شناسهٔ خبر: 81894 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جمع خبرنگاران اعلام شد

نامه بروجردی به ظریف درباره اظهارات مداخله‌جویانه مقام آلمانی

بروجردی43 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نامه اخیرش به وزیر امور خارجه درباره اظهارات ساختارشکنانه نایب رئیس مجلس آلمان و درخواستش برای احضار سفیر این کشور خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و شهدای حزب‌الله که در مسجد امیرالمؤمنین تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران از ارسال نامه خود به ظریف برای احضار سفیر آلمان به دلیل سخنان مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس این کشور در دیدار با مقامات ایرانی خبر داد.

وی افزود: وقتی چنین اظهاراتی اتخاذ می‌شود طبیعی است مجلس موضع‌گیری کرده و اجازه چنین اظهارنظرهای هنجارشکنانه‌ای نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: من به دوستان گفتم باید این هنجارشکنی‌ها را متوجه کسانی کرد که این کارها را انجام می‌دهند. بنابراین نباید شرایطی ایجاد کرد که این اقدامات تکرار شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: سفارت ما در برلین (پایتخت کشور آلمان) پیش از سفر هیئت آلمانی به ایران یادداشت رسمی داده بود و وزارت امور خارجه نیز آن را تأیید کرده بود اما وقتی که با وجود همه این تذکرات کار اشتباهی انجام شود حتماً باید اقدام جدی صورت بگیرد و مجلس نیز این کار را خواهد کرد.

وی در مورد اقدام تروریستی اخیر در سوریه که توسط بالگردهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت گفت: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره تأثیرگذاری مخالفان سوریه در مسکو نیز گفت:‌ من فکر نمی‌کنم که تحول جدی و مهمی صورت بگیرد. چرا که این اقدام روسی‌ها نشان از این دارد که آنها به راه حل سیاسی معتقدند و البته جمهوری اسلامی ایران نیز همین اعتقاد را دارد که باید مسائل با راه حل سوری، سوری حل شود.

بروجردی تأکید کرد: علت اینکه برخی‌ها معتقدند اتفاق خاصی در این نشست نمی‌افتد نیز به این دلیل است که سیاست‌ آمریکا و هم‌پیمانانش اتخاذ راه حل سیاسی نیست.

نظر شما