شناسهٔ خبر: 81952 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بشیری در نطق‌ میان‌ دستور:

تیم مذاکره‌کننده از روش‌های کوچه و خیابانی برای گفت‌وگو اجتناب کند

بشیری43 نماینده پاکدشت گفت: نمایندگان به تأسی از رهبر انقلاب از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند اما به جد از آنها می‌خواهند تا با حفظ منافع ملی به آداب دیپلماسی و حیثیت ملی پایبند بوده و از روش‌های کوچه و خیابانی برای گفت‌وگو اجتناب کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: قوای مقننه، مجریه و قضائیه و همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند تا روح امیدواری میان مردم بیشتر شده و با مفاسد اداری و اقتصادی برخورد مناسب و قانونی را صورت دهند.

وی افزود: در روزهای گذشته سناریوی تروریستی فرانسه بهانه اهانت به ساحت قدسیه سرور عالمیان رسول مکرم اسلام (ص) را فراهم کرد و جبهه استکبار با حمایت از هتاکی نشریه فرانسوی تتمه حقیقت نداشته غرب در موضوع آزادی و حقوق بشر را به باد فنا داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در فضایی که قلوب موحدان و به ویژه مسلمانان به علت اهانت به ناب‌ترین مخلوق خدا مالامال از اندوه بود نامه بصیرت‌بخش، روشنگر و احیاکننده اسلام ناب محمدی توسط مقام معظم رهبری به جوان اروپا و آمریکا مرهمی التیام‌بخش بر دل‌های مجروح شد و بازتاب وسیع آن راهگشا در افکار عمومی جهان جاهلیت مدرن را به انفعال کشاند.

بشیری اضافه کرد: این پیام حقیقت‌بخش که فروافتادگان در گرداب ایسم‌های فسادانگیز غرب را به کشف حقیقت اسلام دعوت کرد تا خود را نجات بخشند، در واقع ندای اسلام واقعی پیراسته از هرگونه انحراف بود که در گوش‌ها طنین‌انداز شد.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۸۸ گفت: دوست و دشمن خوب می‌دانند که در ۹ دی باطل سحر فتنه سال ۸۸ بود، فتنه‌ای که با حمایت مادی و رسانه‌ای استکبار موجودیت نظام اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن را آماج حمله قرار داده بود اما دریغ که با وجود قرائن روشن موجود حب و بغض‌ها چشم‌ها را بر حقایق و واقعیات بسته و برای سران فتنه به دور از واقع‌بینی مرثیه‌سرایی کردند و با لجاجت هر از چندگاهی اقدام به اهانت به میلیون‌ها حماسه‌ساز می‌کنند.

نماینده پاکدشت در مجلس ادامه داد: اگر رأفت و رحمت اسلامی شامل حال سران فتنه نشده بود، قطعا باید تاوان سنگینی برای خیانت‌های خود پرداخت می‌کردند، پس اگر آنها زبان به شکرگذاری نظام برآمده از خون بهای شهدا نمی‌گشایند به حکم انصاف و جوانمردی لااقل به سیمای مظلوم نظام اسلامی چنگ نکشند.

بشیری با اشاره به حمایت نمایندگان از مذاکرات هسته‌‌ای به تأسی از رهبر انقلاب بیان داشت: به جد از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم که در مذاکرات با حفظ منافع ملی، به آداب دیپلماسی و حیثیت ملی نیز پایبند باشند و از روش‌های کوچه و خیابانی از برای گفت‌وگو اجتناب کنند و آنچه که در مذاکرات قابل تذکر است این است که ملت ایران هرگز نتیجه‌ای را که متضمن استقلال، هویت و منافع ملی خود نباشد را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین اضافه کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در سوریه نمونه بارز تجاوزگری و همسویی تمام عیار با گروه‌های تروریستی دست‌ساز استکبار جهانی و همدستان منطقه‌ای آنهاست، حمایت جبهه استکبار از این اقدام متجاوزانه نشانگر حمایت آشکار و بی‌پرده آنها از اشکال مختلف تروریست می‌دانیم.

نماینده پاکدشت در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما