شناسهٔ خبر: 81444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارشی از اقدامات نماینده یزد در تعطیلات دی ماه مجلس +تصاویر

محمدصالح جوکار/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در دیماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز از روز شنبه ۲۴ دی آغاز و تا ۴بهمن ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان این هفته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

اهم فعالیت‌های محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه یزد و اشکذربه شرح ذیل است؛

بازدید سرزده از بیمارستان فوق تخصصی شهید صدوقی(ره)

محمد صالح جوکار  یکشنبه شب (۲۸/۱۰/۹۳) ساعت ۲۱ بصورت سرزده از بیمارستان فوق تخصصی شهید صدوقی (ره) بازدید نمود.

در ابتدا وی از بخش اورژانس بیمارستان و نحوه خدمات رسانی و رسیدگی به بیماران توسط پزشکان و پرستاران کشیک شب بازدید نمود.

دکتر دهقانی مدیر بیمارستان به محض اطلاع از حضور محمد صالح جوکار، همراه با سوپروایزر بیمارستان نماینده یزد و اشکذر را در طول مدت یک ساعت و نیم بازدید همراهی نمود.

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر از بخش های ام آر آی، سی تی اسکن، ارتوپدی، آی سی یو نوزادان در کلینیک مسعودی، بخش جراحی مردان و زنان بازدید نمود.

کادر زحمتکش بیمارستان در کلیه بخش ها با ابراز خوشحالی از حضور نماینده مردم در این موقع شب ضمن خوشامد گویی به وی، با بیان مشکلات در حوزه سلامت درخواست رسیدگی مطالبات خود در را مجلس داشتند.

از جمله مشکلات مطرح شده می توان به کمبود تخت و نیروی انسانی متخصص و همچنین اصلاح قانون تعرفه گذاری حقوق پرستاران اشاره نمود.

در پایان جوکار از زحمات مدیریت بیمارستان، پزشکان، پرستاران و کلیه پرسنل در جهت خدمت رسانی صادقانه و دلسوزانه به مردم در عرصه سلامت تشکر کردد و قول پی گیری مطالبات آنها  را در مجلس شورای اسلامی داد.

حضور در يكصدو چهلمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد

يكصدو چهلمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد با حضور نماينده مردم يزدو اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، شهردار و مسئولين آموزش و پرورش استان و نواحي برگزار و مسائل و مشكلات شهري مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت سردار ا... دادي و تشريح مسايل سياسي و نظامي در منطقه خاورميانه؛ نظارت در بخشهاي مختلف من جمله نرخهاي كالاها را ضعيف عنوان و علت آن را بي سروساماني نظارت و بي انگيزه بودن ناظران دانست.

وي بااشاره به وضعيت انتقال آب به استان و اولويت اين مسئله تصريح كرد: در سال جاري دولت اعتبار۵۰ميلياردي انتقال آب به يزد را به۱۰ميليارد كاهش داده بود كه با پيگيري ها به۳۰ ميليارد افزايش يافته است.

جوكار در اين جلسه از شورا و شهرداري خواست تا در جهت ساماندهي معادن همكاري و حمايت نموده و در راستاي اتمام طرحهاي نيمه تمام در بافت تاريخي از جمله توسعه امامزاده جعفر(ع) با همكاري يكديگر اقدامات لازم صورت گيرد.

وي همچنين در خصوص گراني نان، بيمه ساختماني درتامين اجتماعي، معافيت مالياتي براي خانواده هاي شهدا و جانبازان، پيگيري طرح حقوق كاركنان شهرداري درجهت هماهنگي با ديگر ادارات، ادغام شهرهاي همجوار و كلانشهر شدن يزد، روشنايي معابر مطالبي را عنوان نمود.

