شناسهٔ خبر: 81752 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مردم استان هرمزگان از تبعیض وتوسعه نامتوازن دررنج هستند

آشوری43 نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب ماندگی و توسعه نامتوازن استان موجب شده مردم هرمزگان دچار محرومیت و احساس تبعیض شوند و از این بابت در رنج هستند.

به گزارش نماینده به نقل ازایرنا، محمد آشوری تازیانی دوشنبه شب در نشست شورای اداری استان که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد افزود: هرچند پس ازانقلاب اسلامی شاخص ها بهبود نسبی پیدا کرده، اما این تغییرات در هرمزگان کافی نبوده است.

عضو هیات رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی که در نقاط مختلف استان وجود دارد نشان می دهد، عدالت رعایت نشده و قوانین و راهبردها باید تغییر کند ادامه داد: بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف آمایشی و تمرکزگرایی در تصمیم گیری هاست که در دولت یازدهم این روند در حال تغییر است.

آشوری تازیانی در بخش دیگری از سخنان خود سه خواسته را به عنوان توقعات مردم استان معرفی کرد که بهره مندی از برخی ظرفیت های مناطق آزاد مانند بکارگیری خودروهای حمل و نقل عمومی و امدادی با پلاک قشم در سراسر استان یکی ازاین خواسته ها بود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، همچنین خواستار صدور اجازه استفاده از ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان برای طرح های عمرانی و توسعه ای هرمزگان شد.

آشوری با اشاره به چالش های بخش کشاورزی و صید و صیادی، بازنگری در سیاست ها و شیوه های تولید این بخش ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم باید خود را برای پذیرش الگویی که کشاورزی را اقتصادی کند، آماده کنند.

نظر شما