شناسهٔ خبر: 81747 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

الزامات حقوقی و قانونی در جنگل ابر اعمال می شود

جنگل ابر43 رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با بیان این که در جلسه شورای عالی محیط زیست٬ جنگل ابر جزو مناطق حفاظت شده تصویب شد، گفت: یک سری الزامات حقوقی و قانونی در این منطقه اعمال می شود و اجازه تخریب جنگل داده نمی شود.

به گزارش نماینده به نقل از خانه ملت، «محمدرضا تابش» از مخالفت فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با ایجاد جاده در مسیر جنگل ابر خبر داد و اظهار داشت: در سفر به استان گلستان و بازدید میدانی از این مسیر جنگلی٬ مقامات استان از جمله استاندار٬ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، دیوان محاسبات٬ سازمان جنگل ها و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست با این اقدام یا کاملا مخالف یا این که مشروط به ممانعت از آسیب به منابع طبیعی موافق بودند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای عالی محیط زیست که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد٬جنگل ابر جزو مناطق حفاظت شده لحاظ شد که در پی آن، یک سری الزامات حقوقی و قانونی در منطقه اعمال می شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم با بیان این که با قرار گرفتن جنگل ابر در زمره مناطق حفاظت شده دیگر امکان احداث جاده در این جنگل وجود ندارد٬ تصریح کرد: از این پس ایجاد جاده در این جنگل تنها با دور زدن قانون ممکن است.

تابش افزود: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس جلسه ای برای تعیین تکلیف جاده جنگلی ابر برگزار می کند اما ما به عنوان فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس نظر خود را اعلام کرده ایم.

وی یادآور شد: امید است با حضور نماینده منطقه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره ایجاد جاده در مسیر جنگلی ابر احساسی تصمیم گیری نشود.

در جلسه ۲۹ دی ماه جاری شورای عالی محیط زیست ۴ منطقه جدید حفاظت شده مورد تایید قرار گرفت. «غار درفک» در استان گیلان و «آبشار شوی» در استان خوزستان به عنوان جاذبه طبیعی ملی، «جنگل ابر» در استان سمنان به عنوان منطقه حفاظت شده و «منطقه سمندر» یک در استان لرستان به عنوان پناهگاه حیات وحش، ۴ منطقه جدید حفاظت شده هستند.

نظر شما