در پايان جلسه، اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ضمن محكوم نمودن حمله تروريستي صهيونيستي در مرز لبنان كه منجر به شهادت سردارا...دادي فرمانده اسبق سپاه الغدير يزد شده است وعرض تسليت به بازماندگان محترم آن عزيز از دست رفته و ملت ايران به ويژه مردم يزد؛ از بي عدالتي هاي صورت گرفته در زمينه‌هاي توزيع اعتبارات كشوري، ارزش افزوده و تعداد نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي اظهار نارضايي نموده و خواستار برچيده شدن اين بي عدالتي ها در حق شهر يزد شدند.

تاکید بر به ضرورت اجرای عملیات گاز رسانی به روستاهای صدرآباد، علویه، نیوک و شهرک صنعتی بخش ندوشن

جلسه بررسی مشکلات بخش ندوشن روز دوشنبه با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان یزد، فلاح فرماندار میبد و دیگر مسئولین در بخشداری ندوشن تشکیل شد.

محمد صالح جوکار ضمن تقدیر و تشکر در پیشرفت پروژه گازرسانی به ندوشن بیان نمود این کار بسیار بزرگی برای مردم این شهر است که از سوی شرکت گاز در حال انجام است  و در راستای تقاضاهای مردم بوده است و خواسته ای به حق است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گازرسانی به مناطق را کاری زیر ساختی دانست و گفت در کنار گاز شغل خواهد آمد. وی اظهار امیدورای نمود که شرکت گاز نسبت به نصب علمک ها زودتر اقدام نماید تا مردم امیدوار شوند و کار لوله کشی منازل را صورت دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان نمود در صورتی که پروژه در نوروز به بهره برداری رسد نوروزی خوب برای ندوشنی ها رقم خواهد خورد و اگر برای تحقق این منظور حتی با تلاش های شبانه روزی پیمانکار  صورت گیرد ما قدردان خواهیم بود.

محمد صالح جوکار از مدیرعامل شرکت گاز استان به جهت تامین لوله های فلزی پروژه از استان های دیگر برای اینکه پروژه تعطیل نشود تشکر نمود و گفت:این روحیه جهادی است و ارزش کار در این است که در انجام کار تسریع شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در پایان خواستار اجرای پروژه گازرسانی به روستای صدرآباد و ناحیه صنعتی شد و از مدیرعامل شرکت گاز استان خواست گازرسانی به روستاهای نیوک و علویه به همراه خودیاری محلی در دستور کار قرار بگیرد.

محمد صالح جوکار همراه با همه مسلمانان جهان به کمپین عشاق محمد(ص) پیوست

در پی هتک حرمت ساحت پیامبر اکرم(ص) محمد صالح جوکار رییس مجمع نمایندگان استان یزد همراه با همه مسلمانان جهان به کمپین عشاق محمد(ص) پیوست.

پیام محمد صالح جوکاربه مناسبت شهادت سردار الله دادی

"پیام محمدصالح جوکار نماینده مردم شریف شهرستانهای یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت سردار الله دادی"

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار الله دادی فرمانده گرانقدر و پر توان سپاه اسلام که به همراه تعدادی از فرماندهان حزب الله و در راستای کمک مستشارای به مردم و دولت سوریه و مقابله باگروههای تروریستی؛ درعملیات تروریستی توسط رژیم جنایت کار صهیونیستی به شهادت رسیدند، گواه روشنی است که در مسیر عدالت خواهی و احیاء سیره پیامبر اعظم الهی(ص) و تأسی از سید و سالار شهیدان، مردان خدا جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و دشمنان طغیانگر و فرعونیان زمان با عمل شیطانی و ننگین خود ذلت ابدی را برای خود رقم می زنند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی مجاهدی بزرگ و مدیری دلسوز که عمر با برکت و عزت بخش خویش را  چه در دوران دفاع مقدس و چه مراحل پس از آن با اخلاص و پشتکار سپری نمود. فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد گوشه ای از کارنامه درخشان و عملکرد مدبرانه او به رزمندگان استان و بسیجیان عزیز بود که با تمام توان برای ارتقاء جایگاه این نهاد مقدس همت گذاشت.

