شناسهٔ خبر: 81824 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با ۱۱۴ رأی مخالف نمایندگان صورت گرفت

کارت زرد دوم مجلس به فانی

فانی43 نمایندگان مجلس به دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش درباره سؤال نماینده ارومیه، نهمین کارت زرد را به فانی نشان دادند که بدین ترتیب وی دومین کارت زرد خود را از خانه ملت دریافت کرد و در یک‌قدمی استیضاح قرار گرفت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌‌شنبه) سؤال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از علی‌اصفر فانی وزیر آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داده و از پاسخ‌های وزیر درباره این سؤالات قانع نشدند.

وکلای ملت با رأی ۷۴ موافق، ۱۱۴ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

قاضی‌پور در این سؤال از وزیر آموزش و پرورش پرسید: چرا معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را استخدام نمی‌کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی‌کنید؟ چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش پیش از این یک کارت زرد دیگر هم دریافت کرده بود که امروز دومین کارت زرد خود را از پارلمان اخذ کرد و بدین ترتیب در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس هر وزیری ۳ بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش(یک کارت)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (یک کارت)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (۲ کارت) نیز کارت زرد داده‌ بودند.

نظر شما