شناسهٔ خبر: 81547 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس

زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر بندرعباس در استان هرمزگان را لرزاند که تاکنون ۸ پس لرزه داشته است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت ۲۳:۴۱:۱۹ یکشنبه شب ۵ بهمن ۱۳۹۳ در موقعيت و مركز ۲۷.۴۳ شمالي و ۵۶.۱۸ شرقي و عمق ۹ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است.


این زمین لرزه در فاصله‌ ۳۰ كيلومتري بندرعباس هرمزگان، ۳۴ كيلومتري فين هرمزگان و ۴۷ كيلومتري جزیره هرمز هرمزگان رخ داده است.


از ساعت ۰۰:۳۰:۲۷ بامداد امروز دوشنبه تا ساعت ۰۶:۲۱:۵۹ صبح ۸ پس لرزه به ترتیب به بزرگی ۲.۰، ۲.۷، ۲.۲، ۲.۴، ۲.۲، ۳.۸، ۲.۶ و ۳.۰ ریشتر بندرعباس را لرزانده است.

 

زلزله ۵ریشتری بندرعباس خسارتی نداشت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: بر اساس گزارش های اولیه زلزله پنج ریشتری یکشنبه شب بندرعباس خسارتی نداشته است.
علی اَعما به ایرنا گفت: با توجه به کوهستانی بودن مرکز زلزله و احتمال ریزش کوه، تیم های امدادی و ارزیابی خسارت به مناطق فین، گنو، تازیان، رضوان و تنگ باغ در فاصله حدود ۴۰کیلومتری بندرعباس اعزام شدند. او از مردم خواست ضمن حفظ آرامش، نکات ایمنی را رعایت کنند.
اعما گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در آمادگی کامل به سر می برند و در صورت نیاز به سرعت ماموریت های تعیین شده را انجام خواهند داد.
زلزله ۵ ریشتری که حدود هشت ثانیه ادامه داشت موجب وحشت مردم و خروج آنان از خانه ها شد.  هم اکنون آرامش در  مناطق زلزله زده برقرار است و مردم به منازل خود بازگشته اند.

نظر شما