شناسهٔ خبر: 81860 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تدابیر فانی کابینه تدبیر را ۹ کارته کرد!

فانی فانی دو کارته و دولت یازدهم نه کارته شد. حال باید دید فانی و سایر وزرای کابینه از فرصت دوباره نمایندگان در جهت اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم استفاده خواهند کرد و یا اینکه اعتماد نمایندگان را مخدوش می کنند و امیدی به همراهی با کابینه تا پایان دولت تدبیر و امید نباید داشته باشند...

نماینده/ قصه تایید صلاحیت وزرا و نمایندگان مجلس شاید بی شباهت به انتخاب هندوانه در بسته نباشد! حتی این مصداق را در کابینه تدبیر و امید بیش از پیش می شود جستجو کرد. نمایندگان مجلس نهم که قصد تعامل زیادی را با دولت داشتند تمام عزم خود را جزم کردند تا خیلی مته به خشخاشِ هندوانه در بسته­ی وزرای پیشنهادی دولت نگذارند و تا جای ممکن وزرای منتخب رییس جمهور حقوقدان را منتخب خود بدانند. اینگونه شد که اکثر وزرای کابینه حُسن و حَسن با پشتوانه رأی اعتماد بالای نمایندگان مشغول به کار شدند.

در این میان رئیس کابینه تدبیر برخی افراد پیشنهادی هم داشت که نمایندگان تعامل را از هر طرف میخواندند باز هم نمی شد این افراد را به عنوان وزیر بپذیرند؛ مثلاً همین آقای نجفی که برای وزارت مهمی چون آموزش و پرورش پیشنهاد شد و رأی نیاورد. القصه رئیس جمهور حقوقدان هم که در مقابل مجلس «سمعاً و طاعتا» بود علی اصغر فانی را به نمایندگان مردم پیشنهاد داد. اگر چه نمایندگان نسبت به آموزش و پرورش نکاتی را در نظر داشتند ولی فانی اطمینان داد که به اهمیت این نکات واقف است؛ به عنوان مثال خود را مکلف به  قوانین مصوب مجلس از جمله استخدام پیش دبستانی‌ها و نیروهای آزاد دانست و ... نمایندگان نیز با ۱۸۵ رای موافق، ‌ ۵۳ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتماد کردند.

به گمانم از اعتماد به وزیر آموزش و پرورش حدود ۵- ۶ ماه گذشته بود که برآیند عملکرد آقای وزیر در وزارت زیر بنایی آموزش و پرورشِ کشور به قدری نگران کننده شد که نمایندگان در ماههای ابتدایی سال با طرح سوال از فانی وی را به مجلس فرا خواندند و البته از پاسخهایش قانع نشدند و آقای وزیر کارت زرد اول را از نمایندگان مردم دریافت کرد.

بعد از دریافت کارت زرد هم عملکرد علی اصغر فانی چندان تفاوتی نکرد و در این مدت شاهد اعتراض فرهنگیان به عناوین مختلف بودیم. اعتراضات به حدی شد که حتی زمزمه استیضاح وزیر به گوش رسید. زمزمه استیضاح تا جایی رسید که امروز هم در صحن علنی حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی با ارائه تذکر آیین نامه‌ای از عدم اعلام وصول طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از سوی هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد. وی با تأکید بر اینکه با این طرح خواستار توجه به مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان هستند همچنین تصریح کرد بیش از شش ماه است که طرح استیضاح آقای فانی با بیش از ۶۰ امضاء تقدیم هیئت رئیسه شده است، اما از اعلام وصول آن خودداری می شود.

در مقابل هم ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت با تشکر از موسوی نژاد، در پاسخ به این تذکر گفت:‌ از جنابعالی که در رابطه با استیضاح با هیئت رئیسه همکاری کرده‌اید تشکر می کنم؛ امیدوارم با همکاری و تعامل در این رابطه به نتیجه بهتری برسیم.

با اینحال امروز طرح سوال قاضی پور نماینده ارومیه از وزیر آموزش و پرورش در دستور کار نشست علنی پارلمان قرار داشت. در نهایت هم قاضی پور که بر مطالبات فرهنگیان تأکید داشت، تصریح کرد: «آموزش و پرورش به آزمایشگاه افکار خاص تبدیل شده است» بنابراین از توضیحات وزیر قانع نشد و با هم نظری ۱۱۴ نفر دیگر از نمایندگان، فانی کارت زرد دوم را نیز از نمایندگان مردم دریافت کرد. بدین ترتیب فانی دو کارته و دولت یازدهم نه کارته شد. حال باید دید فانی و سایر وزرای کابینه از فرصت دوباره نمایندگان در جهت اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم استفاده خواهند کرد و یا اینکه اعتماد نمایندگان را مخدوش می کنند و امیدی به همراهی با کابینه تا پایان دولت تدبیر و امید نباید داشته باشند...

 

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۲:۴۱زیر خط فقر 0 0

    چه عجب ، پس نماینده ها هم صدای معلمان رو شنیدن !!!!
    این کارت زرد و... چه دردی از ما رو دوا میکنه !!!
    ایا اینا واسه معلم زیر خط فقر دم عیدی آب ونون میشه!  یا کرایه خونه یا قسط معوقه یا لباس نو واسه بچه های مظلوممون ....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۵۹یک کیلومترزیرخط فقرنزدیک جهنم 0 0

    واقعا متاسفم برانمایندگان،وقتی بودجه ۹۴رامیبستیدبفکرتان نرسیدمعیشت معلمان،تا ازیه جایی تامین اعتباربشیم وما معلمان مشکلمون حل شه،وزیرازجیب باباش بیاره که وزیربمونه اگه چیزی میدونیدبه ما هم بگید،
    شما ازکول ما رفتیدبالا شدیدنماینده،ماخسته شدیم این دوره کله پا میشید
                                

نظر شما