شناسهٔ خبر: 81937 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

درخواست ملک شاهی از حضور حقوقدانان در مجلس

ملکشاهی43 رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخواست کرد تا افراد حقوقدان در مجلس حضور داشته باشند تا این حضور در تصویب قوانین موثر باشد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، الله یار ملکشاهی، رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که در همایش حقوق شهروندی سخن می‌گفت اظهار کرد: آن چه ما امروز تحت عنوان قوانین در جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کنیم مبتنی بر شرع مقدس است چون در قانون اساسی به صراحت بیان شده که مجلس به همراه شورای نگهبان، قوانین را بررسی می‌کند و شورای نگهبان هم حافظ مشروعیت قوانین و هم‌چنین مغایرت نداشتن با قانون اساسی است.

او با تاکید بر این که هرکسی شهروند جمهوری اسلامی ایران باشد باید از حقوق شهروندی هم بهره‌مند باشد گفت: در مورد مساله امنیت دفاع هم به نظر می‌رسد وکیل اصلی‌ترین عنصر دفاع است که باید شجاع باشد. درواقع وظیفه ما این است که بتوانیم حاشیه امنیتی از طریق قوانین و مقررات و فرهنگ‌سازی برای دفاع منصفانه و شجاعانه ایجاد کنیم و آن را به سمت عملیاتی شدن ببریم.

وی با تاکید بر این که تلاش ما این است که بتوانیم گامی رو به جلو برداریم گفت: در مورد آیین دادرسی کیفری تمام تلاش ما این بود که آن را به سمت کمال برسانیم و علت تاخیر در بررسی آن نیز وجود دو مولفه آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی بود که در دل آن اضافه شده و نه به صورت لایحه از طرف دولت و نه به صورت طرح از طرف نمایندگان مطرح شده بود.

ملک‌شاهی خطاب به حقوقدانان حاضر در جلسه گفت: اگر افراد حقوقدان و افرادی که به مسائلی حقوقی آشنایی دارند در مجلس حضور داشته باشند قطعا در تصویب قوانین موثر خواهد بود و فضای مجلس از نظر تعداد افراد حقوقدان غنی می‌شود.

نظر شما