مقام معظم رهبری هم در همین مسیر مجاهدت هایی داشته اند و با وجود احیای قابل توجه ارزش ها در جامعه، هنوز با اهداف امام (ره) فاصله زیادی داریم.

رییس قوه قضاییه گفت: امام اهداف بلندی در سر داشتند که هدف بزرگ ادیان الهی و اسلام است و باید تلاش کنیم آن ارزش ها در جامعه به فعلیت برسد.

وی گفت : همه مسئولان باید در خطوطی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند در مسیر اجرای عدالت و دفاع از محرومان تلاش کنند تا بتوانیم دین خود را ادا کنیم

نظر شما