امروز جهان اسلام در مواجهه با کفر جهانی و توهین کنندگان به مرزهای اعتقادی با تمام توان آماده پاسخگویی به تجاوز و تعددی آنان می باشد. مدعیان دروغین مبارزه با تروریست بویژه استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار با حمایت از رژیم جعلی صهیونیست نخواهد توانست در برابر اراده پولاد مردان عرصه جهاد و شهادت وامت حزب الله ره به جایی ببرد و این وعده الهی است که فتح و نصرت از آن کسانی است که برای احیاء دین خدا و ارزشهای الهی قدم بر می دارند.

شهادت این مجاهد و مهاجر فی سبیل الله را به محضر امام عصر (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا "مدظله" خانواده محترم وی و همرزمانش تبریک و تسلیت عرض می نمایم. به یقین مردم قدرشناس دیارمان بویژه خیل عظیم بسیجیان استان تلاشهای اثربخش این شهید بزرگوار را مورد تکریم و تجلیل قرار خواهند داد.

شرکت درجلسه پیگیری مصوبات جلسه ملاقات مردمی محله رحمت آباد، نجف آباد و قاسم نقی

پیرو جلسه ملاقات مردمی محمد صالح جوکار در محله رحمت آباد، نجف آباد و قاسم نقی و مطرح شدن مشکلات اسناد مالکیت جلسه ای با محوریت تعیین تکلیف سند مالکیت زمینهای مورد بحث امروز صبح جلسه ای  در دفتر نماینده یزد و اشکذر با حضور مسئولین مرتبط برگزار و تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد.

حضور در يكصد و سي ونهمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد

يكصد و سي ونهمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد با حضور نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي و شهردار برگزار و مسائل و مشكلات سطح شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد در ابتداي جلسه ضمن خيرمقدم به ميهمان گرامي، محكوميت هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان (ص)، انتقال آب شرب، كمبود آب غيرشرب براي فضاي سبز، نامناسب بودن روشنايي شهر، متكديان و كودكان خياباني، بيمه كارگران ساختماني و عدم اجرايي شدن آن توسط تامين اجتماعي، جذب سرمايه گذاري، ارزش افزوده، عدم تحقق شرايط بيمه فرزند چهارم، نقش مجلس در اختلاسها، نامناسب بودن وضعيت دارو در شهر، حوزه انتخابي نمايندگان مردم يزد در مجلس، نظارت بر دستگاههاي دولتي و اجرايي، وضعيت نامناسب اشتغال در استان و غيره را ازجمله مسائل و مشكلات مردم شهر عنوان و خواستار پيگيري و رفع آنها شدند.

سپس نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي از پيگيري اعضاي شورا نسبت به دفن شهداي گمنام در حسينيه اميرچخماق تشكر كرد و مطالبي در خصوص مسائل و مشكلات شهر مطرح و در پايان مقرر گرديد در جلسه بعدي شورا آقاي جوكار به سئوالات مطرح شده توسط اعضاي شورا و شهردار پاسخ نمايد.

بازدید از حوزه هنری یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه هنری باید محل ترویج ارزش های انقلابی و اخلاقی باشد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عصر شنبه (۲۷ دی) با حضور در حوزه هنری استان یزد از نزدیک در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری این نهاد قرار گرفت.

محمد صالح جوکار از حوزه هنری به عنوان امید هنر انقلاب یاد کرد و افزود: فعالیت های حوزه هنری باید بیشتر بین مردم بیاید و معرفی شود.

وی با اشاره به فعالیت های مؤثر حوزه هنری یزد در عرصه های مختلف هنری همچون شعر، داستان، نمایش، هنرهای تصویری و تجسمی اظهار داشت: حوزه هنری باید محل ترویج ارزش های انقلابی و اخلاقی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های رئیس، کارکنان و هنرمندان این مرکز در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بر تقویت بودجه دستگاه های فرهنگی از جمله حوزه هنری تأکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین از فعالیت های عمرانی و سالن چند منظوره در دست ساخت این مرکز بازدید کرد.

