شناسهٔ خبر: 81911 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در کمیسیون عمران مقرر شد:

کمیته‌ای مشترک تقاضای تفحص از سازمان راهداری را بررسی می‌کند

چاردولی43 ک عضو کمیسیون عمران گفت: وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور برای بررسی درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای تفحص از سازمان راهداری در جلسه کمیسیون عمران حضور یافتند.

به گزارش نماینده، علی نعمت چهاردولی در گفت‌و‌گو با(ایسنا)، افزود: پس از توضیحات وزیر راه و رییس سازمان راهداری کشور مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نماینده متقاضی و نمایندگان وزارت راه و سازمان راهداری این موضوع را بررسی کنند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌یی گفت:‌ عباس آخوندی در بخش دوم توضیحاتش درباره نیازهای بودجه‌یی و امکانات مورد نیاز برای نگهداری از بیش از ۲۰۰ هزار کلیومتر از جاده‌های مواصلاتی، اصلی و روستایی و نیازهای اساسی برای ارتقای ایمنی راه‌ها و شریان های اصلی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده تاکنون ۴۰۰ دستگاه دوربین در جاده‌های اصلی کشور نصب شده است و برای افزایش پوشش کنترل تصویری جاده‌ها به ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه دوربین جدید نیاز است. وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیحات خود مجموعه سرمایه‌گذاری انجام شده برای نگهداری کل جاده‌های کشور بالغ بر سه هزار میلیارد تومان دانست و بر تناسب نداشتن این بودجه با حجم عظیم کار تاکید کرد.

این عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران با اشاره به دومین دستور جلسه کمیسیون متبوعش گفت: هم‌چنین با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برنامه‌های اعلامی وی در زمان رای اعتماد و دلایل تاخیر در ارائه لایحه تاسیس سازمان مدیریت بحران بررسی شد. در پی توضیحات وزیر مقرر شد تعاملات وزارت کشور و اعضای کمیسیون بیش‌تر شود.

نظر شما