شناسهٔ خبر: 81927 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرباز فراری نیامد، کدام‌یک از سه‌نفر پاسخ می‌دهد؟

حمید رسایی43 حالا که تیم ملی باخت و پولادی هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازنگشت، حداقل ستاد کل نیروهای مسلح از سه نفری که ضامن بازگشت این سرباز متخلف شده بودند، توضیح بخواهد.

نماینده/حمید رسایی: پولادی بازیکن متخلف و فراری تیم ملی بعد از بازی های آسیایی علی رغم تضمین مسئولان ورزشی و فدراسیون به کشور بازنگشت. به همین راحتی! البته آنقدر هم راحت نیست وقتی این همه سرباز در شمال و جنوب و شرق و غرب، در سختی و مشقت دوره سربازی را می گذرانند و خانواده های شان چشم انتظارند و می شنوند عده ای با مدارک جعلی، معافیت گرفته اند و در فوتبال قراردادهای میلیاردی بسته اند و حالا که گندش درآمده، به جای برخورد فدراسیون و مسئولان قضایی با آنها مسئولان نظامی اجازه داده اند بروند استرالیا بعد هم برگشتند به سواحل قطر و خبری از سربازی رفتنشان نیست.

موافقت ستاد کل نیروهای مسلح در برابر درخواست کی روش، کفاشیان و وزیر ورزش برای اینکه سربازهای فراری در تیم ملی بازی کنند، غلط بود، آقای فیروزآبادی خوشش بیاید یا بدش، این تصمیم با هر توجیهی غلط بود. سردار کمالی دلیل موافقت سرلشکر فیروزآبادی با این درخواست را گرفتن بهانه از مسئولان فوتبال اعلام کرد که اگر تیم ملی ایران باخت، نگویند اگر با حضور پولادی مخالفت نمی کردند ما می بردیم!  آقای کمالی عزیز، حالا که به خاطر بودن پولادی، با خطایی که کرد و کارت قرمز گرفت و از بازی اخراج شد و تیم ما ده نفره شد و ما به عراق باختیم و حذف شدیم، چه کسی پاسخگوست؟ حالا ستاد کل نیروهای مسلح پاسخ می دهد که چرا «عدالت نظامی» را قربانی «مصلحت ورزشی» کرد؟ ستاد کل نیروهای مسلح باید «مصلحت» سربازهایی که قبلا یا بعدا یا الان در سربازی هستند را مد نظر قرار می داد نه «مصلحت» کی روش، کفاشیان و وزیر ورزش ...

حالا که تیم ملی باخت و پولادی هم همانطور که پیش بینی می شد بازنگشت، حداقل ستاد کل نیروهای مسلح از سه نفری که ضامن بازگشت این سرباز متخلف شده بودند، توضیح بخواهد تا خُنک شود دل سربازانی که در سرمای زمستانی صورتشان از سرما می سوزد، تا خُنک شود دل سربازانی که میان دود و ترافیک باید ساعت ها بایستند، تا خُنک شود دل سربازانی که در مناطق مرزی پست می دهند و هر لحظه منتظر یک حمله ناجوانمردانه هستند.

بدون شک یکی از مخاطبان این جمله رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان و ورزشکاران که فرمودند «در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی» ستاد کل نیروهای مسلح است که در برابر تخلف فوتبالیست های جاعل و فراری، ملاحظه کاری و سهل انگاری کرد و علی رغم مواضع محکم ابتدایی در انتها مقابل این فضاسازی رسانه ای کوتاه آمد.

البته جای سئوال دارد که چرا دستگاه قضایی تاکنون درباره فوتبالیست های متخلف و مربیانی و عوامل نظامی ای که در این تخلف نقش داشتند، هیچ اقدامی نکرده؟ به فدراسیون فوتبال که اساسا امیدی نیست تا با تخلفی برخورد کند، فدراسیون فوتبال آنقدر بهم ریخته و آشفته هست که عدم برخورد با فوتبالیست های با مدراک معافیت جعلی، در آن گناه کوچکی است، کفاشیان فقط می خندد درست مثل ...

 

منبع: سایت شخصی حجت الاسلام حمید رسایی

نظر شما