محمد صالح جوکار در این بازدید با روند پیشرفت این طرح ها و مسائل آن آشنا شد و برای رفع مشکلات پیش رو قول مساعدت و پیگیری داد.

برگزاری ملاقات مردمی در روزهای یکشنبه و دوشنبه

برنامه ملاقات مردمی محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس

شورای اسلامی به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم با حضور جمعی از مدیران استان به شرح ذیل می باشد:

بررسی مسائل و مشکلات مردم منطقه صفاییه، کوی گلستان  فردا یکشنبه (۹۳/۱۰/۲۸) همراه با بر پایی نماز مغرب و عشاء در مسجد ولایت واقع در بلوار شهیدان اشرف، روبروی دانشگاه ملاصدرا، بلوار امامت

بررسی مسائل و مشکلات مردم شهرستان اشکذر دوشنبه (۹۳/۱۰/۲۹) همراه با برپایی نماز مغرب و عشاء در مسجد الرضا اشکذر

مردم شریف کوی گلستان یزد و شهرستان اشکذر با حضور در مراسم می توانند مسائل و مشکلات محله خود را مطرح و به گوش مسئولان برسانند و توسط نماینده منطقه خود پیگیری نمایند.

بازدید از ایستگاه راه آهن میبد

محمد صالح جوکار با حضور فرماندار میبد و مدیرکل راه آهن یزد روز دوشنبه(۹۳/۱۰/۲۹) از ایستگاه راه آهن میبد دیدن کرد.

دهقانپور مدیرکل راه آهن یزد از اتمام  کار ساخت سالن انتظار ایستگاه راه آهن میبد-باد وهمچنین عملیات ساخت ایستگاه جهت پیاده نمودن مسافرین در چهار سکو و گزارشی از دیگر اقدامات صورت گرفته ارائه نمود.

محمد صالح جوکار نماینده کفیل شهرستان های میبد و تفت در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار میبد و مدیرکل راه آهن یزد، بر تسریع آماده سازی زیر ساخت و محوطه سازی ورودی ایستگاه و روشنایی جاده راه آهن میبد که درخور و شان مردم میبد باشد، تاکید کرد.

بازدید محمد صالح جوکار از بخش ندوشن

محمد صالح جوكار  نماينده کفیل مردم شهرستان های ميبد و تفت با همراهی فلاح  فرماندار ميبد از بخشهاي مختلف ندوشن بازدید نمود

برگزاری نشست دبیران دبیرستان ملک ثابت

نشست دبیران دبیرستان ملک ثابت با حضور دکتر جوکار و مدیرکل آموزش وپرورش برگزارشد

دکتر محمد صالح جوکار که برای بازدید از دبیرستان نمونه ملک ثابت ناحیه یک به این دبیرستان رفته بود درنشست دبیران این آموزشگاه حضوریافت و به سوالات مختلف معلمان پاسخ گفت

دراین نشست که " شیرزاد" مدیرکل آموزش و پرورش و "صابری" مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک نیز حضورداشتند هریک از دبیران حاضران مسائل مختلفی در زمینه های آموزشی، پرورشی، رفاهی، معیشتی و تکریم مقام معلم مطرح کردند.

بازدید یکروزه دکتر جوکار از مدارس

نماینده مردم یزد واشکذر از مدارس و برنامه های آموزش و پرورش بازدید کرد.

دراین برنامه ها که مدیر کل آموزش وپرورش نیز حضور داشت "محمد صالح جوکار" از مدارس صالحی زاده، شهید شفیعی، دکتر حسابی، طلوع شاهدیه و دبیرستان نمونه ملک ثابت بازدیدکرد.

شرکت در مراسم آغازین اردو های راهیان نور دانش آموزان پسراستان، و بازدید ا زمرکز بهداشتی و درمانی فرهنگیان یزد از دیگر برنامه های این بازدید یکروزه بود.

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

بازدید جوکار

نظر شما